het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-05-08, 19:54   #111
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Evelinka schreef:
Bericht bekijken
Ga naar: www.nechciradar.cz
U kunt hier een petitie ondertekenen tegen het plan van de Tsjechische regering om Amerika radars te laten plaatsen in Tsjechie.
Bij voorbaat dank!
wat een naïeve oproep.
geeft toch wel het karakter van de tjech aan, misschien hadden ze beter onder het communisme kunnen blijven.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-05-08, 14:29   #112
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Een vreemde opmerking, curious.
Het is wereldwijd heel gebruikelijk om met petities te proberen dingen voor elkaar te krijgen. Of dat dan lukt, is een tweede, maar het heeft in ieder geval niets met naiviteit of een specifiek Tsjechisch karaktertrekje te maken.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-05-08, 17:47   #113
Actief Lid

Nationaliteit:
misschien vreemd , maar het is toch van de zotte dat je je laat intimideren door Rusland. of door wie dan ook.
naïef ? ja Rusland heeft raketten echt waar !
wie weet waar ze al op gericht staan ?
en al staan ze nog niet gericht naar Tsjechië dan is dat binnen 5 minuten alsnog geregeld.
gewoon neerzetten die radar kun je meteen zien wanneer de vijand komt.
of verhuren aan de amerikanen en de russen.
komt er tenminste geld binnen.
Oud 30-05-08, 21:23   #114
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Jij gaat er dus van uit dat de tegenstanders van dit schild ertegen zijn uit angst voor de Russen? Da's wel grappig, want laten de Amerikanen nou juist bij hoog en laag volhouden dat de radar beslist niet bedoeld is voor de Russen, maar voor de zg. schurkenstaten als Iran en Syrië die het moslimterrorisme steunen.
Oud 31-05-08, 09:54   #115
Actief Lid

Nationaliteit:
de amerikanen hebben hun eigen waarheid.
hier zie en hoor ik alleen de angst voor de russen, en in mindere mate de islam. lijkt wel of het communisme indirect nog veel invloed heeft.
Oud 31-05-08, 14:57   #116
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
de amerikanen hebben hun eigen waarheid.
Dat is zeker waar.

Citaat:
curious9 schreef:
hier zie en hoor ik alleen de angst voor de russen, en in mindere mate de islam.
En dat is dan ook volgens mij de reden waarom de Tsjechen tegen dat schild zijn, niet de angst voor de Russen. Tsjechië heeft nooit problemen gehad met moslims, dus waarom zou je moslimextremisten dan nu doelbewust gaan provoceren?
Oud 03-06-08, 11:46   #117
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
Volkel

Het vervelende aan de aanwezigheid van zo'n basis is, dat je een mikpunt wordt. Juist een reden meer om aanslagen te krijgen en uit te lokken. Ik zie niet in waarom wij nou juist bang zouden moeten zijn voor Iran. Amerika, die moet bang zijn voor ze.... maar vooralsnog geloof ik er geen barst van dat wij die installaties nodig hebben...... het is juist de dictatordrang van de Amerikanen die tweedracht en onlust zaaien in de wereld. En wij Europeanen lopen er als makke schapen achteraan.

Ik hoop en bid dat beide installaties niet komen. Dan zal er ook minder risico zijn dat CZ zelf ooit een keer een kruisraket op z'n dak krijgt. De Tsjechen hebben een geschiedenis die een stuk vreedzamer is dan die van ons..... en ik zou graag zien dat dit zo blijft. Kortom.... NATO.... ROT OP! BLIJF MET JE TENGELS VAN TSJECHIE!!!
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 14:35   #118
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
David Beliën schreef:
Bericht bekijken
Goh..... wat is men goedgelovig. Inderdaad, de Amerikanen teren nog steeds op hun Marshalplan hier in NL.
is nog altijd beter als door de duitsers bezet, of nog erger door de russen.

Citaat:
Het vervelende aan de aanwezigheid van zo'n basis is, dat je een mikpunt wordt. Juist een reden meer om aanslagen te krijgen en uit te lokken.
misschien is dit zo in het alternatieve circuit, maar helaas in de grote boze wereld is dit anders.

Citaat:
Ik zie niet in waarom wij nou juist bang zouden moeten zijn voor Iran. Amerika, die moet bang zijn voor ze.... maar vooralsnog geloof ik er geen barst van dat wij die installaties nodig hebben......
iran irak belgie ... het maakt niet uit, ieder land zou het recht moeten hebben zichzelf te verdedigen tegen wat dan ook.

Citaat:
Ik hoop en bid dat beide installaties niet komen. Dan zal er ook minder risico zijn dat CZ zelf ooit een keer een kruisraket op z'n dak krijgt. De Tsjechen hebben een geschiedenis die een stuk vreedzamer is dan die van ons..... en ik zou graag zien dat dit zo blijft. Kortom.... NATO.... ROT OP! BLIJF MET JE TENGELS VAN TSJECHIE!!!
ik hoop en bid dat ze er wel komen zelfs in mijn achtertuin plek zat.
Oud 03-06-08, 17:20   #119
Actief Lid

Stijn's avatar

Nationaliteit:
Ik vind het gevoerde debat over de plaatsing van de radar ergens ongelooflijk irrelevant. Het systeem zal er hoe dan ook komen want de afhankelijkheid van de nog steeds Amerikaanse militaire supermacht, maakt blijkbaar dit soort beslissingen erg eenvoudig voor Europese regeringsleiders.

Ik heb natuurlijk wel sympathie voor mensen als Tamáš en Bednáø, die in hongerstaking zijn gegaan. Maar ik hoor veel gekakel met weinig inhoud en vind dit soort acties toch wel populistisch en vrees dat de invloed zeer beperkt is. Fundamentele kritiek komt alleen vanuit het centrum-links blok: er is gewon geen sprake van dialoog. Misschien ergens wel logisch, want het zal gaan om een uiterst geheim high-tech systeem, maar toch. De arrogante Tsjechsiche regering communiceert gewoon niet, zelfs niet met de oppositie, laat staan met de publieke opinie. Ik raad de Tsjechen aan om een informatiecampagne te eisen, die mag worden ingevuld door vriend en vijand van de radar. Op basis van dergelijke debatten, kan men pas spreken van dialoog en niet die dialoog is relevant voor een verdere groei van de Tsjechische democratische Civic Society.

Eenduidig kan ik niet zeggen of ik voor- of tegenstander ben, wel ben ik voorstander van transparantie in de informatie-flow. Dat laatste is er niet, dus ik weet het niet.

Ik ben het overigens met curious wel eens, dat de Tsjechen nog steeds als des doods zijn van de Russen. Terecht of niet weet ik niet. Maar de Amerikanen hebben zich na 1989 ook niet bijzonder populair gemaakt in de wereld.
Stijn is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 17:38   #120
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De discussie over de kruisraketten in Nederland heb ik in de Hospoda gezet.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels