|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#61 |
|
Actief Lid
|
Okidoki, mijn corruptie ervaringen:
Januari 2005. Bijlsma was het zat om 1 a 2x per maand aangehouden te worden door de politie, omdat Bijlsma reed in een Kickass Combo Pickup Truck (opel combo 1.7D) met NL kenteken, en besloot hem dus over te zetten op CZ kenteken. Alhoewel de Combo al een tijdje geen onderhoud ahd gehad, en dichtbij de 2 ton zat aan eigen KM's :-), kwam hij nog vrij goed door de STK hier, behalve de emissie... Dat was alles behalve goed. Tijdens de controle's zag Bijlsma die man meerdere malen kijken naar die kist Wilde Havana's die op Bijlsma's dashboard stond. Na die slechte uitslag van die emissie's, heeft Bijlsma die man toen 4 Wilde Havana's aangeboden, en toen was de uitslag opeens wel goed. Voelde me een beetje slecht, maar Bijlsma heeft veel ergere rijdende wrakken gezien op de weg, dus dat maakte het weer een beetje goed. November 2006. Combo stierf in februari 2006. Uitlaat ging met een kleding hanger op zijn plaats, uitlaat klonk zowieso als een tractor, dat ding die de accu oplaad was dood, en nog veeeel meer gebreken. Bijlsma ruilde hem in bij de koop van zijn Skoda Fabia, 1.9 TDi uit 2003. Met deze auto kan Bijlsma een heuvel op rijden, zonder terug te zakken naar 80 km :-) Alles leuk en aardig, en vorige week moest Bijlsma voor een STK beurt gaan. Paar dagen ervoor naar een goede grote garage geweest, beurt gegeven, nieuwe bandjes rondom (de oude waren net slicks) en Bijlsma's Fabia was op en top in orde. STK beurt gedaan, en weer alles ok, behalve... de banden.... Op het groene papiertje staat namelijk dat de banden 185 moest zijn, en op de auto zaten 165. Maar aangezien de garage dat gedaan had, dachten wij dat het ok was, en het fout op het groene papiertje stond. Dus Bijlsma voreg wat de optie's waren, en hij gaf er 3. 1. Nieuwe banden er op laten zetten en terug komen. 2. Naar Skoda kon gaan, vragen of 165 ook ok was voor mijn Fabia, en zoja, dat laten goedkeuren op een 1 of andere instantie, en daarmee naar de STK komen. 3. Quote: "there is 3rd option, but i can not say that". Dus heeft Bijlsma hem 300 czk gegeven, en hoppa, auto was goed gekeurd. Het waren tenslotte echte barunky banden, en ze waren voor skoda, dus Bijlsma voelde sich totaal niet schuldig. Maar... Gisteren had Bijlsma een lekke band.. Dus naar de garage gegaan om een nieuwe band te kopen, en het STK verhaal verteld.... De manager kwam erbij, en keek naar mijn groene papiertje, begon wat te schelden om die kerel die die 165 banden er op had gezet, want mijn Fabia is een 1.9 TDi, en die moet dus minimaal 185 bandjes hebben. Wist ik niet, nu wel. Die kerel vertelde dat er onder mijn Fabia al 165 bandjes zaten, en hij dus diezelfde maat er weer onder gezet had. Maar hij had eigenlijk dat moeten zeggen tegen mij, zodat ik dat kon kiezen, 165 of 185. Manager zei meerdere malen sorry, en bood aan 185 bandjes er op te zetten, en ik zou dan alleen het verschil per band betalen (omdat 185 iets duurder zijn). Dus ze namen all 4 de 165 banden terug, ook die lekke. Bijlsma vond het heel aardig van ze en zei Ja.
|
|
|
#62 |
|
Forum Freak
|
Als ik het dus goed begrijp is alleen de garage "koosjer"!!
Mooi verhaal Bijlsma!!
|
|
|
#63 |
|
Legende
|
Zulke praktijken had ik van jou niet verwacht Dieter!
|
|
|
#64 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...45950i20061117 de onder-minister van cultuur, Zdenek Novak, zou connecties hebben met diverse bedrijven die lucratieve opdrachten zouden hebben gehad van het ministerie. onder andere kocht Novak in 2002 een stuks land van 1 van die bedrijven. de prijs was CKR 100 per m2, terwijl de normale marktprijs CKR 1.500 was.
|
|
|
|
#65 |
|
Legende
|
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...46953i20061201 de man die een fraude zaak aanmeldde, Marek Ricar, heeft vorige week een doodsbedreiging in zijn brievenbus mogen ontvangen. Ricar is staat al 2 maanden onder politie bewaking.
|
|
|
|
#66 |
|
Legende
|
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...47506i20061208 de corruptie in tsjechie is hoger dan de corruptie in polen en rusland. 17% van de tsjechen geeft aan dat de ze de laatste 12 maanden wel iets met corruptie te maken hebben gehad (veelal omkoping en steekpenningen). in de EU is het gemiddelde percentage 2% in zuid-amerika is het gemiddelde 17% in azie is dat 7%
|
|
|
|
#67 |
|
Legende
|
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...48336i20061221 de tsjechische politie zoekt in oostrenrijk bij banken naar een vermeende geheime bankrekening van voormalig PM Stanislav Gross. Gross weigerd ieder commentaar. de zaak kwam aan het rollen toen er in een andere zaak, tegen andere personen, eea "ter sprake" kwam. zo zou Gross o.a. in 2002 via via CKR 60 miljoen hebben ontvangen van een "zakenman".
|
|
|
|
#68 |
|
Legende
|
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...48642i20061227 een politieman van de Vreemdelingendienst is veroordeeld tot een boete van CKR 100.000 vanwege het aannemen van steekpenningen. tevens wordt het de man verboden om de komende 4 jaar in een politie-functie te gaan werken.
|
|
|
|
#69 |
|
Legende
|
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...48725i20061228 mw Renate Strnadova wordt per 1-1-7 de nieuwe anti-corruptie politie chef. ze werkte al enige tijd als vervangend chef bij deze dienst. de vorige chef, Miloslav Brych, moet opstappen omdat volgens de nieuwe functie eisen niet meer voldoet, hij heeft namelijk geen universitaire opleiding.
|
|
|
|
#70 |
|
Legende
|
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...49694i20070112 een man die verdacht wordt van corruptie (een bio-brandstof schaandaal) bij het Transport Fonds, werkt er nog steeds. hoge heren verklaarden : zolang de man in kwestie nog niet is veroordeeld, én de wet het ook toelaat, mag deze man blijven waar hij is/werkt.
|
|
|
|