Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Bozi Dar

Bozi Dar

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 19-01-06, 20:35   #21
jacq
Nieuw Lid

jacq's avatar

Nationaliteit:
hoi, daan ,ik ben al 3 keer op wintersport geweest in bozi dar.heel goed bevallen.er ligt nu al ruim anderhalve meter sneeuw.vorig jaar waren wij er in de crocusvakantie en het was niet byzonder druk,wachttyden voor de liften tot 5 minuten.er lag ook zat sneeuw.
wij gaan nu ook weer in de crocus.(kan haast niet wachten...).
even een tip;als je skispullen gaat huren,doe dat niet in het dorp(vieze man en weinig keus)maar aan de piste vlakbij hotel praha,daar word je heel fyn geholpen.

fijne vakantie en zonder brokken weer thuis!!!
groet jacq.
jacq is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-06, 07:59   #22
Daan
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hoi Jacq,
Precies wat ik graag wilde weten, dankjewel! Over welke piste heb je het dan? Die in Bozi Dar zelf of één van de grotere die wat verder liggen? En kun je daar goed met de auto komen, of rijdt er een ski-bus? Hoop vragen, ik weet het.
In ieder geval een prettige vakantie!
Groeten, Daan
Daan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-06, 20:24   #23
jacq
Nieuw Lid

jacq's avatar

Nationaliteit:
hoi daan,ik bedoel de piste in bozi dar zelf.echt een piste voor de beginners en om weer even in te komen.de berg klinovec is goed te bereiken met de auto(10 minuten)en er rijdt ook een skibus .dan heb je nog het gebied neklid,net buiten bozi dar,maar daar ben ik nog niet geweest.allemaal lekker dicht bij elkaar.
groet jacq
Oud 20-01-06, 20:36   #24
La Mo
Lid

Wij hebben de afgelopen kerstdagen doorgebracht op de piste van Bozi Dar. En er ligt behoorlijk veel sneeuw, één wit gebeuren daar Er lag daar zelfs meer sneeuw dan in het Reuzengebergte waar we een week later waren.
Bozi Dar is klein maar fijn, vooral voor de beginnende wintersporter een ideaal gebied. Als je naar een wat groter ski-gebied wil kan je altijd naar Klinovec gaan da's nog geen kwartiertje rijden.
Ik heb in Bozi Dar ook skibussen zien rijden, dus die zijn er.
Aan de ene kant van Bozi Dar (de kant waar het grootste gedeelte van het dorp ligt) is het Novako gebiedje. Aan de andere kant (naast Hotel Praha) is ook een anker-lift als je met die lift naar boven gaat en dan een stukje rechtdoor skiet/board-step kom je bij het Neklid skigebied daar zijn de wat pittiger pistes, maar bij Neklid zijn de rijen voor de liften ook wat langer, althans, wel toen ik er was. De rij voor de anker-lift bij Hotel Praha was bijna altijd kort, als ik daar 5 minuten in de rij stond was het veel.
Fijne wintersport vakantie!
Groetjes,
Mo
La Mo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-06, 10:07   #25
Daan
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik geloof dat ik wel "om" ben na al die overwegend positieve berichten! Dat wordt skiën in Bozi Dar!
Bedankt voor alle reacties!!

Groeten, Daan.
Daan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-06, 12:33   #26
carlos2
Nieuw Lid

carlos2's avatar

Nationaliteit:
Even nog wat vragen voor de mensen die er reeds in Bozi Dar geweest zijn:

Is er iemand bekend met App complex Jurica (kwaliteit en ligging)

En zijn er in Bozi Dar supermarkten of andere winkeltjes?

Alvast bedankt

Carl
carlos2 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-06, 14:34   #27
jacq
Nieuw Lid

jacq's avatar

Nationaliteit:
hoi carl,in het dorp is een kleine supermarkt,genoeg te krijgen.wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar jurica,ken het nog niet,maar het lijkt me een prima appartement,als je zo de foto's ziet en de beschrijving leest.waar het precies ligt in het dorp,weet ik ook niet ,maarhet is allemaal op loopafstand.je hoeft echt niet bang te zijn om afgelegen te zitten.
groeten jacq
Oud 22-01-06, 14:45   #28
carlos2
Nieuw Lid

carlos2's avatar

Nationaliteit:
Bedankt voor je reaktie, ik had bij de boeking gelezen dat het in het centrum is, maar op een aantal luchtfoto's kon ik het niet vinden.
De foto s zien er erg goed uit op de boekings pagina, echter het is altijd wel leuk om reakties te horen van mensen die er geweest zijn.
Ik vindt het ook altijd leuk om te weten waar het eten lekker is enz.

Groet Carl
carlos2 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-06, 15:11   #29
jacq
Nieuw Lid

jacq's avatar

Nationaliteit:
eigenlijk is het eten overal wel goed,het lekkerste vind ik in Daro en Sant Hubert,hier hebben ze wildgerechten.als je overdag op de piste bent bij klinovec kan je in hotel lesny zamecek heerlijk lunchen.

gr.jacq
Oud 22-01-06, 15:28   #30
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Hier kun je alvast beginnen watertanden: penziondaro en hotel Svaty Hubert
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed