Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Bozi Dar

Bozi Dar

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 10-04-06, 11:01   #71
Lid

Nationaliteit:
hoi Jeanette
Ik had de site idd gevonden,kon er alleen niet zo heel erg wijs uit,kan nl maar een little bit engels.
Maar had je daar ook 4 of 6 persoons kamers,en kon je daar ook half pension boeken?? We zijn ook nog met een ander hotellekke bezig in Klinovec.Ook bij de piste.
En jullie??Weten jullie al wat jullie volgend jaar doen.
Gr Helmi
helmi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-12-06, 11:26   #72
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Cafe's en Kroegen in Bozidar?

In februari gaan wij ( 9 pers, leeftijd van 20-26 jaar) naar bozi dar,

ik vroeg me af waar je het beste savonds even kan afterpilsen? heeft iemand ideeen??? ( ik weet dat pension medard een ruim assortiment heeft aan cocktails en een mini disco heeft...)

Groetjes!
mirjam1985 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-12-06, 11:34   #73
Actief Lid

ceesfijneman's avatar

Nationaliteit:
Hoi Mirjam.
Waar ik je aanraad om ook een kijkje te nemen is een plaatselijke
houten hospoda vanaf grens aan rechterzijde op plein.
Daar zit te plaatselijke bevolking.
Je kan er gerust een hapje eten de sfeer die er hangt vind je niet
in de grote hotels die er zijn.
Fijne vakantie toegewenst.
Oud 08-12-06, 12:08   #74
Lid

Citaat:
mirjam1985 schreef:
In februari gaan wij ( 9 pers, leeftijd van 20-26 jaar) naar bozi dar,

ik vroeg me af waar je het beste savonds even kan afterpilsen?
twee jaar in bozi dar geweest, veel cafe's zijn er niet. Afterpilsen bij Rolf in zijn kleine stube kan altijd, naast de verhuur aan de kleine blauwe piste. Verder zul je gewoon het dorpje door moeten gaan wel leuke restaurantjes waar je kunt zitten drinken. Vergeet niet een bezoek te brengen aan Klinovec, voor het skien/snowboarden bedoel ik dan!
gr. Peter
peterkikkert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-12-06, 13:44   #75
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt voor jullie adviezen! Wat is de prijs van een gemiddelde maaltijd? is deze heel erg laag of merk je in bozidar ook wel een beetje de touristische prijzen... Gr.Mirjam
mirjam1985 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-12-06, 19:29   #76

kukel's avatar

Nationaliteit:
Als je je genoeg vermaakt hebt, heb je geen last van het afrekenen.
Bozi Dar is mooi, leuk, fijn.
Let vooral op het standbeeld en ga het museumpje binnen.
Je zult je verbazen.
Lang geleden waren daar ook al allochtonen.
Ik hoor wel als je het ontdekt hebt.
En kijk naar de waterloop naar andere dorpen, en onderzoek waarom dat is gemaakt.

Bozi Dar, het lijkt niets, maar ga op ontdekkingsreis en verbaas je.
Godsgeschenk is het goede wooord.
Maar je moet er wel voor open staan.
Het eten is er prima op orde.

Heel veel plezier in een mooi dorp.

En doe ze allemaal de groeten van Kukel.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-12-06, 15:26   #77
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wij gaan voor 2e keer naar Tsjechië, vorig jaar in Reuzengebergte geweest. Nu gaan we naar een appartement in Bozi Dar.
Zijn er ook winkels in Bozi Dar of alleen restaurantjes e.d.?
Hoe zit het met de aanschaf van een skipas, kun je die ook in Klinovec gebruiken?
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Dianne
jodink1 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-06, 18:05   #78
Lid

Winkels nee, maar wat leuk is, en daar moet je gewoon een avondje heen, aan het begin van het dorp is een grote hal en daar zitten van die vietnamesen of het zijn volkeren die nog bij rusland horen maar dat terzijde. In die hal zijn allemaal kraampjes overvol met namaakartikelen en ook locale spulletjes. Kijk niet naar de brandveiligheid maar het is wel een bezoekje waard. Een avondje afdingen volgt namelijk. Het klinkt misschien een beetje stom maar wees vooral niet bescheiden en te passief. Sta sterk in je schoenen en reageer niet op alle verkopers dan is het leuk om te doen! Dus daar kun je wel je tsjechische geld kwijt De restaurantjes zijn goed! Aanrader om het dorp zelf ook in te lopen en niet perse de grote restaurantjes uit te kiezen. Wij sliepen in de grune hause, eten vond ik daar niet zo geweldig. Als je langs de kerk naar beneden loopt en weer omhoog heb je aan de linkerkant een leuk restaurant, die is in een kelder en heel sfeervol en het eten is heerlijk. Verder heb je tegenover de grune hause langs de weg naar de piste een hotel met restaurant en een soort bar in een grot. Hier kun je gezellig met elkaar zitten en een potje kaarten oid. Verder heb je nog een soort sextent aan de grote weg zitten, als je daar langs loopt en je gaat rechtsaf heb je een eindje verderop aan de linkerzijde ook nog een lekker restaurant.
Eten is niet deur, volgens mij was het iets van 8 euro pp. Halve liters zijn iets van 0.60 eurocent. Dus daar kun je niet genoeg van nemen. Skipas is er voor gebied Bozi-Dar/Neklid, voor Klinovec moet je een dagpas nemen als je daar naar toegaat. Vorig jaar was dat nog een hele tocht maar toen lag er ook ruim 2 meter sneeuw. Het kan wel prima per auto maar zorg dat je onder de berg je auto parkeert, boven is ook een parkeerplek echter ben je dan verplicht om direct de rode afdaling te nemen en om de berg en het gevoel een beetje te kennen adviseer ik om onderaan te parkeren. skispullen/snowboard spul kun je gewoon in bozi dar huren waar je dat elke dag doet en in de auto meenemen! scheelt je weer tijd om daar alles te passen en meten. Wij zijn toen de dag erop snowboardend over de weg naar Klinovec gegaan, en de heenreis hebben we ook een route gemaakt per ski/snowboard, maar dan moet je nog wel stukjes wandelen want niet alles gaat naar beneden. Persoonlijk vind ik Klinovec wel leuk maar het was er wel drukker als bozi dar maar bepaalde afdalingen zijn langer echter vind ik de piste 5 en 6 bij bozi dar gaver! piste 5 is best wel stijl maar geweldig door het bos! piste 6 kun je verlengen met de zwarte piste maar is breed en je kunt offpiste naar baan 5 gaan. zie:
http://www.holidayinfo.cz/mapaimg.php?rg=7&loc=3

Hopelijk genoeg info zo!
gr. Peter
peterkikkert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-06, 22:58   #79
Lid

Mads's avatar

Nationaliteit:
Hoi allemaal!
Ik ben nieuw hier

Wij gaan eind van deze maand alweer voor de 16e keer naar Bozi Dar en Klinovec! In het begin zaten we in een hotel, maar tegenwoordig verblijven we elk jaar in het dorp Bozi Dar tegenover de kerk in een huis. Vooral tijdens kerst is de kerk erg betoverend met zijn gezang op de avondmis.
Wij gaan altijd met een grote groep van ongeveer 30 man en het is altijd heel gezellig. Zo ongeveer het hele dorp kent ons al, want wij waren ongeveer (16 jaar geleden) de eerste Nederlanders die er kwamen. Tegenwoordig is dat helaas anders en schrok ik ook van dit topic. Eigenlijk moet niemand over Bozi Dar praten, want het moet niet toeristisch worden, wat het gelukkig nog niet is. De prijzen blijven lekker laag, de Tsjechen lekker chagerijnig en de Tsjechische en Duitse hoeren in het bordeel in Bozi Dar lekker lelijk

Maar goed. Een prachtig dorp, met prachtige piste's en leuke uitstapjes naar vooral Klinovec. Ik raad niemand eraan om heen te gaan, want er zijn al genoeg Nederlanders daar!

Groeten
Mads is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-06, 23:08   #80
Lid

Mads's avatar

Nationaliteit:
Hier 2 foto's van onze trip vorig jaar!
Eindelijk was de mist eens weg en de zon kwam te voorschijn! De vaste Bozi Dar-ganger weet dat zon een uniek iets is in Bozi Dar. Want normaal is het alleen maar mist, mist en nog eens mist
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg PIC_0029.JPG (18,6 KB, 15x bekeken)
Bestandstype: jpg bozidar 067.jpg (45,6 KB, 15x bekeken)
Mads is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed