![]() |
|
|
#111 |
|
Actief Lid
|
Re: Harrachov route
Je hebt gelijk met Zittau. Het kan daar op dagen als 12 februari (voorjaarsvakantie erg druk zijn) Er is wel iets veranderd sinds de toetreding, maar ik zou het niet durven om te zeggen dat het mee gaat vallen.
Vaak wordt als alternatief voor Zittau Varnsdorf gekozen. Vanaf Bautzen richting Oppach. Op de kaart zie je in dat hoekje 3 plaatsen dat misschien mogelijk is. Ebersbach, Rumburk en Varnsdorf en dan door naar Novy Bor. Van Novy Bor dan links naar Liberec. Ik heb mensen erover gehoord, maar ik heb het zelf nog nooit getest. Er leiden meer wegen naar Rome, en iedereen houdt zijn eigen voorkeur er vaak op na. Een advies die je hier hebt gevolgt kan voor jouw een tegenvaller zijn. Misschien komen er nog meer reacties wat de keuze gemakkelijker zal maken. Succes |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Gast
|
Jan wat vindt je een nadeel aan Dresden Decin Liberec?
Het is ook niet mijn voorkeur, maar ik vond het vorige week niet tegenvallen! Idd was het vorige week extreem, heb dat ook nog nooit meegemaakt. |
|
|
|
#113 |
|
Gast
|
Op de route Harrachov zijn de vooruitzichten weer een beetje beter, was afgelopen week niet echt best op de weg daar!
|
|
|
|
#114 |
|
VIP Lid
|
Gelukkig dat het beter is, want Akkelien, mijn vrouw, gaat a.s. vrijdag naar Dolni Lanov, want we hebben gasten. Je kunt, als je in je eentje rijdt, toch beter goede rij-omstandigheden aantreffen.
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Nieuw Lid
|
Beste Rob en anderen,
Bedankt voor jullie reacties, we hebben hier zeker wat aan. We vertrekken aanstaande vrijdagnacht naar Harrachov. Als we terug zijn laten we nog wel ff weten hoe het was. Groeten, Theo |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Nieuw Lid
|
Via Polen (Jelena Gora) naar de wintersportgebieden
Wij gaan volgende week voor de eerste keer naar Tsjechie en zijn zeer benieuwd hoe ons dit gaat bevallen.
Wie kent Hotel Energetik in Pec Pod?? Graag jullie ervaringen. Tevens ben ik op zoek naar informatie mbt de 100 km die we willen afleggen van Gorlitz naar Pec Pod door Polen. Is deze weg goed begaanbaar of moeten we rekenen op veel oponthoud. Hoe gaat het bij de grens. Ons is geadviseerd via Nurnberg/Pilzen en Praag te rijden, maar dit lijkt een omweg en er wordt een behoorlijke verkeersdrukte verwacht richting Munchen a.s. zaterdag. Ben erg benieuwd naar reacties Vr Gr Yanique |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gast
|
Re: Via Polen naar Pec Pod Snezkou per auto?
Nurnberg Pilzen praag zeker niet doen, kijk even op de rubriek routes daar staat een heel verhaal van mij van vorige week.
|
|
|
|
#118 |
|
Actief lid
|
Rijd er nu niemand van dit forum echt via Polen?
Het lijkt op de kaart toch de meest logische route. Je zal op een gegeven moment de kettingen erom moeten gooien, maar dat zal in tsjechie op het laatst toch ook moeten? ![]() |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Gast
|
Is wel het beste, alleen als er echt slecht weer is adviseer ik het niet! Dat was mijn advies van vorige week, echter ik begrijp dat het nog wel erdelijk heeft gesneeuwd gisteren, dus ik weet nu de toestand niet meer. Is in ieder geval beter dan midden vorige week.
|
|
|
|
#120 |
|
Lid
|
Route via Polen (Jelenia Gora richting Görlitz, dacht E30) is in de zomer zeer goed te rijden. Ik weet niet hoe hij in de winter rijdt of er veel sneeuw ligt. 's Zomers rijdt ik in 8,5 uur van Pec naar Utrecht.
|
|
|
|