![]() |
|
|
#121 |
|
Gast
|
Re: Harrachov route
Lijkt erop dat het vrijdag en zaterdag wat rustiger wordt qua weer, maar volgende week gaat het opnieuw wat sneeuwen daar, bericht van Daniel onze verhuurbaas daar.
|
|
|
|
#122 |
|
Actief Lid
|
Re: Via Polen naar Pec Pod Snezkou per auto?
Volgens alle routeplanners adviseren ze via polen te rijden maar ik durf dat niet aan. Vorig jaar via Praag gereden en ga nu via liberec, volgens de routeplanners scheelt het <50 km. 50 km op tsjechiesche wegen is +- 3 kwartier tijdsbesparing. Maar in 8.5 uur zal ik het wel niet redden. Vooral het laatste stuk liberec <> pec is 91 km daar doe je 1.45 uur op volgens de routeplanners.
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Gast
|
Neem maar de door jou geplande route, er wordt nog steeds sneeuw verwacht. Inderdaad van Liberec naar Pec doet je de das om. Over Praag is wel snel maar veel langer, zou ik niet doen. En ja je kunt allemaal wel plannen, maar!
A. je bent afhankelijk van het weer B. je bent afhankelijk van het aanbod van het verkeer (dit en vlgd weekend heel druk C. Je gaat op vakantie en dat geeft al rust, je doet toch niet mee aan een F1 wedstrijd. Advies zorg voor een goede voorbereiding wat extra eten en drinken en een deken of plaid in de auto is ook fijn. Ik heb er eens ooit 17 uur over gedaan van Salzburg terug naar huis. Uren stilgestaan op de autobahn vanwege ijzel en sneeuw, dan is een extra dekentje fijn! |
|
|
|
#124 |
|
Gast
|
Ook al rij je over Nurnberg dan heb je met de drukte bij Munchen niets uit te staan, dat is nog 100-en km verder en een andere ri.
Doe mijn advies maar of anders je eigen idee. e.e.a is afhankelijk van weersomstandigheden en verkeersaanbod dat ook ri. Tsjechie zeer druk zal zijn. |
|
|
|
#125 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Vind je niet dat je dan veel meer kilometers binnendoor moet rijden? Eerst vanaf Dresden via Pirna naar Decin en dan nog van Decin naar Liberec. Ik ken de route zelf niet, maar hoe rij jij dan? Ga je voor Dresden richting Pirna en dan via de grens naar Decin? Hoe lang doe je over dit stuk naar Liberec? Vanaf Dresden, Bautzen, Lobau, Zittau, Liberec heb ik minder dan 2 uur nodig. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Gast
|
Jan, normaal rij ik ook via Bautzen naar Zittau Liberec. doe dat dan in +/- 2uur.
Maar door het slechte weer ben ik via Pirna-Decin langs het water gereden (Hrensko grens over) dan Decin Ceska Kamenice Novy Bor Liberec. Ik schat zo''n ruim 140 km reistijd 2.15u dus idd langer alleen het reed vlgs mij prettiger, mss komt dat ook omdat we in Hrensko al een paar keer zijn geweest. |
|
|
|
#127 |
|
Lid
|
mijn oom is nu in pec pod en die had totaal geen problemen met de route door polen en ja je heb wel sneeuwkettingen nodig maar je gaat toch op wintersport of niet
![]() |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Gast
|
Wanneer is die daar naar toe gegaan?? niet vorige week woensdag of donderdag?
|
|
|
|
#129 |
|
Actief Lid
|
nee van afgelopen vrijdag op zaterdag en het reed goed had wel als alternatief de weg naar trutnov via polen mee genomen maar dat was dus niet nodig.
zo zie je maar weer je kunt van een hoop dingen op aan, maar niet van het weer. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Route naar Spindleruv Mlyn
hallo rob,
waarom is de route via neurenberg helemaal niks?? alleen om dat hij wat meer kilometers bevat of is er nog een andere goede reden?? wij gaan eind februari richting benecko <font color="brown"> </font> en in eerste instantie wilden wij ook met een overnachting via neurenberg rijden!!! graag advies van een ervaren rotgr douwe |
|
|
|