![]() |
|
|
#221 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik ben bij deze materie betrokken, en heb zelf contacten met juist dit soort organisaties, zelfs (ex)politici en andere prominenten. Zo simpel is die oplossing - zoals hier aangedragen - eigenlijk helemaal niet (en eerlijk gezegd vind ik dit soort statements haast beledigend), en is er nog een hele lange weg te gaan, waar inderdaad de Roma zelf aan mee moeten doen, maar waar met name de "blanke" bevolking haar eigen hand eens heeeeel diep in eigen boezem moet gaan steken. Maar als jullie Roma initiatieven zo toejuichen (want er zijn er zat die hele business plannen hebben opgesteld, maar dit vanwege de niet-Roma omgeving gewoon niet van de grond kunnen krijgen), stuur me dan een PM en ik breng je in contact met organisaties die Roma met zulke plannen ondersteunen, waar jullie je donaties kunnen doen. Zodra ik de eerste donatie-toezegging heb, koop ik wel de slingers voor hen |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Een aanmoediging richting onze Tsjechische forumleden om hun mening te geven lijkt me zinvol. Zonder dat ze bang hoeven te worden dat hun mening niet serieus wordt genomen; zonder dat ze worden"afgeschoten" op dit forum. (vervelend woord trouwens) Persoonlijk heb ik het beste voor met de ROMA's. Ik heb het al een kleurrijke en romantische bevolkingsgroep genoemd. Maar dat is een gekleurd beeld. Misschien iets te rooskleurig en verdient dat bijstelling. En DAT hoor ik nu graag van mensen die dagelijks of regelmatig in aanraking komen met , laat ik het voorzichtig zeggen, de ROMA-problematiek. |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Legende
|
Smajlík, hartelijk dank voor het neersabelen van o.a. mijn meedenken.
borrelen doe ik niet, en als ik het wel deed, zeker niet voor 10 uur 'sochtends. als jij nu eerder was gekomen met deze info, dan had ik er geen inkt aan hoeven te spenderen. ik probeerde enkel mee te denken, maar als hollander is dat blijkbaar verboden ? en waarom zou ik geld moeten doneren ? met een zak geld rammelen heeft tot nu toe geen enkel land of bevolkingsgroep geholpen. dus laten we dit hele topic dan maar de prullenbak inknikkeren (ik had eigenlijk een ander woord in gedachte) dat scheelt jou dan weer reageren hierop. en het behoedt ons van domme dingen te schrijven. |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Super Lid
|
Ik zou het inderdaad ook fijn vinden om iets te horen van diegene die er dichterbij staan,die een betere omschrijving kunnen geven van het leven met roma's.Positief of negatief,maakt niet uit.
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
enerzijds worden er meningen geuit, die ik al in voorgaande postings uitvoerig heb beantwoord. jullie willen immers meningen van "betrokken" partijen horen? welnu, lees de voorgaande postings eens heel goed. ondanks dat ik al uitvoerig was ingegaan op sommige gedachtes (evt. vooroordelen), herhalen zich steeds diezelfde vooroordelen. het is uiteraard niet verboden voor om mee te denken - in tegendeel (of je nu hollander bent, tsjech, bosjesman of wie dan ook), maar de discussie was al aardig gevorderd, en misschien vergis ik me, maar ik meen dit standpunt al eerder in de thread gelezen te hebben, en dat probeer ik juist de hele tijd duidelijk te maken. mij grijpt dit onderwerp erg aan (ja betrokken!), en voor diegenen die het ook oprecht zou interesseren, lijkt het me ook fair om heel duidelijk te stellen hoe het in de real world - de wereld vna de Roma-problematiek - er aan toegaat, zonder dat mensen direkt weer met een pruillipje in de hoek gaan staan omdat ze op hun tenen getrapt zijn. persoonlijk vind ik dit een te serieus onderwerp om de feiten hierdoor te laten ondersneeuwen door dit soort dingen. dus, vat het niet persoonlijk op. (PS - voor alle duidelijkheid, mijn postings schrijf ik op persoonlijke titel, en niet als moderator) ![]() |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Super Lid
|
Even googlen met de woorden ROMA en TSJECHIE levert het volgende artikel uit 2004 op. Misschien hier op dit forum al eerder geplaatst, maar zeer lezenswaardig.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Actief Lid
|
oh ja hier nog een leuke...
loop ik in het centrum van brno, verkoopt er iemand een tijdschrift: naar uitzien een donkere dakloze ,grijp in een emotioneel moment naar mijn portemonnee. helaas alleen een briefje van 500 Kc. geen probleem ,hij steekt zijn hand in zijn zak en haalt daar een enorme bundel geld uit. ik kreeg er een kleurtje van. maw deze mensen zijn behoorlijk streetwise volgens mij kunnen ze deze talenten ook ergens anders voor gebruiken. of parkeer je auto eens achter het station ,en blijf er inzitten, net tv |
|
|
|
|
|
#230 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
antwoorden op je vragen zijn al een beetje verwerkt in eerdere postings... natuurlijk zijn er individuele gevallen die "niet deugen" (of "rotte appels"), dat zal ik niet ontkennen. echter generaliseer niet, afgaande op die dingen. juist het feit dat velen met wel initiatieven gewoon moedwillig tegengewerkt worden. en niet een kwestie van; gewoon maar even een cursusje-opleiding geven, winkeltje laten openen,.... dat soort gevallen ken ik maar al te goed, en het is een hel waartegen ze moeten opboksen. by the way, ben straks een paar dagen offline, maar maandag weer van de partij (zodat jullie niet denken dat ik verdwenen ben) |
|
|
|
|