![]() |
|
|
#81 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik snap het allemaal niet hoor en ik vind het ook een heleboel blabla-praat. Landen willen er wel bij horen maar willen dingen zoals de euro bijvoorbeeld weer niet. Net als die eigenwijze engelsen. Verschrikkelijk volk. Wij vonden het ook niet leuk dat die Euro er kwam en hebben er behoorlijk aan moeten wennen.
Nouja ik zal t allemaal wel niet snappen. Ik vond het trouwens erg makkelijk om in mn vakantie in Spanje gewoon met euros te betalen, kunnen ze je ook niet bedonderen. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Legende
|
bron Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...43233i20061012 het zojuist gevallen kabinet heeft nog geen beslissing kunnen nemen over het traject wat uiteindelijk tot invoering van de euro zou moeten leiden. dus 2010 zal nu definitief niet gehaald worden als streefdatum. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...45633i20061113 als alle hervormingen goed gaan, zal de euro nu in 2012 ingevoerd gaan worden. alleen moet nog wel eventjes het pensioenstelsel hervormd worden, de overheidsfinacien op orde komen, het zorgstelsel aangepakt worden. deze hervormingen zullen "politiek moedige" beslissingen worden. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Legende
|
Kalousek voorziet euro voor 2012
Minister van financiën, Miroslav Kalousek, wil tegen maart zijn plan voorleggen om de euro in 2012 in te voeren. Dat werd medegedeeld in een intervieuw voor de krant "Lidove noviny".
radio.cz |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Legende
|
Tsjechië mikt op toetreding eurozone in 2012
Tsjechië wil in 2012 de kroon inruilen voor de euro. Die streefdatum wordt naar voren geschoven in een plan dat het ministerie van Financiën in Praag heeft gepresenteerd. Het plan, opgemaakt door een nationale coördinatiegroep, baseert zich op een toetreding tot de eurozone in 2012. De bijhorende mededeling die Financiën verspreidde, noemt echter nog geen concrete datum voor de overschakeling van nationale naar Europese munt. Het plan wordt eind maart ter goedkeuring voorgelegd aan de regering, die als eurosceptisch te boek staat.
Tsjechië wou oorspronkelijk al in 2010 toetreden, maar het land kampt net als Hongarije en Polen met een te hoog begrotingstekort. Voor deze landen wordt ten vroegste aan 2012 gedacht. Dat geldt niet voor de Baltische staten, maar door hun snelle economische groei hebben Estland, Letland en Litouwen dan weer moeite om de inflatie onder controle te houden. Ze hopen niettemin voor 2010 toe te treden. (belga) demorgen.be 21/02/2007 18u19 |
|
|
|
|
|
#88 |
|
VIP Lid
|
Ik dacht dat de euro in 2010 wordt ingevoerd in Tsjechië. Veel Tsjechen zien het met veel scepsis tegemoet. Ze zijn bang voor flinke prijsstijgingen.
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Actief Lid
|
Euro La(at) Ma(ar)
Als die tsjechen slim zijn kiezen ze in een referendum NIET voor de EURO