![]() |
|
|
#311 |
|
Gast
|
Doni Ik woonde gewoon in een mooi huis in een keurige nette buurt en leidde een keurig net bestaan. Maar heb denk gewoon in me het gevoel dat niemand er alleen voor staat. Alleen Aan dat verhaal zit nog een 'klein staartje' Mijn 'keurige' vrienden familiebanden had ik toen niet hadden stuk voor stuk een excuus (smoes) om hun kerstdagen niet op te geven om een helpende hand uit te steken. En La.. is zelfs tientallen jaren na haar dood nog steeds mijn drijfveer in denken en doen.
|
|
|
|
#312 |
|
VIP Lid
|
Dolce Vita 1998
Rijk, tik bij "zoeken" even bovenstaande titel in. Zo kan het dus OOk lopen!!
Ik bedoel maar, het ligt eraan, wie je zelf bent..... Carlo. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Actief Lid
|
Tsja echt goede ervaringen heb ik ook niet met de zigeuners. Ik ken er een paar, via de glas school in Novy Bor. Er heerst nu echt een positief discriminatie beleid in Tsjechië, en die valt niet altijd even goed bij de Tsjechen. Ze hoeven voor veel dingen niet te betalen, en vreten dat vaak helemaal uit. Ik zie veel overeenkomsten met onze Marrokanen "problematiek". En ondanks dat ik ook heel wat Marrokanen ken die het goed doen, en zich ook dubbel moeten bewijzen, is er toch nog steeds sprake van een groot cultureel verschil. De Roma's doen er wat dat betreft maar weinig aan om zich echt te integreren.... Hoe dan ook vind ik het niet correct om wederom met een corrigerend vingertje naar de Tsjechen te wijzen daar wij zelf ook een behoorlijke bijdrage leveren aan onze eigen segregatie in NL. Sommigen hier hebben aangegeven daar niet mee te kunnen leven, maar doen het blijkbaar toch......
Ieder jaar is er in Litomerice een festival "Litomericky Koren" hier zijn de Roma's vaak vertegenwoordigt en worden met veel aandacht beluisterd en toegejuicht.... Ik zie die Roma's uiteindelijk het hier eerder beter doen, dan de Marrokanen bij ons. Gemixte huwelijken zie ik hier vaker voorkomen dan bij ons.... kortom. Laten we wat dit aspect betreft eerder eens naar ons eigen landje kijken wat we beter kunnen doen in plaats van weer met een belerend vingertje naar een ander te wijzen |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Gast
|
Ik wil even kwijt dat ik altijd moeite hebt met het 'belerend vingertje' gewoon omdat we allemaal wereldburgers zijn die in respect en verdraagzaamheid samen zouden moeten kunnen leven en werken. En ik ben het David eens dat wat dat vingertje betreft, Nederland wel de kroon spant met een falend intergratie beleid en een verwaterend tolerantie gevoel.
|
|
|
|
#316 |
|
Gast
|
loura ik ben niet echt een boeken lezer maar ik denk dat daar best heel veel over geschreven is.
Kijk maar eens in een bibliotheeklijst dan zul je er ongetwijfd iets over kunnen terugvinden. |
|
|
|
#318 |
|
Gast
|
'Nog steeds' is geen lectuur over, maar van de tijd dat er nog wel rondgetrokken werdt zeker wel, in elk geval een jeugdboek. Ik kan alleen niet op de titel komen. .
|
|
|
|
#319 |
|
VIP Lid
|
Boeken over de tijd dat ze nog rondtrokken in landen waar dat nu verboden is heb ik vaker gelezen.
Maar daar had ik het niet over. Het gaat mij erom hoe het zou zijn als ze nu nog steeds rond zouden mogen trekken in landen waar dat nu verboden is. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Gast
|
Ik heb zo'n idee dat dan de cultuurcontrasten een boventoon zouden voeren en er wellicht een hele hoop maatschappelijke onrust zou zijn.
|
|