het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-01-06, 08:13   #11
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ik heb zelf een poosje bij Tsjechoreizen gewerkt en de accommodaties worden zeker wel bezocht, deze hebben wij toen dus ook bezocht. Alleen hadden wij (we waren met 4 collega's) verschillende meningen over dit hotel, zie bericht hiervoor van mij. De een vind het prima, de ander had wat meer verwacht. Zoals je schrijft neem lekkere frisse slaapzakken en handdoeken mee en ik ben er van overtuigd dat je best een prima vakantie zult hebben.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-06, 08:23   #12
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt Esthertje voor je snelle reactie! Ik was al opgelucht hoor door je vorige berichtje. Volgens mij valt het ook allemaal wel mee, ik ben zelf in ieder geval niet zo'n z*****d ;-) en ga gewoon lekker op vakantie! Nog minder dan 3 weken,dus ik ben al aan het aftellen!
doei
lipiet is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-06, 16:33   #13
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Lipiet, ik wens je alvast heel veel plezier! Maar dat gaat vast wel lukken als ik je reacties zo lees, enne mocht het restaurant inderdaad niet alles zijn, weet dan dat er genoeg restaurantjes in de buurt zitten. Ik heb een keer bijv. bij Tetrivek (of zoiets, what's in a name) gegeten, heerlijk eten, zag er allemaal binnen en buiten zeer tsjechisch uit, erg gelachen met de eigenaar, hij probeerde een beetje duits-nederlands te kletsen tegen ons en hij kwam spontaan met een Frans Bauer cd aangerend. Wat hebben we gelachen en zelfs meegezongen, hij ook en ik ben geen fan van Frans! Kortom in de kleine dingen zitten de charmes van Tsjechen, Tsjechische hotels en Tsjechische restaurants, laat het over je heen komen en geniet!
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 11:48   #14
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hotel Hela viel toch tegen

Nu we terug zijn in Nederland met 'onze' Tsjechische Volkswagen Touran, zal ik voor de volledigheid van dit topic nog even vermelden wat ik nou zelf van Hotel Hela vond....

Eerlijkgezegd vond ik het tegenvallen en dat niet alleen maar omdat onze auto er zo zwaar beschadigd geraakt is hoor .

Zo verschrikkelijk slecht zoals beschreven in de recensies ergens aan het begin van dit topic was het nou ook weer niet, maar ik zou toch niemand aanraden om dit hotel te boeken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het hotel waar we vorig jaar zaten in Janske Lazne, daar zou ik zo iedereen naar toe sturen voor een leuke vakantie.

Hotel Hela is gewoon niet gezellig qua aankleding/uitstraling zeg maar. In de kamers was het een en ander kapot (bedlampje hing op half zeven, legplanken in de kast waren afgebroken, stoelleuning scheef zodat je er niet goed op kon zitten, douchegordijn gescheurd enz) Door al die kapotte dingen maakt het hotel een desolate en niet gastvrije indruk.
Bovendien was het er niet schoon (en zelf ben ik thuis eerlijkgezegd ook helemaal niet zo spik en span, dus ik stel echt geen extreem hoge eisen).
De douche was ronduit gevaarlijk, want het warme water kon zo maar ineens veranderen in zowat kokend water, dus opzij springen was dan de enige manier om geen brandwonden op te lopen.
Maar er werd bijvoorbeeld ook de hele week helemaal niets aan de kamers gedaan, en ook het tafelkleed in het restaurant waar mijn zoontje z'n sinsasappelsap per ongeluk op omgegooid had bleef de hele week liggen.
Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik heerlijk gevarieerd gegeten in Tsjechie, maar dit jaar was het erg eentonig, zowel qua ontbijt als qua avondeten. Overdag op de piste hebben we elders gelukkig de schade wel in kunnen halen want lekker koken kan men echt wel in Tsjechie, alleen niet in Hotel Hela!
Het personeel van het hotel kwam op mij erg chagrijnig en gestresst over, je had je soep nog niet opgeschept of het hoofdgerecht stond al koud te worden op de tafel en terwijl je je vork met je laatste hap nog in je mond stak werd je bord al weer weggehaald.
De meerderheid van het hotelpersoneel sprak alleen Tsjechisch wat natuurlijk de nodige taalproblemen opleverde en wat gewoon niet handig is in de toeristenbranche en ook vind ik het raar dat niemand ook maar 1x geinformeerd heeft hoe het nu verder met ons ging en of we nog wel thuis konden komen ofzo.

Het enige uitgesproken pluspunt aan hotel Hela is eigenlijk alleen de ligging: onderaan de piste van Velka Upa en met de skibus naar Pec Pod Snezkou voor de deur.

Sorry, ik ben echt wel een Tsjechiefan, maar over hotel Hela kan ik verder niets positiefs zeggen helaas.
Oud 27-02-06, 12:15   #15
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
En als ik dit allemaal van je lees kan ik me dat ook voorstellen!!
Ik hoop voor jullie dat het met de auto verder allemaal goed gaat komen en dat de onkosten meevallen!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 12:58   #16
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
ik hoorde wel dat er redelijk veel sneeuw op de daken lag ....

pas maar op dat dat niet naar beneden valt ....
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 14:20   #17
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Van wie heb je dat nou toch gehoord....
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels