het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-08-06, 23:14   #31
Geroyeerd Lid

Nee he, vannacht weer nachtmerries. Heeft hij nu een Harley?
Ik heb 2 keer bij hem in een auto gezeten, nou een varken zou je er nog niet in doen.
Kijk in godsnaam uit voor die vent.
Hij is zelfs 2 keer bij mij in holland op bezoek geweest, om z'n huizen te slijten.
Ben net op tijd gewaarschuwd door hollanders in tsjechie, die ik toevallig tegen kwam in trutnov, op weg naar de ondertekening van het koopcontract.
Voorzienigheid?
Alwine is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-08-06, 23:18   #32
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Ja, maar is dat die vent die in die omgeving huizen veel te duur aanbood? Hij had destijds, 7 jaar geleden, een kantoortje in Vrchlabi of Trutnov. Real Estate heette dat bedrijf. Het was nogal een opschepper.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-08-06, 23:42   #33
Geroyeerd Lid

Ja dat is die vent.
Hij is veroordeeld, maar loopt nog ff vrij rond tot tie mag gaan zitten
Alwine is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-08-06, 23:49   #34
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Hij heeft ons destijds enkele huizen laten zien in omgeving Trutnov. Een dag later zijn we bij een Tsjechische makelaar binnengelopen, die hetzelfde aanbood, en dan de helft goedkoper.
Oh, en hij beweerde ook nog dat in Tsjechie geen vraagprijzen bestaan. Het is er onbeleefd en ongebruikelijk om onder de vraagprijs te bieden.
Na dat bezoekje bij die andere makelaar zijn we er maar mee gekapt.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-07, 14:24   #35
Nieuw Lid

L.Lucas's avatar

:traan: :traan:
Citaat:
Gorrit schreef:
Bericht bekijken
Er zullen weinigen zijn die iets terugzien. Helaas zijn er ook behoorlijk wat Tsjechen de boot in gegaan.
In het gebied (Malé Svatonovice e.o.) waar hij eerder met zijn Nederlandse ex-partner woonde is ook een spoor van schulden en gedupeerden nagelaten. Meestal gaat het om wat kleinere bedragen zodat ze hier lang hun gang zijn gegaan.
Van dierenarts tot schoenmaker krijgen nog geld.
Ook deze mensen zullen niets van hun geld terug zien!!!!

Heb dit uit eerste bron, zelf was ik 1 van de weinige mensen die hier getuige waren met nog een Nederlander meer.

Ik denk dat andere mensen er geen zin meer in hadden of de reis te ver
+ de rechtzaak zou openbaar zijn, maar dat was dus niet zo!!!(Dit gaat in Ned. toch iets anders)

Deze meneer heeft geen geld en is vermoedelijk zelf ook bedrogen!!
Ik zelf moet ook nog een klein beetje geld krijgen. Ca. 60.000 Euro maar iedereen die deze meneer heeft geloofde KRIJGT ECHT NIETS TERUG:traan: :traan: :traan: L.Lucas

Pse andere getuige is inmiddels overleden ook zijn vrouw krijgt dus niets,terwijl deze mensen het wel erg nodig hebbenzels het programma OPGELICHT heeft hier geen aandacht aan geschonken.
Deze waren al vroeg op de hoogte van zijn praktijken. (JAMMER)
L.Lucas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-07, 16:34   #36
Actief Lid

