het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-01-05, 18:02   #91
Nieuw Lid

AlainCas's avatar

Route naar Spindleruv Mlyn/Horni Misecky

5 feb ga ik met mijn gezin (3 kinderen tot 11 jaar) skien in Spindleruv Mlyn. Mijn reisburo adviseert mij om via Nurnberg te rijden, maar dat lijkt mij wel erg veel om. Ikzelf denk dat ik veel sneller via Dresden kan rijden. Mijn vraag is of dit klopt en welke grensovergang ik dan het beste kan nemen. Waar kan ik overigens het beste diesel tanken, in Polen of in Tsjechie? <font color="green"> </font>
AlainCas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-05, 21:37   #92
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Re: Route naar Spindleruv Mlyn

Kijk bovenaan de lijst met woorden klik "zoeken" aan tik "spindleruv Mlyn" in en dan krijg je een waslijst waar al je vragen beantwoord woorden.

Probeer maar!! Je kan het vast!!

Groet

Corrie
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-01-05, 09:37   #93
rob.goverde
Gast

Allereerst dat reisbureau van jou weet er niets van, natuurlijk rij je niet over Nurnberg maar over Dresden, nu zijn er 2 routes een over Polen en een over Decin, Liberec.
Over Polen is korter en de benzine is daar evenals diesel nog goedkoper, maar is vergeleken bij ons in Tsjechie ook niet duur.
De route over Polen heb ik de afgelopen week niet gebruikt, omdat er erg veel sneeuw is gevallen en ik weet en hoorde ook nu weer dat men in Polen de wegen bij zo'n hevige sneeuwval niet zo goed schoon kan houden dan in Tsjechie. Dat komt omdat Polen gewoon minder moderen en sowieso minder materiaal daarvoor heeft.
Dus adviseer ik je rij over Dresden Decin Liberec en zo naar Spindleruv.

Overigens is het zo, dat je idd met de zoekfunctie alles kunt vinden, doe dat eens speel ermee, lukt het niet dan hoor ik je nog.
In ieder geval welkom op het forum.

Neem in ieder geval, goeie kettingen mee!!!, je zult ze hard nodig hebben.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 29-01-05, 09:42   #94
Nieuw Lid

AlainCas's avatar

Corrie bedankt. Dit is tenminste een tip waar ik echt iets aan heb!Uit de vele mogelijheden heb ik toch maar gekozen voor de grensovergang bij Zittau. Ik heb begrepen dat het hier tegen kan zitten maar ook heel vaak erg snel kan gaan. Maar dit hoort er nu eenmaal bij. Wat mij wel nog niet duidelijk is of het nu verstandiger is om te tanken (diesel) in het kleine stukje Polen bij Zittau of toch in Tsjechie of maakt dit qua prijs weinig uit.
Oud 29-01-05, 09:51   #95
Nieuw Lid

AlainCas's avatar

Rob, nu begrijp ik waarom ze jou VIP lid gemaakt hebben in dit forum! Dit is het antwoord waar ik op zat te wachten. Blijkbaar is hier al heel veel over geschreven, maar dat had ik als kakelvers lid nog niet zo snel in de gaten. Daarnaast is jou informatie 'vers van de pers' want ik heb kunnen lezen dat je nog maar net terug bent van vakantie in Spindl Mlyn. Welke grensovergang is overigens de meest geschikte als je toch besluit om via Polen te rijden, Zittau of Zawidow of Jakuszyce?
Sneeuwkettingen (en winterbanden) heb ik in ieder geval bij me.
Oud 29-01-05, 10:01   #96
rob.goverde
Gast

Zittau, is het makkelijkste en dan Liberec aanhouden.

Maar kijk uit afgelopen woensdag was daar een gekkenhuis, toen waaide het vreselijk bij hevige sneeuwval, dat was geen pretje. In Spindleruv Mlyn dus alle skigebieden Svaty Petr incluis waren alle liften gesloten. Dus waarschuwing bij veel sneeuw en wind kan het slecht zijn op de weg.
Oud 29-01-05, 10:17   #97
Volwaardig Lid

Nationaliteit:

Dag Rob

Waarom adviseer jij Dresden Decin Liberec en niet Dresden Bautzen Zittau Liberec. Ik rijd altijd de laatst genoemde route. Gaat volgens mij sneller.
Cisar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-01-05, 10:38   #98
rob.goverde
Gast

Goed lezen is een vak!

Omdat ik praat over de situatie van afgelopen week toen ik daar was! En als je de weerberichten hebt gevolgd, toen was het heel slecht op de wegen. Daarom adviseerde ik dus Dresden Decin Liberec, normaal niet dus, maar bij zeer slecht weer en extreme sneeuwval wel dus!
Oud 29-01-05, 15:31   #99
Nieuw Lid

AlainCas's avatar

Rob,

Bedankt voor de tips. Ik hou de weerberichten dus goed in de gaten, rij met slecht weer via Decin en met goed weer via Zittau. Mijn vakantie kan niet meer stuk

Alain
Oud 29-01-05, 16:10   #100
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:

Hallo AlainCas,

De route die Rob gaf is volgens mij ook de beste. Wij rijden dit gedeelte toch een aantal keren per jaar. Wij rijden op diesel en tankten altijd in Tsjechie,maar de laatste keren stoppen wij toch in Polen om te tanken. Het voordeel is dat je daar gewoon met euro's kunt betalen. De prijs heb ik niet vergeleken, maar volgens mij scheelt het niet veel. Alleen Duitsland is verschrikkelijk duur, dus zorg dat je met een volle tank Duitsland binnenkomt en moet je in Duitsland tanken, tank niet teveel, maar natuurlijk ook niet te weing.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels