![]() |
|
|
#81 |
|
Legende
|
Ik heb niks tegen de Roma's. Als kind heb ik altijd mee gespeeld. Maar ja, dan heb ik het over 50 jaar geleden.
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Legende
|
bron : Radio Prague
http://www.radio.cz/en/article/78539 het EU instituut voor Discriminatie heeft de tsjechische regering bekritiseerd betreffende de behandeling van Roma kinderen (ook slowakijke en hongarije). het betreft de manier hoe die kinderen op scholen worden geplaatst als minder goed lerende kinderen. en dat dus de ontwikkeling en kansen in de samenleving op deze manier klein worden gehouden. deti1.jpg |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik meen mij te herinneren dat mijn vader, (een aantal jaren terug alweer) op een marktplein, werd aangehouden door een roma vrouwtje. Ze bedelde naar geld, want haar man was overleden en zij zat nu alleen met haar 13 kinderen. Mijn vader had haar al snel door, het ging haar niet om die kinderen maar om drank en sigaretten. Hij heeft haar toen letterlijk gezegd: Je zorgt maar zelf voor die kinderen, want die heb ik toch niet gemaakt?!
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...31802i20060515 op 13 mei hebben politieke vertegenwoordigers (uit duitsland - slowakije en tsjechie) en Roma's in Lety een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor de Roma's die tijdens de 2de Wereld Oorlog in Lety in het interneringskamp hebben gezeten. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Moderator
|
Zie daarover ook dit bericht.
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Moderator
|
De bijeenkomst in het artikel waaraan ik refereer, was ter gelegenheid van de Internationale Dag voor de Roma's. Men gebruikt het monument/kamp kennelijk om meerdere dingen te herdenken die voor de Roma's belangrijk zijn.
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
Oorzaak en gevolg, zijn de Roma's misschien niet zo geworden omdat ze al eeuwen worden uitgekotst? Terecht of onterecht, misschien moeten we de Roma's is accepteren en een goede kans geven en ze in ons hart sluiten en hun proberen te begrijpen. |
|
|
|
|