|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
even een correctie. Tsjechie staat niet boven NL, maar wel boven andere 'rijke' landen zoals Frankrijk. het is een lijst van 21 landen, waar NL bovenaan staat en Tsjechie op plaats 15. kijk anders ook hier:
http://zpravy.idnes.cz/ceske-deti-se...zahranicni_adb de tekst op Teletekst is een beetje misleidend, maar Tsjechie komt er daar wel heel goed vanaf.... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
|
@Pekar: inderdaad niet grappig. alhoewel erover te discussieren valt. vroeger was een corrigerende tik doodnormaal, tegenwoordig valt het onder mishandeling....
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
moeten we nou in elke onderwerp over kindermishandeling praten ????
daar is al het een en ander hier op dit forum over te lezen,en waar ik helemaal niet goed van wordt,dus zouden we misschien het hier kunnen hebben over gelukkige en blijde kinderen. Dank u |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Kind is best af in Nederland, slechtst in VK & VS
Als kind ben je best af in Nederland en het slechtst in Groot-Brittannië, aldus een rapport van Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties, over het welzijn van kinderen in 21 industrielanden. België staat op de tiende plaats in het lijstje. Helemaal onderaan staan de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Veel Britse en Amerikaanse organisaties spreken schande over de regering omdat de respectieve landen op de laatste en voorlaatste plaats staan. Unicef onderzocht veertig indicatoren van zes criteria: onderwijs, materieel welzijn, subjectief welzijn, gezondheid en veiligheid, familie- en vriendenrelaties, gedrag en gevaren. De lijst van 21 landen 1. Nederland 2. Zweden 3. Denemarken 4. Finland 5. Spanje 6. Zwitserland 7. Noorwegen 8. Italië 9. Ierland 10. België 11. Duitsland 12. Canada 13. Griekenland 14. Polen 15. Tsjechië 16. Frankrijk 17. Portugal 18. Oostenrijk 19. Hongarije 20. Verenigde Staten 21. Groot-Brittannië Bron: vrtnieuws.net |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
juist, dat lijstje zocht ik ook. goed gevonden !
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
ik verbaas me alleen maar over het feit dat vandaag in het ene topic wordt vermeld dat 1 op de 4 kinderen in Nederland wordt mishandeld en in het andere topic van vandaag lees dat Nederlandse kinderen het gelukkigst zijn. "Unicef onderzocht veertig indicatoren van zes criteria: onderwijs, materieel welzijn, subjectief welzijn, gezondheid en veiligheid, familie- en vriendenrelaties, gedrag en gevaren." Volgens mij valt mishandeling ook onder deze criteria. Maar als de rest dat allemaal logisch en verklaarbaar vindt ligt het aan mijn verstandelijke vermogens en hou ik er over op.
|
|
|
|
#18 |
|
Super Lid
|
Nee Pekar, aan jou verstandelijk vermogen zal vast niets mis zijn, maar ik vind het wel een klein beetje overdreven om van dit goede nieuws wat ook wel eens vermeld mag worden,weer wat anders te maken.In het andere topic heb ik je ook niet gehoord over 'n vergelijking als deze, daar ga je toch ook niet doodleuk de problemen wegwuiven omdat er altijd nog kinderen zijn die wel gelukkig zijn,die geen mishandeling kennen.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik wijs hier slechts op een inconsistentie en als er iemand is die hier chocola van kan brouwen wil ik het graag horen.
|
|
|
|
#20 |
|
Super Lid
|
Pekar wil je die verwijzing voor mij dan citeren en misschien duidelijk maken.Ik kan hem niet precies vinden???
|
|