Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Prijzen wintersportgebieden

Prijzen wintersportgebieden

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 06-02-06, 13:24   #11
ILDIB
Actief Lid

Nationaliteit:
Als ze de prijzen omhoog schroeven zonder de service te verbeteren zijn ze snel klaar met toeristen die tsjechen..

De hoeveelheid klachten over drukte icm prijzen is volgens mij nog nooit zo hoog geweest. Maar dat kunnen anderen misschien nog beter beoordelen.

Tis gewoon simpel, ga je naar tsjechie verwacht dan niet dat je oostenrijkse kwaliteit en grootte onvangt.

Meer Winterberg alleen dan net wat langere pistes..

En het eten is gewoon goedkoop, al maken ze het dubbel zo duur dan nog is het veel goedkoper. De vraag is alleen waar het omslagpunt ligt en voor velen zal die snel bereikt zijn..
ILDIB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-06, 18:55   #12
rednas
Nieuw Lid

Nationaliteit:
hoe zit het met de wachttijden in skigebieden als harrachov en rokytnice, voor de voorjaarsvakantie?
rednas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-06, 19:25   #13
cornelis
Volwaardig Lid

cornelis's avatar

Citaat:
ILDIB schreef:
..... wil je echt lekker skieen moet je naar oostenrijk, wil je gezellig een weeek weg en daarbij wat skieen, tsjechie.
oke een gezellig weekje weg naar tsjechie kan gezellig zijn met een gezin, maar als je kinderen pubers zijn die graag naar disco's gaan en alleleri apres ski feesten waar veel jongeren komen, dan kan je beter naar oostenrijk.
ook voor hele jonge kinder peuters enzo, zijn er bijna geen en zeker niet zo'n goede dagopvang/kinderskischolen als in oostenrijk, en vaak spreken ze hier ook geen nederlands

radnas, je vraagt naar de wachtijden voor skiliften in harrachove en roktynice in voorjaars vakantie, ik weet alleen die van harrachov uit eigen ervaring, maar dat is abnormaal lang, voor zowel de stoeltjes lift als de sleep lift.
voor de sleeplift stond ik tot onde de brug en de stoeltjes lift duurde ook echt lang, net als in kerst vakantie, maar het erge er van is dat je binnen 3 minuten weer beneden bent om weer super lang in die rij te gaan staan.
cornelis is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-02-06, 18:29   #14
Maria
Super Lid

Maria's avatar

Mee eens, als de kinderen les hadden en mochten van de sleeplift dan stonden ze 20 min tot 20 min in de rij! dus 2x naar benenen skieën en dan was de tijd om.... heeft trouwens niks te maken met de naam van deze topic...:-)
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-02-06, 13:11   #15
rickheuvel
Actief Lid

rickheuvel's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
cornelis schreef:
oke een gezellig weekje weg naar tsjechie kan gezellig zijn met een gezin, maar als je kinderen pubers zijn die graag naar disco's gaan en alleleri apres ski feesten waar veel jongeren komen, dan kan je beter naar oostenrijk.
ook voor hele jonge kinder peuters enzo, zijn er bijna geen en zeker niet zo'n goede dagopvang/kinderskischolen als in oostenrijk, en vaak spreken ze hier ook geen nederlands

radnas, je vraagt naar de wachtijden voor skiliften in harrachove en roktynice in voorjaars vakantie, ik weet alleen die van harrachov uit eigen ervaring, maar dat is abnormaal lang, voor zowel de stoeltjes lift als de sleep lift.
voor de sleeplift stond ik tot onde de brug en de stoeltjes lift duurde ook echt lang, net als in kerst vakantie, maar het erge er van is dat je binnen 3 minuten weer beneden bent om weer super lang in die rij te gaan staan.
Met kinderen is het zeker makkelijker toeven in Oostenrijk, daar zijn de sevices al veel uitgebreider. Dit zal in Tsjechie ook nog wel gaan gebeuren maar ook dit heeft weer veel met het taalprobleem te maken.
Voor het echte feest moet je idd ook nog niet in cz zijn.
Ik hoop (en dit gaat gebeuren) dat dit nog gaat veranderen!

Dit zijn inderdaad belangrijke dingen en aandachtspunten voor de Tsjechen. Mochten ze dit goed gaan organiseren dan valt hier nog veel winst te behalen!

Soms begrijp ik ook niet dat de Tsjechen het "werk" niet zien!
Zoals bijvoorbeeld dat ze met 7 man achter de bar staan terwijl alles super traag gaat en er maar 1 iemand daadwerkelijk staat te helpen.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van kleine oplossingen die de Tsjechien niet zien of niet willen zien!

Van de andere kant, : dit is nu ook net de reden waarom wij nederlanders graag naar CZ gaan. Omdat alles hier niet zo gehaast gaat als in ons eigen landje! Dus als we een beter service willen zal dit ook gepaard gaan met prestatie(drang) en stress.

Ik weet zo net nog niet waar ik dan voor zou kiezen!!
Geef mij dan maar de CZ mentaliteit.

In Harrachov moet je zeker lang wachten en je krijgt er maar een kleine piste voor terug, ik had van dit skigebied ook meer verwacht.
Dan kun je veel beter naar Janske Lazne, Herlikovice of Spindl gaan!
rickheuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-02-06, 13:51   #16
ILDIB
Actief Lid

Nationaliteit:
Er zijn teveel uitbaters van skiparken die snel geld willen verdienen en niks doen aan infra.
Wat kinderen betreft, ik vind dat kleinere parken wel degelijk een prima kinderopvang hebben. Kleine losse weitjes met prima duits sprekende mensen.

Wat me wel opvalt is dat duitssprekenden veel vriendelijker en sneller zijn dan de "tsjechen". Dat is overal zo waar ik tot nu toe ben geweest.
ILDIB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-06, 16:36   #17
peterlam
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hoi,

ik moet je helemaal gelijk geven.
Het zou geen kwestie van uitbaten moeten zijn maar van inkomsten op lange termijn. Dat betekent investeren, in infrastructuur maar ook in mensen.

De "tsjechen" zijn in mijn ogen ook niet vriendelijk en behulpzaam. Hopelijk zijn ze ons niet alleen als rijke toeristen maar ook gewoon als toeristen die graag naar tsjechie komen.

Wat betreft de prijzen vind ik ook geen verhouding. In Lipno betaalde ik 2000 kronen, 70 euro, voor een heel klein gebiedje met slechte liften, in totaal 5 stuks.
Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld Flachau, waar we vorig jaar waren, betaal je het dubbele maar heb je ook een reuze skigebied tot je beschikking, met 350 km piste een 99 liften !!

oftewel 14 euro per lift voor Lipno tov 1,75 euro per lift in Flachau.
peterlam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-06, 16:48   #18
bramvandervorst
Lid

Nationaliteit:
Ben ook net terug van rondje skieen in Tsjechie. Ben in Pec pod Snezkou, Janske Lazne (Reuzengebergte) en Spicak (Sumava) geweest. Is S. Mlyn echt zoveel duurder? Ik betaalde in alle gebieden voor een dagpas tussen 450 en 550 kroon. Ben het er wel mee eens dat dat stevig is, zowel in relatie tot het gebied als tot wat de mensen hier verdienen. Dit meenemend is skieen in Tsjechie 300% duurder dan in Oostenrijk of Frankrijk! Waar gaat al die extra winst heen?!

Verder viel mij op dat wij in het Reuzengebergte de helft betaalden voor skihuur i.v.t. Sumava

Zie je vaak in Tsjechie .. soms worden er opeens prijzen gerekend waar je zelfs als NL-er stijl van achterover slaat ... bewijst denk ik dat een transparante marktwerking in Tsjechie nog niet volledig functioneert.

Wordt tijd dat de Tsjechische consument eens gaat protesteren!
bramvandervorst is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-06, 17:55   #19
vasek m
Lid

Nationaliteit:
het is gewoon belachelijk aan het worden wat ze vragen, er wordt ook veel gebouwd, maar dit zijn allemaal duitsers en oostenrijkers die investeren. harrachov en spinder zijn echt veel te duur aan het worden voor wat ze aan kunnen bieden, gewoon belachelijk, en deze stijgning gaat maar door.
vasek m is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-06, 17:30   #20
Eefster
Nieuw Lid

Eefster's avatar

Nationaliteit:
De wachttijden in Harrachov vind ik reuze mee vallen. Ben 2 jaar in Harrachov geweest, heb daar leren snowboarden maar ik vond het reuze mee vallen. Je moet ook niet naar Tsjechie gaan als je al gevorderd bent en volop wilt skieen/snowboarden. Vorig jaar ben ik in Janzke Lazne geweest, daar heb ik soms wel even in de rij gestaan maar ach, dat is overal ook in Oostenrijk waar ik van kleins af aan al op de skies stond.

Ik ga nu voor het eerst met vrienden op wintersport (vertrekken 24 feb) en wij hebben Spindleruv Mlyn gekozen. Als student is Tsjechie dus veel goedkoper dan Oostenrijk. We hebben voor een skipas voor 1 week 106 euro betaald. Snowboard en boots waren 80 euro voor 1 week en 3 dagen les 60 nou als je dat in Oostenrijk wilt boeken dan ben je heel wat meer kwijt.

Ook komt er nog bij dat je als student wel de enige biertjes weg gaat drinken. Het bedrag wat je in Oostenrijk voor een dag kwijt bent kun je in tsjechie wel een hele week mee doen ofzo! (beetje overdreven maar scheelt niet veel)

Geef mij maar Tsjechie wij vermaken ons wel!
Eefster is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed