|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
Actief Lid
|
het ziekenhuis heeft zeker een grote fout gemaakt, ik vind het ook logisch om een schadevergoeding te vragen, al valt de psygische schade natuurlijk niet in geld uit te drukken.
|
|
|
|
#52 |
|
Lid
|
Mijn moeder heeft hetzelfde meegemaakt, met mij!
Mijn moeder kreeg een baby in d'r hand gedrukt om te voeden en ze zei gelijk, dit is mijn kind niet!!!! Ik lag al uit de borst te drinken van de overbuurvrouw. Dit was 38 jaar geleden. |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#54 |
|
Legende
|
en ik maar denken dat geld niet gelukkig maakt ...
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Actief Lid
|
Is schadeloosstelling gebruikelijk in Tsjechië?
Het lijkt me vreemd om in dit geval tot uitkering over te gaan, terwijl als iemand (laten we zeggen: een kostwinner) overlijdt door een grove medische fout dan niets uit te keren. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Legende
|
even
een schadeloosstelling bij invaliditeit of blijvende psychische schade door fout(en) van een ander/bedrijf, waardoor men niet meer in staat is het normale werk te doen en het normale geld te verdienen wat hierbij hoort, dat lijkt mij niet meer dan billijk. en dat mag dan een fiks bedrag zijn ter compensatie aan derving van het misgelopen salaris en salarisverhogingen. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Moderator
|
En in dit geval zou men volgens jou kunnen volstaan met een excuusje? Foutje, bedankt? Dat meen je toch niet...
![]()
|
|
|
#59 |
|
Super Lid
|
Het blijft in mijn ogen toch 'n heel erg moeilijk geval.
Natuurlijk zou er 'n schadevergoeding tegenover moeten staan, maar of die zo hoog moet zijn. Het is natuurlijk wel zo(hier komt dat naieve kind weer) dat het geld van het ziekenhuis ergens anders voor bedoeld is, ik geloof niet dat het ziekenhuis zo 'n groot potje heeft voor het uitdelen van schadevergoedingen.En daardoor zou het ziekenhuis wel eens in grote financiele problemen kunnen komen, en daar is in mijn ogen niemand mee geholpen.
|
|
|
|
#60 |
|
Moderator
|
Dat ziekenhuis krijgt geld om patiënten goed te behandelen. Dat mag geen excuus zijn om geen schadevergoeding te hoeven betalen als ze er een potje van maken, vind ik.
|