![]() |
|
|
#12 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Re: Hoe ziet jouw kerst(avond) eruit?
Ik vier dit jaar echt de meest ontraditionele kerst van mijn leven.
![]() Hier in Mexico is alles prachtig versierd, met de mooiste lichtjes en kerstversieringen zoals stalletjes en gigantische kerstmannen... Wij hebben de kerstboom in onze sportschool opgezet en het ziet er reuze gezellig uit. Toch kan ik niet echt in de kerstsfeer komen, want het is bloedheet hier en ik zit vijf minuten van het strand vandaan met palmbomen en al ![]() Op Kerstavond zelf gaan we wel ´´iets´´ doen, maar het is allemaal nog ongepland. Wel wil ik voor het eerst Cukroví gaan bakken en ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
In Nederland, beetje jammer, maar wel met rizek a bramborovy salat op 24-12. Kerstboom is er al eerder, maar kado’tjes 24-12 na het luiden van een belletje. Hopen dat op de valreep nog door familie per post video’s van Tsjechische sprookjes worden opgestuurd, want dat mis je hier wel. Of dat gaat lukken weet ik niet. Zoniet, dan maar wat oude Tsjechische films bekijken die dagen. Nu al draaien onophoudelijk Tsjechische kerstliedjes. En kerstkoekjes bakken.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Tot nu toe heb ik nog niemand melding horen maken van de kerstschoonmaak, die veelal aan 24 december vooraf gaat... Wie doet dat nu zelf thuis wel?
(ps onze kerst dit jaar wordt triest; geen boom, geen rizek laat staan kapr, wel lekker schilderen en zo in 't nieuwe huis waar we een goede week later naar toe gaan verhuizen...) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Kerstschoonmaak, daar zeg je me wat Bartiku... Het is het enige waar ik met kerst een hekel aan heb, omdat het bij ons thuis op de één of andere manier altijd nog (voor een deel) op de 24e plaatsnam, dus een hoop gestress want mijn moeder wilde alles perfect hebben en kwam traditioneel weer in tijdsnood. Zelfs plekken die je onmogelijk te zien krijgt, moesten brandschoon
![]() Ik hou het zelf op schoon, maar dan wel op kerst-vriendelijk schoon! |
|
|
|