Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Nieuws & Actualiteiten
Roma's in Tsjechië

Roma's in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 11-04-06, 09:43   #51
Lisa F.
Actief Lid

Nationaliteit:
Precies Spiderman, dat wilde ik ook aangeven met het verhaal over mijn zigeunervriend. Iedere keer weer moet hij bewijzen dat hij een goed mens is, alleen vanwege zijn huidskleur en de vooroordelen die er over zigeuners bestaan. Om doodmoe van te worden. Ondertussen ken ik maar weinig mensen waar ik direct zo'n band mee voelde als met hem, hetzelfde geldt voor mijn man en zoontjes. Als je dan die posten leest over "ze moeten eerst maar eens bewijzen dat ze geen crimineel zijn" dan snap je waarom hij het leven soms echt helemaal zat is. Misschien iets om over na te denken voor de mensen die negatieve posts hebben geplaatst. Ik praat hier geen negatieve ervaringen met Roma's mee goed, maar vraag één ding: probeer je voor te stellen dat je door iedereen als een potentieel crimineel wordt beschouwd, wat voor leven heb je dan?
Lisa F. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-06, 13:38   #52
spiderman
Lid

Het lijkt erop dat iedereen z'n zegje heeft gedaan. Conclusie is volgens mij dat we weer in kampen tegenover elkaar staan ipv samen ten strijde trekken tegen onverdraagzaamheid. De meningen over dit onderwerp zijn ook op dit forum weer onverenigbaar. Jammer, maar wel typerend voor het type mensen dat zich altijd maar weer negatief weet te profileren. Volgens deze negatieve groep zou de enige oplossing zijn als alle zigeuners op zouden rotten. Want klaarblijkelijk zijn zei niet gevoelig voor de zigeuners die laten zien dat ze het ook anders willen. Ze geven eigenlijk indirect aan dat ze zigeuners hoe dan ook gewoon niet moeten. En dat "my friends" noemen ze nou discriminatie... Want je benadeelt een persoon louter en alleen maar omdat hij/zij van een bepaalde afkomst is. En ik weet niet hoe dat in Tsjechië zit, maar in NL is discriminatie verboden bij grondwet!
spiderman is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-06, 13:44   #53
Marcel
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
oke, ik discrimineer nooit (hoop ik).
ik heb gewoon een hekel aan bepaalde mensen ?? - kan ik dat dan wel zeggen ? (niet dat ik dat meen ...)
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-06, 13:48   #54
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Als je ze persoonlijk kent en je hebt een hekel aan ze... prima!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-06, 14:08   #55
spiderman
Lid

Citaat:
Marcel schreef:
oke, ik discrimineer nooit (hoop ik).
ik heb gewoon een hekel aan bepaalde mensen ?? - kan ik dat dan wel zeggen ? (niet dat ik dat meen ...)
Als deze (onschuldige) mensen, waar jij een hekel aan hebt, structureel benadeeld worden en zodoende niet krijgen waar zij recht op hebben door jouw houding....Dan vind ik dat dat niet moet kunnen. Je mag het zeggen, maar het moet duidelijk zijn dat dat niet de manier is hoe met elkaar om te gaan op deze planeet.
Oud 11-04-06, 14:12   #56
Marcel
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
wel goed lezen cq "vertalen" wat ik schreef : ik heb eigenlijk aan niemand een hekel.
ik laat iedereen in zijn/haar waarde, totdat zij zelf het tegendeel bewijzen.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-06, 14:22   #57
spiderman
Lid

Oh, ik dacht dat ik het goed had gelezen hoor. Maar maakt niet uit, je hoeft je geenszins aangevallen of beoordeeld te voelen. Ik ken je verder niet. Jij gaf een hypothese, mijn antwoord is mijn mening over deze "stelling".

Mijn motto is net zoals bij jou volgens mij

"Ben jij cool met mij, dan ben ik ook cool met jou -en- Ben ik cool met jou, dan ben jij ook cool met mij"

mzl
Oud 11-04-06, 15:23   #58
spiderman
Lid

Misschien interessant voor de onwetenden en verbitterde geesten onder ons.

http://www.xs4all.nl/~afa/alert/2_7/roma.html
Oud 11-04-06, 17:54   #59
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Marcel schreef:
als Punk nu eens een jaartje of 10 in Tsjechie gaat wonen ... in een volkswijk en dan met de tram naar zijn werk toe.
want volgens mij huppel je er een beetje te licht overheen.
.....
oke, ik heb nooit in tsjechie gewoond, maar mijn gevoel geeft (helaas) de ervaringsverhalen gelijk.
IK stel voor dat we dan samen 10 jaar in Tsjechië gaan wonen. Want jouw gevoel is net zo licht en huppelachtig als mijn mening.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-06, 18:49   #60
Lina
VIP Lid

Nationaliteit:
Ik vraag me af welke weg dit onderwerp gaat volgen, maar volgens mij is de verkeerde afslag al genomen .....
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed