![]() |
|
|
#52 |
|
Super Lid
|
Re: Vaclav Klaus
Ach ja, de ene president is super-filosofisch waarbij 80% van het volk na de eerste zin al de draad kwijt is, de ander probeert weer een tikkie te populair en simpel te zijn...
Hebben jullie ook al de verhalen gezien over zijn nieuwe huis, bij de Burcht? De buurvrouw (die er al 30 jaar woonde) moest helaas haar huis uit wegens veiligheidsredenen. Opknappertje voor plm. 50 mln Kcs aan de Jeleni Prikop. Wat ik me wel afvraag: een Tsjech die een Skoda rijdt, is die links of rechts???? Een Tsjech die in een kroeg een halve liter bier bestelt, is die links of rechts? Een Tsjech die een chata heeft, is die links of rechts? Een Tsjech die Vaclav heet, is die links of rechts? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief lid
|
Da´s ne goeie !
Indien de politieke overtuigingen aan de hand van drank zouden moeten bepaald worden, zouden, volgens de externe raadgever van Klaus, Miroslav Macek (!), de bierdrinkers eerder in de linkerhoek moeten worden gezocht (de ´gewone volksman´ ?!), terwijl de rechterzijde eerder zou opteren voor wijn of sterkere alcohol. Al neemt deze Macek de uitspraken van de president eerder met de nodige humor en een korrel zout. Ik durf wel te wedden dat Miroslav Macek uit eigen ervaring spreekt en dus eerder een wijn- dan bierdrinker is. Hij woont samen met een tsjechisch-zwiterse dame, die een fortuin uit een eerder huwelijk heeft vergaard, en samen hebben ze een kookboek onder de naam ´Kookboek voor snobs´ uitgegeven (noblesse oblige...) Geef mij maar onze Macek, de enige echte Pivonist ! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Moderator
|
Een Tsjech die in een kroeg meerder malen en voor eigen gebruik en in een dag een halve liter bier bestelt, is links.
Een Tsjech die een chata heeft binen een cirkel van 33 km rondom Praag is rechts. Een Tsjech die Vaclav heet en zijn verjaardag ook viert, is altijd rechts. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Actief Lid
|
Eén ding kan Klaus niet ontzegd worden, dat hij gevoel voor humor heeft. Heb net ff het artikel gelezen, echt briljant. Voor de liefhebbers van salát en èokoládovy krém:
http://lidovky.centrum.cz/domov/clanek.phtml?id=379861 Zijn uitspraken waren wel gedaan in Karlovy Vary na het eten, misschien toch wat te diep in het Becherovka glaasje gekeken... |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Super Lid
|
</font><blockquote><font class="small">Citaat: utopenec</font><hr />
Eén ding kan Klaus niet ontzegd worden, dat hij gevoel voor humor heeft. Zeker als je ziet wat die grote roerganger van ons in z'n vrije tijd doet: stevig zijn handen aan het stuur van een kinderbootje! http://www.nu.nl/foto_popup.jsp?p=565486 |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Nog een tip: je kunt je berichten corrigeren door op 'bewerken' te klikken. ![]() |
|
|
|
|