het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-08-05, 19:17   #11
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Re: Huis Petrakova Bohemia Travel

Wij zijn vertrokken vanuit Mezni Louka.... Zijn wel door Hrensko gereden, maar werd daar een beetje onpasselijk van alle toeristische kraampjes....
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-05, 20:16   #12
Nieuw Lid

Re: Huis Petrakova en Bohemia Travel

Blaren welneeeeee dat is deze vakantie ook niet gebeurd. Wij hebben voor het eerst de hond meegenomen. Daarmee kan je niet in stoeltjesliften. We moesten en zouden de top van de klinovec op dus dat werd klimmen. Boven gekomen zagen we dat je er met de auto ook gewoon kan komen Maar goed ze zijn dol op klimmen ook onze hond, kijk maar! 's Morgens deden we de auto open en riepen we kom we gaan op vakantie... 3 seconden later was dan dit het resultaat!
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 65179-068 gaan we weer, gaan we weer verkleind.JPG (12,0 KB, 29x bekeken)
fiebje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-05, 21:02   #13
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
Arno schreef:

Wij zijn vertrokken vanuit Mezni Louka.... Zijn wel door Hrensko gereden, maar werd daar een beetje onpasselijk van alle toeristische kraampjes....
Al die kraampjes is in het stadje zelf. Je kan net buiten Hrensko betaald parkeren en dan moet je nog een kilometer of 1,5 omhoog lopen waar het pad naar de Pr.Brana bij de "3 Pramen" begint, maar als je bij de parking naar beneden zou lopen, kom je bij de ingang/uitgang van de klamm. Maar je kan het beste vroeg gaan, want soms is het zo druk dat je er geen parkeerplaats meer vindt.

groetjes

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-08-05, 22:20   #14
Volwaardig Lid

Citaat:
pelhrimov schreef:

Wat ook heel mooi is om te doen is de kloof (klamm). Vanuit Mezni Louka loop je 15 km (en 2x varen met een bootje) naar beneden langs het riviertje de Kamenice en kom je uiteindelijk in Høensko uit. Alleen moet je dan wel vervoer terug regelen naar Mezni Louka. Wij hadden toen net de laatste bus gemist, maar wij waren toen ook in het naseizoen. Gelukkig hebben ze in een restaurant een taxi voor ons geregeld, want anders moesten we nog eens dat hele eind terug omhoog lopen (9 km via de weg).
Handiger is om je auto aan het eindpunt te parkeren en dan met de bus naar het beginpunt te gaan. Weet je aan het eind tenminste zeker dat je weer weg kan.
Ooit (1994) stonden wij met drie kleine kinderen aan het eindpunt en de bus zou pas na 2 uur komen. Via een Vietnamees een Tsjech geregeld die mijn man en twee andere nederlandse vaders naar de auto's wilde brengen. Maar voorkomen is beter.
saskia.v.h is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-05, 07:40   #15
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Hoi Saskia,

Wat jij zegt is inderdaad veel beter, dus om eerst je auto bijvoorbeeld in Hrensko te parkeren en dan met de bus naar Mezni Louka te gaan, want dan weet je zeker dat je vervoer terug hebt.
Maar wij hadden ook niet verwacht dat de laatste bus 's middags om half 4 of zo reed (in het naseizoen).
Beginnen met de wandeling door de Klamm bij Mezni Louka lijkt me, zeker met kinderen, het handigste, want dan loop je van boven naar beneden.

groetjes

Jeanne
Oud 01-09-05, 08:40   #16
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:

Ik had mijn auto geparkeerd in Hrensko, vervolgens met de bootjes(2x)de klamm in en naar de Pravcicka Brana gewandeld. Onderweg gegeten, Mezni Louka, en via de Pavcicka Brana, waar ik enige pivo,s heb genuttigd, terug naar de parkeerplaats. Het koste ons een hele dag maar schitterend, ik ga het nog eens doen!!! Nazdravi!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-05, 09:29   #17
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
Macek schreef:
...had mijn auto geparkeerd in Hrensko...... waar ik enige pivo,s heb genuttigd .....
En die nultolerantie dan....telt die niet voor de pivonist of heb heb jij een chauffeur misschien ?
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-05, 11:26   #18
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Freddy, dat was natuurlijk om moed in te drinken.....
Oud 02-09-05, 09:02   #19
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
Freddy2005 schreef:
Citaat:
Macek schreef:
...had mijn auto geparkeerd in Hrensko...... waar ik enige pivo,s heb genuttigd .....
En die nultolerantie dan....telt die niet voor de pivonist of heb heb jij een chauffeur misschien ?
Ik was daar toen met mijn toenmalige vriendin, ik reed s'morgens en zij nam s'middags het stuur over, en ik nam pivo's. Ik rij niet als ik alcohol hebt genuttigt!!Nazdravi!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels