het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-07-07, 15:07   #81
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Op 30 juli vertrek ik samen met mijn vriendin naar Tsjechie. In de hotels die we hebben geboekt in Teplice en Praag hebben we wireless internettoegang.
Onze grootste vraag is of deze mogelijkheid er ook is op of in de buurt van Marina Lipno . Ik heb Landal gemaild met deze vraag en kreeg dit antwoord:

Hartelijk dank voor uw bezoek op onze website.
Naar aanleiding van uw e-mail delen wij u mede dat er een informatiecentrum op 100 meter van de receptie is, waar u kunt internetten. De kosten hiervoor zijn 1 CZK per minuut.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Probleem is hier meestal dat je geen usb sticks of externe hd's mag aansluiten zodat je foto's kunt uploaden naar je fotoboek. Vandaar de voorkeur voor hotspots.
Dus mijn vraag is. Wie is er onlangs nog in het Park geweest en weet hoe het is gesteld met de internetmogelijkheden in en rondom het park.
Voor de zekerheid. Het is niet voor werk dat ik internet nodig heb. Het is puur voor het bijhouden van een weblog en uploaden van foto's. Op die manier kunnen familie en vrienden zien hoe het ons vergaat in Tsjechie.
Christiaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 16:56   #82
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Sandra schreef:
Bericht bekijken
Ben van de zomer in Slupecna geweest (ligt op de heuvel boven Lipno). Erg Nederlandse appartementen kolonie incl. fricandellen speciaal.....je moet er van houden. Zag er mooi uit, maar ik hoef er niet te zitten. Heb nog wel een adres van de eigenaar van het huisje (8 personen) in Slupecna. De skilift en -gebied in Lipno stelt niet veel voor btw.....
waarom wil je er niet zitten dan?
ik ga er 4 aug heen, heb je nog tips?
als het me bevalt ga ik volgend jaar weer.
andre37 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 22:20   #83
Gast

Omdat het een Nederlandse kolonie is, past totaal niet in de omgeving.
Er is een rijtje winkels en inderdaad een internetcafé waar iedereen van het park komt. Volslagen on-Tsjechisch en ontzettend duur.
Pal bij het gebeuren is een kleine zeer schuin aflopende camping met een aardig restaurant.
Campertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-07-07, 07:58   #84
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Ik vind het juist een voordeel dat het een "Nederlandse kolonie" is. Natuurlijk zul je in de nabijheid van het park niet de Tsjechische cultuur proeven. Als je daarvoor kiest huur je wel een huisje bij mensen in hun achtertuin lijkt me.
Ik kies persoonlijk voor Landal vanwege de Nederlandse tv zenders en de luxe (dit is een discutabel punt natuurlijk). Voor de cultuur ben ik bereid om de nodige km's te maken.
Gelukkig denkt niet iedereen zoals mij anders zaten alle "Nederlandse kolonies" veel te snel vol
En wie weet, als Tsjechie ons bevalt zitten we de volgende keer misschien wel ergens anders.
Mijn grootste droom is dan om jouw nick (een camper dus) te hebben. Dan heb je volgens mij de grootste vrijheid die je jezelf maar kan wensen.
Oud 16-07-07, 09:20   #85
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Kun je ook wel in Nederland blijven, lijkt mij. Ik weet het : het is discutabel. Ieder zijn meug. Maar Landall is wel het laaste waar ik vakantie zie willen houden.

Wil je echt iets weten en ondervinden van de Tsjechische kultuur dan moet je zeker niet DAAR zijn .
Maar , ondanks alles, veel plezier in Tsjechie. Probeer je toch even los te rukken van de Nederlandse cultuur, TV-zenders enz, en geniet van dit mooie land..
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-07-07, 11:11   #86
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
In Nederland heb ik toch minder een vakantiegevoel dan in Tsjechie denk ik zelf.
Zelfs in een Landal park
De keuze voor het landal park is vooral zekerheid. Een "goed" bed, goede sanitaire voorzieningen. Dat het reuze toeristisch is ..tja...leven is hard
Ik ben echt van mening dat ik genoeg cultuur kan snuiven in Tsjechie want ik zit dus niet 2 weken op het park voor het geval je dat denkt
Het is echt een slaapplek.
Oud 16-07-07, 11:51   #87
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Christiaan, je hoeft je voor deze keuze toch helemaal niet te verdedigen Iedereen heeft zijn eigen wensen en zijn eigen verwachtingen van een vakantie. Veel plezier!
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-07-07, 12:02   #88
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Je hebt 100% gelijk en bedankt
Ik zag het niet echt als verdedigen (al lijkt het daar wel op nu ik het nalees) maar eerder als nieuwsgierigheid/interesse over de beweegredenen om naar een park als Landal te gaan.
Oud 17-07-07, 09:44   #89
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Cristiaan/Esther.
Het was geenzins mijn bedoeling om Christiaan in de verdediging te drukken. En als ik mijn bijdrage aan dit topic nog eens doorlees dan merk ik, dat ik het ook wel iets anders had kunnen formuleren.

Jouw motieven om een vakantie in het Landalpark te kiezen zijn heel legitiem. Goede faceliteiten, een goed bed, internet etc. Kortom, een goed park voor diegenen die zoiets zoeken en/of gewend zijn.

Waar ik een beetje bang voor was/ben is het feit dat je voor de "Nederlandse kolonie" daar naar toe gaat. Dus niet echt voor Tsjechie. En dan kun je m.i beter thuisblijven. Vanuit het park kun je uiteraard mooie uitstapjes maken. Ik hoop dan dat het land je niet tegenvalt/-staat. Want het niet overal zo mooi, schoon en goed ge-organiseerd als in Landal .

En ik denk dat je de topsnelheid van jouw" voiture" niet uit moet testen op de Tsjechische binnenwegen (andere topic).

Laatst aangepast door Tabe; 17-07-07 om 09:59.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-07, 09:49   #90
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ik snap je helemaal hoor Tabe
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels