![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Re: Tsjechisch café in Amsterdam
Maakt niet uit A'dammers hebben het ook moeilijk om naar Rotterdam te gaan
![]() Mijn moeder zit er nu, ze stuurde me al sms-jes en ik kreeg meteen al de groeten van Jozef hahaha, ik heb maar even met hem staan praten, hij vertelde me ook over de 9eik werk 's avonds ik ga kijken of ik het kan ruilen naar een wat vroegere dienst. wel geinig, toen ik 't zag zei ik echt heel droog tegen Mike; "hele miku vole cum tady jsou cesky vlajky" ![]() Het is dat die jongens naar de coffeeshop moesten anders was ik er niet achter gekomen. Ik had trouwens wel verwacht dat iemand het zou kennen ![]() Maar goed beter laat dan nooit! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi
IK heb over jullie en jullie forum al lang gehoord - maar ik had eigelijk aangenomen a. dat jullie of over ons ( cafe ) al lang weten b. dat jullie al een andere cafe hebben waar jullie naar toe gaan. Ik had ooit op een Tsjechisch ontmoeting met een jongen gesproken( wonky) die mij op jullie site attent heeft gemaakt - maar eerlijk gezegd ik wond het toen klein beetje raar toen ik ondekt had dat jullie forum geheel in het Nederlands geschreven is. ( net als jullie vinden dat Het wapen van Londen een Tsjechische kroeg is ) :-) Het pand op Amstel 14 heet het wapen van Londen - gestigd in 1661 Aangezien wij toen wij twee jaar geleden dit kroeg hadden gekocht met een schone lei wilden beginnen ( een andere betere - meer neutraal klinkende naam) hadden wij voor Het wapen gekozen. Ik woon hier al bijna negen jaar maar vanaf eerste jaar van mijn verblijf in Amsterdam had ik heen Tsjech -vriendelijk cafe willen hebben maar dat was met ons toenmalige cafe niet mogelijk ( onze ligging was helemaal verkeerd in een klein straatje ) Ik had al aantal keren gehoord dat wij zullen eigelijk het wapen van Praag of Het wapen van Tsjechie moeten heten maar dat betekend gaan naar de kamer van koophandel en laten de verandering van de naam registreren (voor een flinke bedrag) daarom blijf het voorlopig het wapen van Londen ofwel het wapen - maar gelooft mij Meeste mijn vrienden noemen het cafetje gewoon U JOSEFA - dus eigelijk geen punt! |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pivonist
|
Als je uitgaat in Amsterdam kan je overnachten bij de PIVONIST, niet met de Pivonist want ik ben een man van eer en onbezoedelt!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Ondanks dat ik (Elly) met een rotterdammer ( Arno ) getrouwd ben, hadden wij graag gekomen, wij zijn nu echter in Praag en hebben daar op 8 juli een meeting, dus wie weet de volgende keer in nederland.
![]() |
|
|
|