|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
|
Landal Marina Lipno
Hoi,
We hebben beslist om ons dit jaar op de latjes te gaan wagen in tsjechië, maar we hebben een vraagje daarbij. Ons zoontje die eind deze maand 2 jaar wordt gaat ook mee. We vroegen ons af of er op het vakantiepark van Landal kinderopvang is voor hem zodat wij een 3-tal dagen tijdens deze week kunnen gaan skiën. Wij proberen dat te vragen aan de medewerkers van Landal , maar we komer er noch telefonisch noch per mail bij, dus hopelijk krijgen we snel antwoord via deze weg!! Onze vakantie zou doorgaan van 25 februari tot 4 maart. Ligt er dan nog een beetje sneeuw en kunnen we heb goed berijken met gewone banden en sneeuwkettingen?? Groetjes vanuit België Kenny, Isabelle en Rune |
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
of er eind feb nog sneeuw ligt, geen idee, maar kans is groot
om het in de gaten te houden, volgende site: http://www.holidayinfo.cz/main.php?lang=3 Kijk bij šumava - Lipno advies qua banden: zorg voor winterbanden, als er natte sneeuw is of maar een beetje, kun je niet met kettingen rijden, en ga je dus glibberen als je geen winterbanden hebt. Alvast een prettig vakantie toegewenst |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
Marino Lipno
hallo allemaal
wij gaan vannacht richting marina lipno hoe zijn de wegen ook heb ik gezien dat er een groot aantal liften in het gebied niet in werking is weet iemand waarom wij hebben besloten om over oostenrijk te rijden via linz vriendelijk groet ruud en bar |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Hoi Ruud en Bar,
Ik lees net dit bericht, dat is de reden waarom er een groot aantal liften gesloten is! Nederlandse skister zwaargewond bij Lipno Nederlandse skister is zwaar gewond geraakt door een vallende boom. Ze is afgevoerd naar het ziekenhuis in Cesky Krumlov. De boom is bezweken door de dikke laag sneeuw. De autoriteiten hebben de skipistes onmiddellijk afgesloten om meer ongelukken te voorkomen. Toch een prettige vakantie |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Legende
|
Volgens de kranten zijn de liften zeker nog vandaag en morgen (zaterdag) gesloten wegens "vallende bomen" gevaar.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Legende
|
De pistes van Ski Areál Lipno gaan helaas deze week niet meer open. Nog steeds is gevaar aanwezig van de vallende bomen.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
|
Marino Lipno
Zojuist terug gekomen van een geweldige ski vakantie in Lipno, even een waarschuwing voor de mensen die nog gaan....de grote lift op de skipiste van Lipno ski areal is al enkele dagen gesloten. De afgelopen dagen is er heel veel sneeuw gevallen waardoor bomen, op de piste langs de lift, topzwaar zijn geworden. Tijdens wind vallen deze bomen bij bosjes om. Het klinkt
maar het is verantwoord dat ze de lift tijdelijk hebben dicht gegooid. Het eerste slachtoffer is al gevallen. Tijdens de rit naar boven in de skilift kon ik nog uitstappen maar 2 stoelen achter mij werd een vrouw overvallen door een boom en kwam eronder. Met ernstige rugklachten is mw afgevoerd naar het ziekenhuis. Let dus op mensen..en ga aub niet mopperen dat de lift dicht is want het is echt onverantwoord. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lid
|
het is vorige donderdag een nederlandse toerist gewond op de skipiste in lipno.een boom is gevalen op haar.door alle da sneuw!meer details weet ik spijtig genoeg niet.wij zijn daar geweest die dag.heeft iemand meer info?
![]() |
|
|
|