Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Nieuws & Actualiteiten
Roma's in Tsjechië

Roma's in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 15-05-06, 22:56   #91
cor
Super Lid

Nationaliteit:
macek: ik ben het bijna nooit met je eens.maar nu:buitengewoon goed geformuleerd.ik ben absoluut geen liefhebber van een pivo ,maar daar nemen we er een op.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-05-06, 11:28   #92
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Waarom toch die angst voor discussie? Is er iets mis met het uitwisselen van meningen, moeten we het dan altijd "gezellig" met elkaar eens zijn?
Er is niets mis met een normale discussie, maar eerst mensen vragen naar hun persoonlijke verhalen van hun ontmoetingen met Roma's en wanneer er dan een negatief verhaal volgt, medeforumleden beschuldigen van discriminatie en zelfs voor rascist uitgemaakt worden, daar pas ik voor. Dus bij deze voor mij geen discussie, leven en laten leven! Dan kies ik liever voor "gezellig"
Oud 16-05-06, 12:32   #93
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Soms is een dief een Roma, maar niet alle Roma's zijn dieven, en deze stelling kan je voor elke bevolkingsgroep plaatsen. Houd u er rekening mee dat in het verleden de grootste misdaden zijn begaan door blanke europeanen, herenvolk met stropdassen en gepoetste laarzen en een schitterend uniform. Kijk eens naar meneer Pinochet van Chili, in zijn smetteloze witte uniform zit hij voorin de kerk tot zijn knieën in het bloed van zijn slachtoffers. Ik heb het al eerder geschreven in elk ras zit tuig maar gelukkig zijn de meeste zoals wij, gewoon mensen "van de straat" die een beetje leuk willen leven.
Oud 16-05-06, 18:45   #94
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Er is niets mis met een normale discussie, maar eerst mensen vragen naar hun persoonlijke verhalen van hun ontmoetingen met Roma's en wanneer er dan een negatief verhaal volgt, medeforumleden beschuldigen van discriminatie en zelfs voor rascist uitgemaakt worden, daar pas ik voor. Dus bij deze voor mij geen discussie, leven en laten leven! Dan kies ik liever voor "gezellig"
Jammer dat je wel gelezen, maar niet goed gelezen hebt, Esthertje.
Ik heb nergens mensen uitgemaakt voor racist omdat ze met negatieve ervaringen kwamen. Ik vind mensen discrimineren als ze hun enkele slechte ervaring(en) op alle zigeuners van toepassing maken. En dan zwijg ik maar over degenen die zelf helemaal geen slechte ervaringen hebben, maar die alleen anderen klakkeloos napraten.

Ik beweer niet dat zigeuners heilige boontjes zijn die nooit iets fout doen. Wat dat betreft, zijn het net mensen. Mijn weerzin richt zich op het gemak waarmee een complete bevolkingsgroep door sommigen in de criminele hoek wordt gezet en de schuld krijgt toegeschoven van allerlei narigheid zonder enige nuance of zonder eens te overdenken of dit wel terecht is en waardoor dit zo gegroeid is. Lees in dit verband de bijdragen van Macek maar eens goed, dan snap je wat ik bedoel.
Oud 16-05-06, 19:02   #95
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Noelle is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-05-06, 21:55   #96
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ik ben het helemaal met jullie allemaal eens ... enne Punk ik vermelde volgens mij niet dat jij iemand beschuldigde. Maar laten we met zijn allen hopen dat de Roma's het beter krijgen en doen, allemaal happy
Oud 18-05-06, 08:11   #97
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : Prague Daily Monitor

http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...32095i20060518

neratovice : 3 jonge neo-nazis (16-20 jaar) zijn een fltgebouw binnengedrongen en daar de Roma's huurders met de dood bedreigd en er werden racistische slogans geroepen.
de politie heeft de jonge mannen opgepakt. ze zijn lid van de zg Nationale Weermacht.
er staat hen een gevangenisstraf van 3 jaar te wachten.
de gealarmeerde politie was binnen 10 minuten ter plaatse. de politie heeft ook meer surveillance ingezet om een extra oogje in het zeil te houden.

NB : goed om te zien dat óók de politie een goede vriend van de Roma's is.
Oud 19-05-06, 07:32   #98
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:

http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...32187i20060519

de politie is van plan om meer Roma's in dienst te nemen.
ook andere minderheden worden in de plannen betrokken : o.a. vietnamezen en oekrainiers.
eea zou de verstandhouding tussen politie/justitie en deze bevolkingsgroepen moeten verbeteren alsmede integratie bevorderen.
Oud 24-05-06, 07:41   #99
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:

http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...32628i20060524

Amnesty International (AI) heeft Tsjechie op de vingers getikt voor de behandeling van de Roma's.
de tralies voor bedden in tehuizen, politiegeweld (niet alleen tegen de Roma's, maar ook tegen andere buitenlanders)
de regering: "we weten dat het probleem bestaat, maar we proberen eraan te werken".

NB: ik kan nergens ontdekken of er ook nog in diverse verkiezingscampagnes ook beloftes worden gedaan (en ook welke beloftes) naar Roma's
Oud 24-05-06, 11:02   #100
Actief Lid

Mochten er mensen zijn die naast hun belangstelling voor Roma muziek ook willen bijdragen aan het goede doel op zondag 4/6 is er in Praag een benfiet concert: o.a. Ida Kelerová, Romano Rat, Iva Bittová
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg Apsora concert June 2006.jpg (249,0 KB, 2x bekeken)
utopenec is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed