|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Moderator
|
Dat valt wel mee toch? Tot aan jouw reaktie zie ik twee nauwelijks schokkende reakties op nieuwsberichten die slechts feiten weergeven.
Natuurlijk heeft Nederland ook de handen vol aan criminelen, maar - voor zover ik weet - niet op het gebied van mensensmokkel. Als in deze "tak van sport" veelvuldig Midden- en Oost-Europeanen actief zijn (en kennelijk is dat zo), dan worden die criminelen niet gestigmatiseerd door de reakties hier, maar door het eigen misdadige gedrag. En daar mag best wat van gezegd worden, vind ik.
|
|
|
#13 |
|
|
Met het Stigmatiseren probeer ik te zeggen dat het niet alleen Tsjechen zijn die dit soort criminaliteit bedrijft, OOK Nederlanders zijn hierin willens en wetens betrokken.
|
|
|
|
#15 |
|
|
loura, het valt me op dat in dit forum item de nadruk gelegd wordt op de Tsjechen die hierin betrokken zijn, terwijl mensensmokkel overal plaatsvindt en zelfs vanuit Nederland door Nederlanders. mijn inziens zou men een verkeerd beeld kunnen krijgen van een bevolkingsgroep met dergelijke berichtgevingen. En dat zou volkomen onterecht zijn.
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Rijk, het is heel simpel: in dit topic wordt - afgezien van de nieuwsberichten waarin feitelijk melding gedaan wordt van de nationaliteiten waarom het gaat - door niemand iets kwaads over Tsjechen gezegd. Lees alles nog maar eens na.
Maar..... Nergens worden in de berichten Nederlanders genoemd. Dus wat is er stigmatiserend aan als we het in dit topic niet over Nederlanders hebben? Ik snap echt je probleem niet, hoor... ![]()
|
|
|
#18 |
|
|
Van een probleem is er geen sprake, alleen valt het me steeds vaker op dat in berichtgeving in de media gewezen wordt met 'het vingertje' in bepaalde richtingen en dat riekt toch naar mijn mening stigmatiserend. Jammer en meer dan eens ook nog onterecht. Ik wil wel een 'slavisch' voorbeeld geven bijv. de manier waarop Roma's worden behandeld en mee omgegaan wordt. of op plat hollands één rotte appel in de mand zegt nog niet dat alle appels rot zijn.
|
|
|
|
#19 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
wij reageerden natuurlijk op bovenvermeld citaat en dat is echt héél iets anders! |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|