|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#81 |
|
Moderator
|
Marcel.
Het opzoeken en plaatsen van het nieuws vind ik helemaal ![]() Misschien is het handiger een linkje naar het artikel te plaatsen en de kern van het verhaal erbij te zetten. Ter verhoging van de leesbaarheid Hierbij een weekoverzicht van de sport uit dezelfde bron |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Legende
|
Europeanen bang voor genmodificatie
De bevolking in de 25 EU-landen is banger voor vergif in voedsel dan voor terroristische aanslagen. De vrees voor genmodificatie neemt daarbij een belangrijke plaats in. Dat blijkt uit een peiling van Eurobarometer, het onderzoeksinstituut van de EU, waarvoor 25.000 Europeanen werden ondervraagd. Het bangst voor gmo's (genetisch gemodificeerde organismen) zijn de Oostenrijkers, de rest vreest vooral pesticiden, hormonen of de vogelgriep. Naast angst spelen in Oostenrijk ook economische motieven een belangrijke rol. De huidige EU-voorzitter heeft het grootste aantal bioboeren in Europa. Oostenrijk is dan ook een van de Europese landen die hun grens tot nu toe gesloten hielden voor gmo's. Daarnaast wierpen ook Duitsers, Grieken, Fransen en Luxemburgers barrières op tegen de invoer van gmo's. Binnen de EU gebruiken vijf landen gmo's - Spanje, Frankrijk, Duitsland, Portugal en Tsjechië . Kandidaat-lidstaat Roemenië behoort, net als Spanje, tot de veertien landen met een landbouwareaal van meer dan 50.000 hectare. Roemenië teelt vooral sojabonen en Spanje maïs. De VS, Argentinië, Brazilië en Canada zijn de grootste gmo-producenten, waarbij Brazilië het snelst groeit. Bron: Het Financieele Dagblad |
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Legende
|
ik heb inderdaad nog geen tik op de type-vingers gehad. maar ik zal in het vervolg een kleine nederlands talige samenvatting maken en dan de link erbij doen. ik deed er nu geen link bij omdat ik het hele artikel plaatste.
marcel
|
|
|
|
#85 |
|
Legende
|
Dank u Marcel, terloops al de door mij geplaatste info uit de site van radio.cz zijn uit het Duits, Engels of Frans vertaald.
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Moderator
|
Citaat:
terugkoppeling) |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Legende
|
zo kan ik ook modder-ator spelen !! het lijkt wel op het aanstoten van de waakhond zodat ie gaat blaffen ???
als ik nog 1 engelstalig woord bezig, dan mag je me strafpunten geven. oke ? deal ? ![]()
|
|
|
|
#90 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Dat is 1, bij 10 moet je een forummeeting organiseren incl drank en alle pivonisten komen vroeger dan 15 uur en gaan na 3 uur pas weg !En ook die van de cola zijn niet bang en dan de Frankovkaas die wil je niet meemaken ![]() |
|
|
|
|