![]() |
|
|
#21 |
|
Super Lid
|
Bedankt Pekar dat je me geprobeert hebt om het uit te leggen.
![]() |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
http://zpravy.idnes.cz/ceske-deti-se...zahranicni_adb wat betreft, gezondheid, onderwijs en gedrag, Tsjechië bij de eerste tien zit. Ik ben heel benieuwd waar Nederland dan zit..... |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Vasek als ik naar jouw lijst kijk gaat het erom hoe anderen naar het welzijn van de kinderen kijken. Weten we nu ook hoe de kinderen het zelf ervaren? In welke land voelen de kinderen zelf zich het gelukkigst?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Forum Freak
|
Gedrag zal wel kloppen maar de rest toch niet denk ik.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Super Lid
|
Ach, Nederland staat ook ergens in een top 10 met wereldrampen, en wel omdat een paar jaar geleden duizenden mensen zouden zijn overleden wegens de hittegolf. Nou, sorry, ik versta toch echt iets anders onder hittegolf dan het overlijden van mensen die waarschijnlijk al bezig waren met overlijden, en door de warmte een extra zetje kregen. Ik stel me meer iets voor als Scebrenica (of hoe je dat ook schrijft).
Oftewel: welke waarde hecht je aan welk onderzoek? |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
@Corrie: Kun je je niet voorstellen dat ook die andere zaken daar beter zijn? Misschien is het niet in een zo mooi gebouw, maar toch is het zo. Kinderen in Tsjechië doen veel meer aan lichaamsbeweging, puur en alleen al omdat ze meer buiten zijn, de lucht in Tsjechië in de meeste gebieden echt wel een stuk schoner is, en ze vaak ook een stuk land bewerken, en waarbij de kinderen gewoon moeten meehelpen. Daarnaast voeren ze daar een steviger vaccinatie beleid tegen meningokokken en worden kinderen met regelmaat door Kinderartsen gecontroleerd, net zoals wij hier dat doen. Door de gespreidheid van leven kunnen kinderen nog veel vrij buitenspelen, en in al die opzichten biedt Tsjechië een veel beter klimaat voor kinderen om er gezonder in op te groeien. Qua onderwijs.... ik heb er zelf op een middelbare school gezeten, om te leren glasblazen, maar die kinderen/ tieners kregen zeer gedegen onderwijs, met veel waarde voor Cultuur, kunst, Teken vaardigheden, maar ook stevig in Technologie en Wiskunde.... Wat mij betreft de beste school die ik ooit van binnen heb gezien. Vervolgens bieden de Hogescholen en Universiteiten zeer goed onderwijs, stellen hoge eisen, en leveren doctorandi en Ingenieurs af van zeer hoogstaand niveau. Goed.... ik ben misschien gewoon bevooroordeeld, en juist daarom ben ik wel geïntrigeerd dat NL toch op nr. 1 staat.... Ik kan het me namelijk niet meer voorstellen. Zeker niet als ik zie wat voor een leven de kinderen van mijn Tsjechische vrienden hebben........ dan word ik stikjaloers.... dan wil ik ook weer kind zijn.... Hier kost het me moeite iets te verzinnen om met mijn 5 jarige zoon iets te gaan doen. "buiten" is hier iets waarvoor ik de fiets moet pakken, en een heel end moet fietsen voor ik er ben. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Super Lid
|
ik wordt hier helemaal niet goed van!!!!!!ik vraag me werkelijk af of er niks goed is in NL.als je dat vindt is het goed dat je in cz woont en verblijft.neem je ook de tsjechiesche nationaliteit aan?? met alle voordelen en nadelen van dien??? ben zeer benieuwd!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
Heeeeeeel lang geleden, toen ik nog klein was, woonden wij in een piepklein huisje. Ik sliep op een oude zolder en als 't winter was lag soms de rijp op mijn dekens. Er moesten strobalen tegen de keuken aan gezet worden om de boel nog enigzins op temperatuur te kunnen houden, maar....we hadden een stuk gras waar geitjes op stonden en we hadden kippen, regelmatig kuikentjes, konijnen, duiven etc. We hebben biggetjes in huis gehad omdat die verstoten waren door hun moeder. Die hebben we met de fles groot gebracht.
Ik heb er 12 jaar gewoond. Het was de mooiste tijd van mijn leven en écht, als ik eraan terug denk springen de tranen in mijn ogen. Toen ik in Tsjechie kwam was het alsof ik terug ging naar die tijd. En telkens als ik daar weer ben gebeurt dat weer. Dat is zo fijn dat ik er inderdaad altijd zou willen zijn. Ik besef heel goed dat ik als kind ontzettend veel geluk heb gehad om zo te mogen opgroeien. Helaas is dit voor heel veel kinderen nu niet meer mogelijk. De vraag is echter hoe zij dit zelf ervaren. Zij groeien op in een totaal andere wereld die vol luxe zit, maar ook met meer stress en lawaai. Kinderen moeten tegenwoordig zo jong al zoveel keuzes maken. Maar ja, misschien zijn zij daar wel juist gelukkig mee..???? Daarom zou ik het veel beter vinden als ze het de kinderen echt zelf zouden vragen en met die antwoorden iets zouden doen. Volgens mij is het nl. in dit geval niet zo gegaan. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Wat me verbaast hier in NL is dat de kinderen het zo druk hebben dat ze eigen agenda moeten onderhouden! Te gek voor woorden!
Maandag tennis, dinsdag verjaardagspartijtje, woensdag piano, donderdag eerst bijles wiskunde en 's avonds zwemles, vrijdag dansklas en zaterdag noem maar op! Laat ze maar lekker onbezorgd zijn, laat ze kinderen zijn. |
|
|
|