|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Super Lid
|
Re: Klaus: \"Multiculturele samenleving oorzaak terreur\"
Behoefte aan arbeidskrachten was ten dele het probleem. Met het teruglopend aantal kinderen drong het gevaar zich op van een tekort aan consumenten.
En veel Nederlanders zijn bij een constante aanvoer van nieuwe consumenten gebaat (en vooral diegenen die het hardste vechten ze uit hun buurten te houden): want denk maar eens wat een huis nog waard is als het aantal mensen in dit land terug zou lopen en er geen tekort aan woningen meer zou zijn... Dergelijke waardevermindering van huizenbezit leidt tot grotere instabiliteit. Het was natuurlijk wel iets handiger geweest als het consumententekort uit meer matchende culturen was geïmporteerd. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
volgens mij zijn de terroristen gewoon nijdig om alles in het westen wat zij in hun cultuur niet hebben
underground metro, WTC building, highways en dat ze daarom zo terugvallen op hun eigen cultuur, en dat is eigenlijk niet veel meer dan. . . de koran mijn idee: bouw een WTC building in Kabul |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Actief lid
|
Nou Beruska, je gaat er wel stevig in. Het terrorisme is dus terug te brengen tot materiele afgunst ? Bij mijn weten staan er b.v. op Groenland ook geen 300 meter hoge wolkenkrabbers, rijdt er geen metro, en zijn geen echte ´highways´. Daarom denk ik echter nog niet dat wij iets te vrezen hebben van de Eskimo´s, die afgunstig zouden zijn op onze materiele welvaart. Hetzelfde geldt ook wel voor de Hottentotters en honderde andere volkeren. Ik denk bovendien niet dat de metro, wolkenkrabbers en autosnelwegen echt met cultuur te maken hebben. Ik denk dat anderzijds de geschiedenis afdoende bewijst dat Iran, Irak, zeg maar Mesopotanie, Turkije, e.a. een zeer rijk cultureel verleden heeft en de bakermat van de beschaving vormde, waar wij in West-Europa op dat ogenblik behoorlijk achterna hinkten. Het is natuurlijk een discussie op zich, wat dan wel de oorzaak is van de frustratie, die deze aanslagplegers tot zulke gruwelijke daden leidt. Dat het Westen een dubbele meter gebruikt heeft in Midden-Oosten, en zich eerder opportunistisch heeft ingesteld volgens wat ons in het kader van de actuele politiek het best uitkwam, wordt denk ik niet betwist. Maar dat is een hoofdstuk op zich.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Legende
|
![]() een turkse collega van mij (hij is moslim, maar dat even terzijde) en hij vertelde mij de volgende verhaal : "een arabier geeft zijn oude totaal stukke fiets aan zijn buurman. de buurman repareert de fiets netjes. nu eist de vorige eigenaar de fiets terug. want die fiets was toch ooit van hem !?!?" is zoiets ook niet in israel gebeurd ? de palestijnen verkochten de waardeloze dorre grond aan die gekke joden. de palestijnen lachten zich rot. totdat de nieuwe eigenaren er iets vruchtbaars van maakten. toen kwamen de verhalen van de palestijnen dat het allemaal niet eerlijk verlopen was....... dit drukt een beetje de mentaliteit uit van het midden-oosten. Inshallah ... defaitistiser kan het toch niet ? maar elke godsdienst fanaticus van welke godsdienst dan ook is een potentieel gevaar (in welke vorm dan ook) voor zijn omgeving. ![]() |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Maar on-topic: meneer Klaus heeft duidelijk een erg simplistisch wereldbeeld. Gelukkig hoeven we het niet aan hem over te laten om het terrorisme aan te pakken, want dan voorzie ik nog heel veel meer ellende... |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Legende
|
![]() ik had het over de periode de britten palestina gingen verlaten (net na WO II). ik weet ook wel dat de israeli's sinds de jaren 60 ook niet geheel vrij zijn van enige smet. wel frappant dat waar de britten hebben gezeten het een rommeltje is geworden : irak - india/pakistan enz enz |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Ziezo... Zijn we toch weer netjes terug bij het onderwerp ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Lid
|
simplistisch wereldbeeld? wat is er simplistisch aan? worden deze aanslagen gepleegd
door autochtone europeanen? ja, er zijn rechts extremistische christenen op de veluwe, maar die vormen niet 50% van de bevolking in amsterdam, rotterdam en den haag zoals de arabieren. turkse vrienden van mij vinden amsterdam de oninteressantste stad van europa, omdat er zo weinig oorspronkelijke bevolking rondloopt (en met oorspronkelijk bedoel ik niet wit - christelijk, maar mensen met de Nederlandse cultuur). |
|
|
|