het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-03-07, 09:18   #281
Actief Lid

apolonia's avatar

Nationaliteit:
Deze sterilisaties worden op jonge meisjes gedaan ( die nog geen kinderen hebben gehad)
Met als achtergrond! Het ras uit te roeien.
Romas en Sintis zijn geen Europeanen en denken ook niet zo.
Ze hebben hun eigen cultuur , waarbij hun Indiaase genen nog dik aanwezig zijn.
De niet Romas kunnen en willen ze niet begrijpen en in hun niet Roma hokje stoppen.
Verder bestaan er geen Engelen dus ook bij deze mensen niet.
Zigeuners zijn zeer traditie getrouw en bij vele zaken weten ze niet beter.
Ik weet dat er in Frankrijk sommige Gemeentes wel wat aardiger Kampen voor Nomade maken buiten de vuilnisbelten .
Washokken met koperen kranen , dan moet ik stiekem wat lachen.
Zigeuners bestaan voornamelijk uit metaal handelaren en zo verdwijnen deze koperen kranen in no time.
Kan men zich afvragen bij wie de schuld? als Gemeente had men dit moeten weten en had ik andere kranen er op gezet.
Ik denk dat alleen de Rroma organisaties dingen kunnen oplossen .
Ons kent ons en deze organisaties hebben het vertrouwen.
En dat gaat ook niet van vandaag op morgen.
Een vriend van mij in Belgie zelf zigeuner is met deze gelden een zigeuner schooltje begonnen.
In een Camper zodat hij er mee kan reizen , soms heeft hij veel leerlingen en soms weinig .
Maar het praat zich rond en dan komen ze wel.
Het zijn niet de zelfde lessen als op een gewone school , ik noem het vrijheids lessen .
Zigeuner kinderen zijn de vrijheid gewend en ongediciplineerd.
Ken er ook die zich aangepast hebben maar ongelukkig en hun afkomst verborgen houden voor de buitenwereld.
apolonia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-03-07, 10:55   #282
Actief Lid

apolonia's avatar

Nationaliteit:
Hier staan wel goede dingen in wat Tsjechie betreft.
http://www.fss.uu.nl/ca/cases/1998/case9804.htm
apolonia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-03-07, 10:58   #283
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
En wat jij doet, noem jij filteren? En is de waarheid van vandaag altijd de leugen van morgen? Als jij dat serieus meent, dan is elke discussie met jou bij voorbaat zinloos.
Het recht op vraagtekens zetten ontzegt niemand je. Maar dat is iets heel anders dan het gemak waarmee jij over de boosheid en klachten van deze mensen heenstapt.
als je liever wilt dat ik niet meediscussieer verwijder mijn topics dan.
aangezien dit zinloos is.

Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Tot nu toe lijkt het verhaal voor jou maar één zijde te hebben: namelijk dat die Roma's liegen en medelijden opwekken om aan geld te komen.
in het verhaal van nesta kan ik mij goed inleven .
ik woon hier en krijg van beide kanten informatie , bij alles zet ik vraagtekens. elk verhaal heeft een kleurtje.
het gaat erom dat beide zijden belicht worden, en de waarheid naar mijn mening zal wel ergens in het midden zal liggen.
dat ik zelf een paar mindere ervaringen heb gehad met roma kleurt uiteraard mijn mening. ik begrijp uit je betoog dat je absoluut geen vraagtekens hebt bij dit verhaal. hopelijk heb je gelijk.
ik wens je dan ook veel succes bij het ondersteunen van de romas.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-03-07, 16:42   #284
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
als je liever wilt dat ik niet meediscussieer verwijder mijn topics dan.
aangezien dit zinloos is.
Waarom zou ik je bijdragen verwijderen? Ik ben hier in discussie als forumlid, niet als moderator. Dat jouw mening naar mijn smaak hier en daar dubieus is, wil nog niet zeggen dat ik daarom je bijdragen zou willen verwijderen, hoor...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-03-07, 10:30   #285
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Bareigenaar moet schadevergoeding betalen

De uitbater van een bar in Ostrava moet 5000 kronen schadevergoeding betalen aan drie roma die hij niet wilde bedienen. Dit is de uitspraak van het gerechtshof in Olomouc. Daarenboven moet het personeel, dat toen aanwezig was en dat hen niet bediende, zich schriftelijk verontschuldigen. De drie roma waren zes jaar geleden samen met bekenden in de bar en werden, met het excuus dat ze geen clubkaart hadden, niet bediend. De bekenden, die niet tot de roma minderheid behoorden gingen kort daarop terug naar de bar en werden wel bediend. De bevoegde rechter zei dat het gedrag der barbedienden racistisch is geweest.

radio.cz

Ook bericht in Denik.cz Hostinský se omluví Romùm
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-07, 09:12   #286
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : Prague Daily Monitor

http://launch.praguemonitor.com/en/5...nal_news/4180/

afgelopen zondag heeft Cunek een interview op TV gegeven en heeft daar enkele uitspraken gedaan die de Roma's de gordijnen ingejaagd heeft.

hiervoor maakt hij nu zijn excuses, maar heeft toch ondertussen maar even zijn gebruikelijke (racistische) bedenkingen tegen de Roma's geuit.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-07, 09:23   #287
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:

http://launch.praguemonitor.com/en/5...nal_news/4234/

enekele Roma families die in Prerov uit hun huizen zijn gegaan, en die nu gesloopt worden voor nieuwe huizen (niet bedoeld voor Roma's), eisen nu per gezin CKR 1 miljoen en goede vervangende behuizing.
de investeerder is niet van plan aan deze eisen tegemoet te komen, daar de betreffende families netjes verhuisd zijn naar andere flats in Prerov en alle onderhandelingen via de gemeente Prerov zijn gelopen.
Oud 04-04-07, 09:30   #288
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:

http://launch.praguemonitor.com/en/5...nal_news/4268/

Tsjechische Roma organisaties zoeken hulp in het buitenland om ervoor te zorgen dat minister Cunek zijn ontslag gaat indienen vanwege zijn constante uitlatingen aan het adres van de Roma's.
dit deed men op een internalionale Roma conferentie in Budapest.
de tsjechische regering heeft zichzelf het doel voor ogen gesteld om in 2015 vele verbeter slagen te hebben gemaakt op het gebied van huisvesting, educatie, werk en gezondheid.
minister Cunek's uitlatingen en ideeen zouden deze regeringsplannen alleen maar "saboteren".
Oud 10-04-07, 08:27   #289
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:

http://launch.praguemonitor.com/en/6...nal_news/4585/

een week na Cunek's uitlatingen, wordt nog steeds om zijn aftreden gevraagd door de Roma's en hun vertegenwoordigers.
deze (politieke) storm wil dus maar niet overblazen.
zowel Cunek als minister zonder Portefeuille Džamila Stehlíková komen eerdaags met eigen plannen voor de Roma's.

cunek.jpg
Oud 10-04-07, 09:22   #290
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:

http://launch.praguemonitor.com/en/5...nal_news/4401/

er is nog een massale huis-uitzetting op komst.
in het dorpje Novy Jicin heeft d gemeente een par huizenblokken verkocht aan speculanten.
de huizen worden grondig opgeknapt om zo weer met hoge huren verhuurd te worden.
de 200 Roma's worden verplaatst naar andere locaies.
de gemeente wil de huurders die hun huur regelmatig en/of netjes betalen de helpende hand toesteken.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels