het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 15-12-07, 20:38   #21
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
En als die tentjes weg zijn. Dan gaat men scheumen in de vuilnisbakken van de restaurants in achteraf straatjes en in de vuilinisbakken in de ganze stad.
Zwervers kun je m.i. nooit uitbannen. Wellicht is de straatkrant verkoop ook voor daar een goed initiatief. Centje verdienen die men in de daklozen opvang kan spenderen en misschien zelfs met hoop op een goede toekomst voor de welwillenden.
Ruud en Esther is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-12-07, 21:25   #22
VIP Lid

Laura's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Bericht bekijken
Beste Laura, heb je wel eens bij zo een tentje wat gegeten?

Ik denk het niet.

Maar, gewoon opschonen die zooi.

Maak de stad weer schoon.
regelmatig haal ik er wat ja en ik vind het goed te doen. lekker parek v rohliku of smazeny syr met tatarka heerlijk, beter dan de mac i.m.o.
Laura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-12-07, 22:16   #23
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Jammer, inderdaad. Als wij op stap zijn eten we altijd even snel bij een kiosk. Lekker een parekje of een klobasa. Ben ik nog nooit ziek van geweest. De frisdrank is niet altijd koud, maar ach, het kost ook bijna niks.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-12-07, 23:00   #24
cor
Super Lid

Nationaliteit:
het is jammer wanneer die tentjes weggaan.eigenlijk moet ik nog zien dat het gebeurt.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-12-07, 09:41   #25
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Laura schreef:
Bericht bekijken
regelmatig haal ik er wat ja en ik vind het goed te doen. lekker parek v rohliku of smazeny syr met tatarka heerlijk, beter dan de mac i.m.o.
Helemaal mee eens! Iedere keer als wij in Praag aankomen (meestal lopen we vanaf Hlavni Nadrazi het plein op) is het traditie om daar een lekkere vette hap te nemem. Nooit ziek van geweest, kan denk ik ook niet, want de verkoop gaat achter elkaar door!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-12-07, 13:51   #26
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:
Persoonlijk vind ik er nu helemaal niks Tsjechies aan die tenten.
Die worsten smaken nauwelijks, druipt een liter vet uit als je hem openbreekt, en die lucht die uit die tentjes komen, ga er soms bijna van over mijn nek.

Wat ik veel liever heb is gewoon een open vuurtje, een paar speckacky's of hoe je het ook schrijft, en wat mosterd... das nou echt tsjechies.
Of een lekkere Na Kladani Hermelin.

Aan de ander ekant van mustek zit ook een shoarma afhaal raampje, kun je ook lekker goed broodje halen na het stappen.
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-12-07, 15:14   #27
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
Ja, dat is echt Tsjechies.
Joss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-12-07, 20:45   #28
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Bijlsma schreef:
Bericht bekijken
Persoonlijk vind ik er nu helemaal niks Tsjechies aan die tenten.
Die worsten smaken nauwelijks, druipt een liter vet uit als je hem openbreekt, en die lucht die uit die tentjes komen, ga er soms bijna van over mijn nek.

Wat ik veel liever heb is gewoon een open vuurtje, een paar speckacky's of hoe je het ook schrijft, en wat mosterd... das nou echt tsjechies.
Of een lekkere Na Kladani Hermelin.

Aan de ander ekant van mustek zit ook een shoarma afhaal raampje, kun je ook lekker goed broodje halen na het stappen.
Sorry, weet niet voor 100% of het van deze tent komt, maar eerlijk gezegd heb ik hier wel last gehad na het eten van een boodje falaffel...
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-07, 08:32   #29
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Laura schreef:
Bericht bekijken
Wat een onzin, deze eettentjes horen er gewoon bij. Goeie Tsjechische hap voor een redelijke prijs.
Maar goed als die tentjes weg zijn zijn er nog 3 MC donalnds en 2 KFC waar die zwervers kunnen hangen. Kortom je lost er het probleem niet meer op.
Ik ben het met Laura eens, ik vind deze tentjes minder storend dan de echte aanslag op onze eetcultuur nl. de Mac Donald, Fried Chicken en ander dergelijk overgewaaide Amerikaanse rotzooi.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-07, 11:02   #30
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Nathalie L. schreef:
Bericht bekijken
Sorry, weet niet voor 100% of het van deze tent komt, maar eerlijk gezegd heb ik hier wel last gehad na het eten van een boodje falaffel...
Kan best, maar als ik daar wat eet, zorgt het alcohol gehalte in mijn lichaam er voor dat ale bacterien vanzelf doodgaan :-)
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels