![]() |
|
|
#162 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...49431i20070109 In een poll gehouden onder Tsjechen is gevraagd welke Tsjechische bevolkingsgroep het geliefdst is: 96.6% vindt dat de Tsjechen zelf het geliefdste volk zijn. 91.4% vindt dat van de Slowaken. 73.4% vindt dat van de Polen. 59% kiest voor de Duitsers. 9.4% kiest voor de Roma's. 76.1% moet niets van ze hebben. De Russen en mensen van de Balkan komen er ook bekaaid vanaf : 45.1% en 45.7% geeft aan daar niet van gediend te zijn. 44% heeft sympathie voor de Joden, maar 22.7% heeft iets tegen ze. |
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Legende
|
Citaat:
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...49691i20070112 een nieuw kabinetlid van de Groenen wil de discussie opnieuw openen rond een varkenshouderij op het terrein van het voormalige concentratiekamp Lety. de Groenen willen de varkenshouder daar weg hebben. sinds 1995 zijn ook de Roma's al bezig met het zoeken van een nieuwe locatie voor de varkens. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Stel je eens voor dat men varkenshouderijen neerpootte in Auschwitz, Dachau of andere beruchte kampen van de Nazi's. Dan zou de wereld te klein zijn. Dit is echt tekenend voor de volkomen respectloze houding ten opzichte van de Roma's. Bah! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Actief Lid
|
als ik het gehele artikel lees krijg ik de indruk dat het de romas meer om het geld gaat !
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Moderator
|
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Die varkensboerderij is geen eigendom van de Roma's, maar die is ooit met toestemming van de Tsjechische overheid neergezet op de kamplokatie. De Roma's willen dat ding al jaren weghebben, maar de Tsjechische politiek ziet daar kennelijk de urgentie of noodzaak niet van in, zeker niet als het geld gaat kosten.
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Actief Lid
|
daarom schreef ik ook (ik krijg de indruk)
het is mij nog steeds niet geheel duidelijk. Citaat:
en waarom niet aan de regering of aan de eigenaar vragen een andere lokatie te zoeken ? misschien voor jouw 100% duidelijk voor mij ambique. ik sta open voor suggesties. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
VIP Lid
|
Denk aan je hart Punk. De boerderij stond er al voor dat de plek werd aangewezen als een memorial marking. Dus is het niet de varkensboer, noch de roma's maar onze vriend Vac en zijn vriendjes die een nogal onplezierige plek hebben uitgezocht. (Aldus het verhaal). Een ander, meer respectabel plekkie uitzoeken voor heen herdenkingsmonument lijkt me dan ook de oplossing.
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Moderator
|
Dat schrijf ik toch ook hierboven, Kajuna?
Die varkensboerderij is daar pas na de oorlog neergezet. Maar het kamp stond daar toen natuurlijk al. Ik vind het dan ook de omgekeerde wereld dat jij suggereert dat het verplaatsen van de herdenkingsplaats de oplossing is, terwijl het juist voor de hand ligt dat die boerderij van de kamplocatie verdwijnt. Gewoon uit respect voor wat daar ooit voor gruwelijks gebeurd is. Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Super Lid
|
Punk. Je bent een nobel mens zo je het opneemt voor de Roma's. Inmiddels hebben we al 16 bladzijden op dit forum volgeschreven over het "Roma-probleem". Het blijft uiteraard een Tsjechisch probleem, maar ook ik zag gaarne dat de Tsjechische overheid meer doet voor deze kleurrijke en bijzondere bevolkingsgroep.
|
|
|
|