![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Re: Hotel Arnika - Spindleruv info
Wat het aantal Nederlanders betreft heeft hij gelijk. Maar om dan te spreken over tuig dat van alles meeneemt........en alleen maar kritiek heeft, gaat mij iets te ver. Ze zullen er inderdaad wel zijn, maar na de eerste keer alles van huis meenemen, zullen de meesten het meeste wel thuis laten, omdat ze zien dat je het beter in Tsjechie kunt kopen. Jouw stukje bewijst het eigenlijk ookdat Antwerpen ongelijk heeft, want als iedereen alles meeneemt dan zul je bij de Delvita bij ITS geen Nederlands meer horen.
Ik denk ook dat de toeristen voor Tsjechie wel het een en ander oplevert, maar te veel toeristen heeft ook z'n nadelen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Forum Freak
|
Wij hebben zelf meermaals bij Pension Herman in Rudnik gegeten en adviseren onze gasten wanneer zij buiten de deur eten, dit eens te proberen. Totaal geen klachten, lekker eten voor een redelijke prijs. Niks mis mee zou ik zo zeggen. En ik denk dat de restauranthouders en supermarkten e.d niet zoveel klagen over het Nederlandse 'tuig',volgens mij brengen ze een flinke Kroon in het laatje.
![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
er zijn 2 masseurs , mijn man is er gemasseerd . De eerste keer een beetje hard en de 2 keer zweverig, spiritueel.
![]() |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
Hotel Arnika in Janské Lázne
hallo,
Wij gaan met de carnavalsvakantie voor het eerst naar Tsjechie op wintersportvakantie in hotel Arnika . Dit is voor ons dus helemaal nieuw , heeft iemand hier misschien ervaring mee ? Ook voor goede/slechtere restaurant , bezienswaardigheden etc.... Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt![]() |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
|
Janske Lazne
Dit prachtig tussen de bossen gelegen dorpje is beroemd vanwege de 30 geneeskrachtige warmwaterbronnen. Er is een mooie zuilengalerij (kolonnade) in Jugendstil en ook enkele gebouwen herinneren nog aan deze tijd. De kabelbaan naar de top van de "huis"berg, de Cerna Hora (Zwarte Berg) is de oudste van het Reuzengebergte en is inmiddels door een nieuwe gondelbaan vervangen. Janske Lazne als wintersportoord is nog niet zo bekend bij Nederlanders en Belgen. Toch zijn er behoorlijke wintersportmogelijkheden voor zowel beginners als voor gevorderden. De afdaling van de Cerna Hora is maar liefst 3 km lang. Er zijn ook prachtige langlaufloipes, o.a. te bereiken met de kabinelift. Het dorp is een stuk rustiger en goedkoper dan de bekendere plaatsen in het Reuzengebergte. De kilometers lange rodelbaan en het prachtige nieuwe thermaalzwembad met whirlpool en sauna maken het wintersportaanbod compleet. Een uitbundige après-ski moet u hier niet verwachten, maar er zijn diverse gezellige restaurants / café's in het dorp. NIEUW ! Skiarena: de skipas is geldig voor de skigebieden Janske Lazne en Pec pod Snezkou. Deze twee gebieden zijn verbonden met een gratis skibus. In de buurt (zo'n drie kilometer verderop) ligt Svoboda nad Upou Een knus bergdorpje met een klein eigen skigebiedje. Perfect voor beginners en kinderen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Janske Lazne weetjes:
4,6 km sneeuwkanonnen skischool, snowboardschool en kinderskischool (vanaf 3 jaar) aanwezig alsook ski- en langlaufverhuur richtprijs skipas volwassene 1 dag: 18 - 6 dagen: 90 richtprijs skipas kind 1 dag: 11 - 6 dagen: 45 Ideaal voor na het skiën: nieuw thermaal zwembad / sauna rodelen (3,5 km) arresleetocht specificatie pistes (lengte in meter/hoogteverschil in meter) Sankarska cesta (rodelbaan) 3500/560 Cernohorska 3000/560 Protez 1800/350 Andel 1100/300 Pod kabinou 2600/560 Sport 1 250/40 Sport 2 200/30 Idyla 450/70 Sport Formanek 1+2 300/40 Sport Formanek 3 250/20 Kostalka 1+2 550/120 Lucnak 250/40 Spojka k Horke sluzbe 300/40 Cerna bouda 250/40 specificatie skiliften (lengte in meter/pers. p. uur) Kabinebaan Cerna Hora 2300/580 Protez 1300/1800 Andel 1400/1000 Sport 1 300/800 Sport 2 200500 Idyla 400/800 Sport Formanek 1 300/700 Sport Formanek 2 200/500 Sport Formanek 3 250/500 Provazek lyzarske skoly 50/150 Kostalka 1 500/800 Kostalka 2 400/1000 Lucnak 250/500 Cerna bouda 250/600 kinder-/oefenlift 50 Zo, Ik hoop dat je hier al iets aan hebt Groetjes en veel plezier, Milo |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nieuw Lid
|
Hey allemaal bedankt, ben al een stuk wijzer geworden.
bedankt. Mvg Kai |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
groeten Henk |