![]() |
|
|
#211 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Super Lid
|
raar hoor een discussie beginnen daar waar er niet om gevraagd wordt en hier is niets meer geplaatst sindsdien?????
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Super Lid
|
Ja Jollanda, vreemd. Jammer. De discussie had hier inderdaad verder moeten worden gevoerd. En eigenlijk ook, de overigens schitterende, bijdrage van Kukel. Nu verdwijnt hij in het archief. Je kunt volgens mij niet een item op het forum zetten waar niet, of alleen met een plus of min, gereageerd mag worden. Maak er dan een Poll van. Toen de bijdragen van Dieter en van mij verwijderd werden, heb ik mij verder afzijdig gehouden.
Maar bij deze. Heer of heren moderator, is het mogelijk dat de bijdrage van Kukel hier wordt geplaatst? met de mogelijkheid van reageren? Dan kan dit wel wel weer verwijderd worden. |
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Actief Lid
|
Doorgan zou ik zeggen.
Citaat:
Je kan er van LEREN ? Ik heb wel genoten van de informatie , moet ik zeggen. Heel veel weten we niet van die mensen. |
|
|
|
|
|
|
#215 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
Nog even dit: kukel's verzoek om in zijn topic niet te discussiëren, was heel duidelijk. Het ontgaat mij nog steeds waarom anderen menen te kunnen bepalen dat zo'n verzoek genegeerd mag worden, sterker nog: dat men wel even zal vertellen of kukel's topic met plusjes en minnetjes wel of niet kan op dit forum. En dan daar achteraan gelijk weer dat makkelijke verhaaltje over censuur als het forumbeheer berichten verwijdert. Sorry hoor, maar ik heb het een beetje gehad met dat gezanik. ![]() |
||
|
|
|
|
|
#216 |
|
Super Lid
|
Punk, je hoeft niet boos te worden?
Ik heb me JUIST afzijdig gehouden omdat ik de bui zag hangen. Maar laten we er nu niet weer over gaan zeuren. Je weet, je hebt van mij een vrijbrief om alles wat jou niet zint en wat ik op dit forum heb gezet te verwijderen. Ik wordt daar niet boos om. En laten we het nu maar weer over de echte discussie laten gaan. Het ROMA-probleem, waarvan ik denk dat er veel tsjechische deelnemers aan dit forum zijn die er totaal anders over denken dan wij Nederlander. ZIJ zitten met dit probleem en wij denken, als Nederlanders, het wel te weten hoe de Tsjechen dit probleem moet oplossen. Jouw mening is wel bekend, Fred. Maar nu de mening van onze Tsjechische vrienden. Kom Tsjechische forumgangers, en laat wat van je horen. (en over censuur heb IK het niet gehad.) |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Moderator
|
laten wij praten ipv plussen en minnen
Eindelijk, zou ik zeggen. Een (mede) Nederlander, die ook de mening van een Tsjech wil weten en bij de discussie te betrekken.
Ik heb net bijna alle bijdragen van het topic 'Situatie van Roma's verbetert langzaam' nogmaals doorgelezen. Naar mijn mening zijn dit merendeels meningen van mensen, Nederlanders, die gebaseerd zijn op de - momentopnamen tijdens een vakantie of kort verblijf in Tsjechie - verhalen in pers, TV - een grensloze overtuiging - andere tweedehands informatie Opmerkelijk is, dat ieder Nederlander wil verbeteren, maar niemand weet en zegt hoe. Er zijn maar weinig Nederlanders in Tsjechie, die echt weten en voelen, hoe dit alles in elkaar zit. Ik ken maar een. De rest zit gewoon 1000 km verder achter de PC iets sociaals te bedenken zonder enige kennis van de werkelijkheid. De Tsjechen hier, die de situatie van beide kanten kennen, zijn heel voorzichtig met hun oordeel. So do I. |
|
|
|
|
|
#218 | ||
|
Super Lid
|
Citaat:
Volgens mij is dit Forum van iedereen, of moeten bepaalde (bevolkings)groepen speciaal uitgenodigd worden te reageren? Dit klinkt wel erg passief? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#219 |
|
Legende
|
ik denk dat veel Roma's er zelf iets meer van kunnen maken. ipv van in een hoekje te gaan zitten afwachten of een niet-Roma je komt helpen, lijkt me ook wachten "op het openbaarvervoer", dat is altijd te laat en te traag.
je kan er zelf ook je schouders onder zetten. je leefomgeving verbeteren. begin desnoods een winkeltje voor alleen Roma's, laat zien dat je jezelf uit het slop kan halen. het gootste gedeelte is werkeloos. probeer dan middelen los te peuteren bij belangengroeperingen om je woonblok of straat of wijk een beetje op te knappen en op te ruimen. begin zelf scholen voor Roma kinderen, stimuleer elkaar. met deze voorbeelden lijkt het of je jezelf als Roma nog verder afzonderd van de maatschappij, maar je stond er toch al niet lekker in. verander je leven, begin bij dat van jezelf ? om een feestje van je leven te maken, zal je toch grotendeels zelf je eigen slingers moeten ophangen. |
|
|
|
|
|
#220 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
||