![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
een aantal zaken heeft mij verbaasd.
De honden van de campinghouder lopen los. Dragen zij een drollenvanger? Waarom wijzen naar hondenbezitters die geen overlast bezorgen? Waarom wel klagen bij de beheerder over vies sanitair en geluidsoverlast, maar niet aangeven wie zijn/haar hond `s ochtends na een luidruchtig avondje feesten even `per ongeluk`uit de tent laat ontsnappen? En heer kukel ik heb in mijn omgeving veel meer klachten gehad over onze haan, helaas hij is niet meer, dan van onze honden. Maar uw oplossing is zo gek nog niet. Vooral de mensen met een uitschuiflijn zullen blij met u zijn. Hilde |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
Waar wij teveel voor een hond moeten betalen, komen wij niet. Dit omdat het net als met gemeentelijke hondebelasting puur een kwestie is van veel geld binnenhalen (bij ons in de gemeente wordt geen belasting geheven, omdat controle net zoveel kost als de opbrengst zou zijn
) of van het ontmoedigen van klanten met honden,door hoge bedragen te vragen . In Tsjechie valt het best wel mee met de prijzen, in nederland zijn er campings waar je € 9.00 per nacht betaald. Ik heb hier geen problemen mee, zolang maar op de site staat, wat voor bedragen er gelden voor mijn hond en dan bepaal ik wel of ik naar desbetreffende camping wil, of niet. En natuurlijk blijf ik uit de buurt van campings die een hoge prijs vragen voor de overnachting van een hond. Onze hond gaat namelijk altijd mee op vakantie en we brengen haar nooit naar een pension of wat dan ook, omdat zij voor ons er helemaal bij hoort en wij in de vakantie nog meer tijd voor haar hebben |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Volwaardig Lid
|
Heerlijk deze discussie!! Levert altijd veel gespreksstof op!
Maar ik sluit me aan bij bovenstaande: hoge prijzen zijn belachelijk en dus rijdt ik deze campings voorbij. Voor een hond mag niet meer berekent worden dan voor een kind , en ik wil van niemand last hebben, niet van honden, niet van kleine kinderen en niet van hangjongeren. Overigens valt het in Tsjechie echt wel mee, in Spanje wordt er rustig 8.75 per hond gevraagd. En wat dacht je van de bungalow parken waar je meer schoonmaaktarief moet betalen als je honden mee hebt!! Volgens mij produceert een mensentweeling van 3 jaar meer troep in dat huisje dan een hond. We gaan weer opzoek dus naar een leuke camping, waar we allemaal welkom zijn en voor niets een achterlijk bedrag betaald hoeft te worden. ( enne....ik heb 2 honden, maar ook een klein kind en 2 hangjongeren!! ![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
Onze honden wilden u nog even tonen hoezeer ze van Tsjechie houden.
Want nadat ze lekker hebben gerend en of gezwommen dan wacht het luie hondenleven. Als we maar mee mogen en af en toe een lekkere bak Voda. 2005 Telc en Brno DSC03193Brno bij een bankje .jpg DSC03178terras in Telc 2005.jpg 2006 Znojmo en camping Vidlak DSC04480znojmo.jpg DSC04411kleinVidlak 2006.jpg 2007 Camping Ludvikov P1020344rennen door het veld.jpg P1020349en daarna uitrusten.jpg Je zou ze af en toe bijna vergeten. En ze horen zo bij ons , dat we eigenlijk weinig echte actie-foto`s van onze kanjers hebben. En ze hebben al heel wat Tsjechische harten veroverd en voor ons het ijs gebroken. Hilde |
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Wat voor kosten zou een camping nou hebben aan de hond van een gast? Gebruiken ze de douche en de toiletten? Wanneer nette eigenaars de drollen buiten de camping houden lijkt het me dat een campingeigenaar weinig werk heeft van bezoekende honden. Wanneer de honden wel voor overlast zorgen, wat heeft zo'n hoog bedrag dan voor zin? Hebben de overige campinggasten minder last van een hond als de baas er dik voor moet betalen???
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Forum Freak
|
Nou heb ik een vraagje aan jullie als hondenbezitters en ervaringsdeskundigen, het is misschien een beetje off-topic, maar toch ook weer eigenlijk niet. Hoeveel zouden jullie willen betalen voor een verblijf van een hond in een pension of hotel. Dit zou dan eigenlijk puur gaan om extra schoonmaakkosten, zoals het extra stofzuigen en dweilen van de slaapkamer en de gemeenschappelijke woonkamer.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
Reactie van een niet-hondenbezitter (wel gehad dus geen hater):
Ik zou niet naar een dergelijk pension gaan. Punt 1 omdat een hond een dier is wat je nooit kunt vertrouwen ("doet-ie anders noooooit"), zeker met kleine kinderen vind ik het gevaarlijk, punt 2 wegens eventuele allergie van de gasten, punt 3 wegens vies (ligggen ze weer in het water of vreten stront, lopen troep naar binnen, kwijlen, springen tegen je op, stinken, etc), punt 4 overlast wegens blaffen. Allemaal hartstikke leuk voor thuis maar niet voor een pension dat je deelt met anderen. Als je dan toch honden accepteert in je pension zou ik er minimaal EUR 5,=/hond/nacht voor vragen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Ik zou niet weten wat je er voor moet vragen. Ben een paar keer in verschillende hotels met 2 honden geweest en hoefde dan niet te betalen. Ook niet als we een huisje huurden in Tsjechië. Maar in een pension ben ik nog nooit geweest.
Ik vind trouwens wel dat je eisen kunt stellen: geen overlast voor andere gasten. Dus geen geblaf en niet in de eetkamer en zo. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
Een concreet bedrag vindt ik moeilijk aan te geven.
Dat er kosten worden opgevoerd voor extra schoonmaak vind ik geen bezwaar, als die schoonmaak ook frequenter wordt ivm de aanwezigheid van het dier. Met Maria ben ik het niet eens. Vooral het verhaal van dat doet hij anders nooit en de agressiviteit van alle honden vind ik sterk overtrokken. Bijna alle bijtincidenten zijn terug te voeren tot het `pesten`al dan niet bewust van de hond. Wij hebben nog geen pension-ervaring, maar bezoeken veel campings Op de camping liggen onze honden vast aan een korte lijn of worden in een Bench `opgesloten`. Het komt vaak voor dat jonge kinderen of kinderen met een ontwikkelingsachterstand naar onze honden komen. De ouders zijn dan in geen velden of wegen te bekennen. Ik coach ze dan. Niet aan de oren of staart trekken en niet in de ogen prikken. Honden eten geen gras of stokjes. En zeker niet als het ze in de mond gepropt wordt. Als onze honden eten laten we geen kinderen toe. Hoewel we ze wel trainen in het afpakken van het eten en dan geen agressie dulden. In het 2de punt zal ook het pension rookvrij moeten zijn ivm allergie. Punt 3 Als onze hond aan de lijn loopt kan hij geen viezigheid eten. Dat ook een hond viezigheid aan zien voeten mee naar binnen loopt zal ik niet ontkennen. En de vacht van een natte hond ruik je inderdaad. Overlast mbt tot blaffen is heel verschillend per hond. Als er iemand met een tennisbal voor onze hondenneuzen gaat stuiteren zal het geblaf niet te stuiten zijn. Maar eigenlijk maken ze vrij weinig geluid. Hangt erg van het soort hond af. Het tegen iemand opspringen vind ook ik irritant. Met onze blonde kan onze jongste heel veel doen. P1020828 een knuffel.jpg Maar vanuit hondenogen gezien is ze hier heel dominant bezig. Vaak zijn juist de kleinere honden veel feller. Een kind is voor hen relatief bedreigender en zeker de terriers zijn op felheid gefokt. Hilde Laatst aangepast door hilde_kees; 15-10-07 om 13:13. Reden: naam vergeten |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Forum Freak
|
Het is een pracht foto Hilde, vooral dat "kontje"!!!!
|
|
|
|