apolonia's avatar

Nationaliteit:
Schaam mij dood zeg tegen over de Tsjechen, ik durf niet meer te gaan.
Nadat Spanje het slachtoffer was van deze Nederlandse Maffia is het nu zeker Tsjechië.
Wat ik nooit begrijp is! waarom Nederlanders altijd denken/willen terug vallen op Nederlanders om hun buitenlandse zaakjes te regelen.
Veel goedkoper en beter is de hulp van een tolk (als je de taal niet kent)en het advies van een Notaris van het land waar men wat wil beginnen of kopen.
Je kan op je vingers na tellen dat! ten eerste een huis verkocht door een Nederlander 10x duurder is dan van de locale mensen.
Deze Nederlander moet er ook winst op hebben.
Men wordt ook zelden beduveld door locale mensen .
(sorry ben wel streng al zeg ik het zelf)
Als ik reis zoek ik de mensen van het land op bv. campings (ik reis met een klein tentje.)
Eet in hun eethuisjes al spreek ik geen woord van de taal .
Gewoon doen! dan kom je voor leuke verassingen en zeer zeer zelden voor slechte.
apolonia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-07, 18:12   #37
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Apolonia schreef:
Schaam mij dood zeg tegen over de Tsjechen, ik durf niet meer te gaan.
Waarom zou jij je moeten schamen voor wat een ander doet? Zelfs al is het een Nederlander!!

Citaat:
Apolonia schreef:
Je kan op je vingers na tellen dat! ten eerste een huis verkocht door een Nederlander 10x duurder is dan van de locale mensen.
Deze Nederlander moet er ook winst op hebben.
Men wordt ook zelden beduveld door locale mensen .
(sorry ben wel streng al zeg ik het zelf)
Overal zijn eerlijke mensen en oneerlijke, ook in Tsjechië heb je gevangenissen en die zitten niet vol met alleen maar Nederlanders!!
Dus kom op Apolonia, gewoon naar Tsjechië op vakantie gaan en geen smoesjes verzinnen om niet te hoeven!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-07, 13:31   #38
Actief Lid

apolonia's avatar

Nationaliteit:
Was ook als grapje bedoeld.
Zie er zelf niet zo Hollands uit, dus als ik mijn mond houd kom ik er wel door.
Moet eerlijk zeggen dat jullie hier zeer veel goede tips hebben.
Die ik uitprint ( anders vind ik ze niet meer) bedankt .
apolonia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-07, 14:00   #39
Forum Freak

Als je je zou moeten schamen voor je eigen landgenoten, dan ben je lang bezig, want geen enkele bevolkingsgroep is 'clean' Ik houd niet van oneindige zaken en zeker niet van sisyphusarbeid
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-07, 09:53   #40
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Vijf jaar cel voor belegger Van den Berg
.
Citaat:
Het ANP schreef:
Hof: René van den Berg nog steeds vijf jaar

AMSTERDAM (ANP) - Gerechtshof in Amsterdam heeft 'wonderbelegger' René van den Berg vrijdag in hoger beroep veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf wegens frauduleuze beleggingspraktijken. Hof achtte de tennismecenas, die inclusief voorarrest al twee jaar vastzit, schuldig aan alle aanklachten.

De straf is conform het vonnis van de rechtbank en de eis van het Openbaar Ministerie (OM). Het hof oordeelde dat Van den Berg wel degelijk uit persoonlijk gewin handelde, wat hij ontkent. De oud-valutahandelaar had een 'beleggingspiramide' opgebouwd waarin volgens de curator ruim 127 miljoen euro omging. Ruim 1400 beleggers zeggen gedupeerd te zijn door de Hilversummer.

Het gerechtshof achtte Van den Berg, net als de rechtbank eerder, schuldig aan oplichting, bedrieglijke bankbreuk, overtreding van de Wet toezicht kredietwezen en het medeplegen van witwassen en valsheid in geschrifte.

Gecombineerd

Van den Berg tekende vorig jaar beroep aan tegen het vonnis van de rechtbank. Hij acht zich niet schuldig aan witwaspraktijken en oplichting. Zijn raadsman Cees Korvinus meende dat de straf beperkt moest worden tot de twee jaar die Van den Berg nu heeft gezeten, al dan niet gecombineerd met een voorwaardelijke straf.

Uit bankafschriften blijkt dat er via Van den Berg en zijn tussenpersonen 85 miljoen euro is ingelegd waarvan 79 miljoen euro is uitgekeerd en 6 miljoen niet meer te traceren is. Maar daarbovenop zouden ook grote hoeveelheden contant geld zijn ingelegd.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels