Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Nieuws & Actualiteiten
Economisch nieuws

Economisch nieuws

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 14-02-06, 08:58   #81
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Marcel.
Het opzoeken en plaatsen van het nieuws vind ik helemaal
Misschien is het handiger een linkje naar het artikel te plaatsen en de kern van het verhaal erbij te zetten. Ter verhoging van de leesbaarheid

Hierbij een weekoverzicht van de sport uit dezelfde bron
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 09:20   #82
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Europeanen bang voor genmodificatie

De bevolking in de 25 EU-landen is banger voor vergif in voedsel dan voor terroristische aanslagen. De vrees voor genmodificatie neemt daarbij een belangrijke plaats in. Dat blijkt uit een peiling van Eurobarometer, het onderzoeksinstituut van de EU, waarvoor 25.000 Europeanen werden ondervraagd.

Het bangst voor gmo's (genetisch gemodificeerde organismen) zijn de Oostenrijkers, de rest vreest vooral pesticiden, hormonen of de vogelgriep. Naast angst spelen in Oostenrijk ook economische motieven een belangrijke rol. De huidige EU-voorzitter heeft het grootste aantal bioboeren in Europa. Oostenrijk is dan ook een van de Europese landen die hun grens tot nu toe gesloten hielden voor gmo's. Daarnaast wierpen ook Duitsers, Grieken, Fransen en Luxemburgers barrières op tegen de invoer van gmo's.

Binnen de EU gebruiken vijf landen gmo's - Spanje, Frankrijk, Duitsland, Portugal en Tsjechië . Kandidaat-lidstaat Roemenië behoort, net als Spanje, tot de veertien landen met een landbouwareaal van meer dan 50.000 hectare. Roemenië teelt vooral sojabonen en Spanje maïs. De VS, Argentinië, Brazilië en Canada zijn de grootste gmo-producenten, waarbij Brazilië het snelst groeit.

Bron: Het Financieele Dagblad
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 09:42   #83
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gorrit schreef:
Marcel.
Het opzoeken en plaatsen van het nieuws vind ik helemaal
Misschien is het handiger een linkje naar het artikel te plaatsen en de kern van het verhaal erbij te zetten. Ter verhoging van de leesbaarheid

Hierbij een weekoverzicht van de sport uit dezelfde bron
Een kleine vertaling waarover het essentieel gaat zou ook wel op prijs gesteld worden. Niet iedereeen is zo bedreven om Engelse of Duitstalige teksten te begrijpen. Er werd mij vroeger reeds op gewezen en het verwonderd mij daarom dat er nu nog niet van "hogerhand" hierop gewezen is. Dus Marcel, toon uw vertalerscapaciteiten, het is anders niet moeilijk om hier zomaar berichten te plaatsen. Dan kan ik het ook in het Italiaans doen, zie ergens in een ander topic over "een Italiaans sprekende Belg op een Nederlandse camping in Tsjechië die een praatje maakt met een Duitse in het Frans." Een kleine moeite en een link naar het originele artikel.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 10:04   #84
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
ik heb inderdaad nog geen tik op de type-vingers gehad. maar ik zal in het vervolg een kleine nederlands talige samenvatting maken en dan de link erbij doen. ik deed er nu geen link bij omdat ik het hele artikel plaatste.

marcel
Oud 14-02-06, 10:08   #85
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Dank u Marcel, terloops al de door mij geplaatste info uit de site van radio.cz zijn uit het Duits, Engels of Frans vertaald.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 10:16   #86
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
carmarnkp schreef:
ik heb inderdaad nog geen tik op de type-vingers gehad. maar ik zal in het vervolg een kleine nederlands talige samenvatting maken en dan de link erbij doen. ik deed er nu geen link bij omdat ik het hele artikel plaatste.
marcel
Was geen tik Marcel, Positieve feedback ( terugkoppeling)
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 10:55   #87
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
ik heb het ook als positief ervaren. geen paniek dus.
Oud 14-02-06, 14:39   #88
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
carmarnkp schreef:
Toevalligerwijs was ik inderdaad gisteren al van plan te vragen voortaan de anderstalige berichten te beperken of in vertaalde vorm te plaatsen. Maar ik was het vergeten, dus bij deze...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 14:43   #89
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
zo kan ik ook modder-ator spelen !! het lijkt wel op het aanstoten van de waakhond zodat ie gaat blaffen ???

als ik nog 1 engelstalig woord bezig, dan mag je me strafpunten geven. oke ? deal ?
Oud 14-02-06, 15:03   #90
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
carmarnkp schreef:
deal ?
Dat is 1, bij 10 moet je een forummeeting organiseren incl drank en alle pivonisten komen vroeger dan 15 uur en gaan na 3 uur pas weg !
En ook die van de cola zijn niet bang en dan de Frankovkaas die wil je niet meemaken
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed