het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-10-08, 23:05   #91
Nieuw Lid

Nationaliteit:
apres-ski is aan mij gelukkig niet besteed en je hebt gelijk, Spindel is niet van de goedkoopste maar heeft ook voor de jeugd goede uitgaans-gelegenheden.
Voor de rest is er vanalles en nog wat te vinden op ieder gebied van A tot Z.
Verder heb ik denk ik wel een kleine 800 adressen van goedkoop tot duur in het gebied en voor ieder wat wils.
Dit adres was ook bedoeld als informatie en een ieder is vrij om te kiezen wat hij wil en hopelijk komen er nog meer goede reakties los van diverse leden.
met vriendelijke groet en bedankt voor je reaktie.
Paul
paul1950 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-10-08, 20:11   #92
Nieuw Lid

ski-gek!'s avatar

Nationaliteit:
Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar maar eens kijken in Jablonec nad Jizerou. Weer met een grote groep, we zitten in Chalet sport. Al iemand geweest?
Hoor het wel weer.
groeten...
ski-gek! is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-10-08, 19:44   #93
Nieuw Lid

TAUCHMANJAN's avatar

Nationaliteit:
Jablonecek noemen wij dat v Krkonosich.

Ja,in Jablonec nad Jizerou heb ik vorige Jaar ook Skiless gegeven,maar ik preferiere van dit omgeving toch meer Vysoke nad Jizerou.(cca 6km van Jablonecek).Het is niet so steil,duss mensen koncentreren meer op techniek...
TAUCHMANJAN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-08, 11:20   #94
Ron
Actief Lid

Nationaliteit:
Ehm.. Ik heb even een hele serieuze vraag. Ik blijf voorlopig tot en met July in Tsjechie wonen en zou graag willen weten wat nu de beste mogelijkheden en gebieden zijn binnen Tsjechie.

Ik ski zelf vanaf mijn vierde levensjaar en heb 9 jaar les gehad en daarnaast op mijn 17e nog 2 weken les in Februari voor off-piste en carve skien (kortom het echte harde werk, en met de hand over de piste). Kortom ik ski al jaren en krijg altijd van mensen te horen dat skien in Tsjechien prima is voor de beginner maar dat het voor gevorderden weinig aan is wat skien betreft. Is dit waar of is dit slechts een vooroordeeltje? Heb al zitten kijken, het is natuurlijk allemaal niet zo hoog, en zie ski gebieden met 50km. piste.. Tsja dat is natuurlijk heel weinig, maar is dit overal zo of zijn er stiekem nieuwe/minder bekende gebieden waar het goed toeven is voor de erg fanatieke skier (08:30 bij de lift tot 17:00)?

Ben benieuwd en natuurlijk alvast bedankt voor alle tips!!
Ron is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-08, 14:05   #95
Super Lid

Maria's avatar

Nee, ben bang van niet...
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-08, 19:29   #96
Nieuw Lid

ski-gek!'s avatar

Nationaliteit:
Ik vind het altijd knap, dat mensen skieen van 9:00 tot 17:00! Ga lekker naar Spindl en neem de linker stoeltjes lift naar boven.
Vervolgens het laatste stukje met de sleeplift helemaal naar de top, doe je bindingen goed strak, en probeer maar eens zonder te stoppen naar beneden te suizen. vervolgens doe je dit nog 3 keer.
Dan weet ik zeker dat je als fanatieke skier helemaal stuk aan de choco en aan het zuurstof bij de umbrellabar zit!!
Succes!!
ski-gek! is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-08, 20:00   #97
Super Lid

Maria's avatar

Die linkerkant met die bubbels?
Oud 31-10-08, 21:45   #98
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ja hij bedoelt de zwarte piste.
En ik hoop niet dat hij die 50Km. piste vind want op eenmaal naar beneden en dan hopelijk nog over de zwarte, dan moet hij wel bikkelhard zijn want anders kan men hem beneden bij elkaar vegen!!!!!

Citaat:
Ron schreef:
Bericht bekijken
Ehm.. Ik heb even een hele serieuze vraag. Ik ..... zou graag willen weten wat nu de beste mogelijkheden en gebieden zijn binnen Tsjechie.
.....
..... alvast bedankt voor alle tips!!
Beste man,
Ik weet niet of je echt wel weet wat het "'harde skie-en'' is, ik heb een zoon in Praag wonen welke het ski-boarden op top niveau uitoefent en reeds ervaring met de wereldkampioenschappen o.a. in Dubai heeft. Dit is een sportaard die onder het extreemskie-en valt en een van de hoogste risiko niveau's met zich meebrengt.
Mijn zoon staat al ruim 16 jaren op de latten en is ieder jaar minstens 5 tot 6 maanden bezig met oefenen en wel in verschillende gebieden in Tschechie-e en vooral in Spindleruv-Mlyn, is een gebied wat niet goedkoop is maar vanuit Praag kan men er met de bus naar toe voor weinig geld incluis de skipas per dag-retour.
Welke gebieden het beste of het meeste geschikt zijn is een persoonlijke keuze maar keuze is er genoeg.
Stap in Praag eens binnen in een paar goede skimateriaal zaken en ga eens aan de praat met de verkopers/sters, dit zijn allemaal skifanaten en weten de plekken wel te vinden en kennen verschillende mogelijkheden.
Ik wens je veel succes en aankomend ski-plezier.
Paul

Ik vind dit toch wel echt een staaltje Nederlandse bluf!!
9 jaar les gehad, daarna nog twee weken en dan als zogenaamde volleerde en volmaakte de piste op.
Ik zou willen zeggen, schaf een helm aan schroef er een blauw zwaailicht bovenop, zet een accu op je skies en zet hem aan zodat iedereen kan zien dat het GEVAAR eraan komt.
Je bent iemand die zich zelf zwaar overschat, een geoefende skie-er zou dit nooit schrijven maar zich bedeesd houden en zoveel mogelijk oefenen om een goede skie-er te worden of zijn.
Paul

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 01-11-08 om 07:57.
Reden: Meerdere berichten samengevoegd.
paul1950 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-08, 16:16   #99
Actief Lid

kachel's avatar

Nationaliteit:
in rokytnice sluiten ze om 16.00 de skilift volgens is het dan donker daar?
kachel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-08, 16:39   #100
Super Lid

Maria's avatar

Nee hoor, het is niet donker, klokslag 16:00 uur is het gewoon Schluss.
Wel even opletten als je een hotel/pension boven op de berg hebt, loopt rottig op je skischoenen met skies op je nek (met een beetje pech van de halve familie) .
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels