het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-01-07, 13:01   #231
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Smajlík_M schreef:
Bericht bekijken
beste Marcel, jammer dat je een inhoudelijke reactie ervaart als neersabelen.
... dus, vat het niet persoonlijk op.
no offense taken ...
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 14:20   #232
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Heer of heren moderator, is het mogelijk dat de bijdrage van Kukel hier wordt geplaatst? met de mogelijkheid van reageren?
Kukel vond het prima, dus zijn bijdrage staat nu ook te lezen in dit topic (ergens op de vorige pagina, meen ik.

Citaat:
curious schreef:
Citaat:
Tabe schreef:
Een aanmoediging richting onze Tsjechische forumleden om hun mening te geven lijkt me zinvol. Zonder dat ze bang hoeven te worden dat hun mening niet serieus wordt genomen; zonder dat ze worden"afgeschoten" op dit forum. (vervelend woord trouwens)
ik hoop het ...
Wie is er tot op heden "afgeschoten" dan? Het enige wat ik lees zijn meningen en (soms kritische) reakties daarop. Maar ik heb nergens dingen gezien die niet door de beugel kunnen, laat staan dat er iemand "afgeschoten" is, toch?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 15:24   #233
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ik heb even 2 uren de tijd genomen om alle bijdragen in dit topic weer eens op mijn gemak te lezen. Ik ben per slotte een Forum-junk. Nee, echt "afgeschoten" is er niemand en dat hoort ook zo. Het is ook best wel een discussie met veel vorens en veel tegens. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er leden van dit forum zijn , zowel Tsjechische als Nederlandse, die bang zijn om afgebluft te worden, en begrijp me niet verkeerd, want straks vraag je mij wanneer er iemand afgebluft is. Ik bedoel daar mee, dat niet iedereen even goed is om een discussie te voeren. Vaak wordt men persoonlijk met alle gevolgen van dien. Een pittig, soms te pittig antwoord kan dan een verkeerde, niet rationele reactie uitlokken. Daar zit niemand op te wachten.
Om maar bij de feiten te blijven.
Er zijn al heel veel bijdragen aan dit form geweest. En daaruit blijkt dat de ROMA"s best wel een apart volk zijn. En, natuurlijk komen de negatieve aspecten dan het eerst in het nieuws. Ik zou graag zien dat men, en ik bedoel daarmee, de Tsjechische overheid, het positieve meer laat overkomen. Neemt ook niet weg dat veel mensen, ook op dit forum, negatieve ervaringen hebben gehad. En dan hebben ze geen "vooroordeel" maar een "oordeel" over deze bevolkjingsgroep. Mijn zoon is ooit beroofd door twee negers uit een midden-afrikaans land. Zijn oordeel over negers is mij wel bekend. NIET dat ik dat goedpraat. Maar ondervinding is de beste leermeester.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 15:27   #234
cor
Super Lid

Nationaliteit:
er wordt heel wat gedaan om de positie langzaam maar zeker te verbeteren.uiteraard met inbreng en betrokkenheid van alle betrokkenen.een voorbeeld hiervan:

http://www.slovo21.cz/en/index.php?id=romske
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 15:28   #235
Forum Freak

Er zijn ook leefwijzen die zeggen dat oordelen verkeerd is, die zeggen dat je alles objectief en neutraal moet bekijken. Maar dan kan je ook nog oordelen, toch? Bovendien, oordelen is mi. niet verkeerd, veroordelingen of vooroordelen wel, in mijn ogen. En verder kan iedereen er van denken wat hij wil.

Ik snap wel wat Tabe bedoelt.
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 15:30   #236
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
cor schreef:
Bericht bekijken
er wordt heel wat gedaan om de positie langzaam maar zeker te verbeteren.uiteraard met inbreng en betrokkenheid van alle betrokkenen.een voorbeeld hiervan:

http://www.slovo21.cz/en/index.php?id=romske
Heel mooi.
Ik hoop alleen dat het niet veelzeggend is dat het een particulier initiatief en geen overheidsproject betreft.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 15:38   #237
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Misschien is het juist wel goed dat particulieren het initiatief nemen. Het zal niet de eerste keer zijn dat particulier initiatief tot actie van de overheid leidt. Dat zal in Tsjechie niet anders zijn. Goed voorbeeld doet goed volgens (weer zo'n algemeenheid). Overigens. ik ben van mijn vooroordeel af. Bij de eerstvolgende gelegenheid zullen we onze Roma-dorpsbewoners in Zbyslav uitnodigen voor een pilsje. Ook een particulier initiatief
Oud 26-01-07, 15:53   #238
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Ik hoop dat jou initiatief een succes wordt Tabe. Ik heb het na wat jaren terug aanvankelijk heel stoer geroepen te hebben dat ik het wel even zou veranderen voor wat van die lui al lang de handdoek gegooid. Voor mij mogen anderen het proberen en ik hoop dat ze succes hebben.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-07, 16:38   #239
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ik ga ook alleen maar mijn eigen Roma-buren uitnodigen hoor !! Moet er niet aan denken de hele ROMA-clan op visite te krijgen.
Oud 26-01-07, 19:36   #240
Forum Freak

Past dat wel in je mooie stulpje?
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels