|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Administrator
|
Re: Tsjechisch café in Amsterdam
Vandaag ben ik er onderweg even langs gefietst.
De kroeg heet Het wapen van London en bevindt zich op zo'n 50 meter vanaf het muntplein richting de stopera. Buiten wappert een Tsjechische vlag, er wordt Tsjechsich bier geschonken en op het raam hangt een bordje met de tekst 'Ceska Obsluha' (tsjechische bediening). Voor een lekkere 'vepřo knedlo zelo' kun je er jammergenoeg niet terecht, er wordt niet gekookt ![]() Het interieur doet ook niet echt Tsjechisch aan. Het is meer een typische donkere Hollandse kroeg. De 'Ceska Obsluha' wordt verzorgt door een van de eigenaars: Josef, een jonge Tsjech met wie ik even heb staan kletsen. Eens in de zoveel tijd organiseert hij een Tsjechische avond waar volgens Josef altijd een hoop Tsjechen op af komen. De eerstvolgende meeting is op 9 juli aanstaande..... Ik moest er helaas vrij snel vandoor, dus veel meer ben ik niet te weten gekomen. Ik heb in elk geval wel een paar fotookes kunnen maken. 9 juli ga ik er waarschijnlijk wel even heen. Wie gaat er mee ? ![]() Josef: ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Maar natuurlijk! Het Wapen van LONDEN. Typisch Tsjechisch!! :-)
|
|
|
|
#13 |
|
|
Even de prijslijst bekeken. Behalve dat ze Guinness niet goed kunnen spellen, kan ik er maar weinig Tsjechisch aan ontdekken.
|
|
|
|
#14 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Pilsner Urquel (echt uit de tap!!!), halve liter 4,50 Budweiser (maar dat zal de Amerikaanse kloon wel zijn) Becherovka 4,50 Fernet 4,50 Er staat ook nog slivovice op de lijst, maar dat hoeft natuurlijk geen Tsjechische te zijn... @ Pasqual: vreemd dat ze daar al meerdere meetings hebben gehad zonder dat iemand van dit forum er vanaf wist. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]() Ik heb op die website gekeken. Er staan foto's op van de vorige 'CZ Party'. Die begon om 21.00 uur. V kolik hodin to ted zacina? Dit Forum bestaat al meer dan 2,5 jaar. Gek dat er tot nu toe niemand was die iets van dit cafe afwist of ons even kon inlichten ![]() Laura bedankt ![]() |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pivonist
|
Heel verstandig, mokum is trouwens verboden voor inwoners van Rotjeknor, 9 juli ik raadpleeg mijn agenda!!
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]() laat maar |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
[/ QUOTE ] Ja daar vlakbij ja, aan de amstel. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Al woon ik er al 25 jaar niet meer, ik blijf toch een Rotterdamse die het moeilijk heeft om naar A'dam te gaan maar misschien dat we toch nog wel komen.... groetjes, Jeanne |
|
|
|
|