|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#83 |
|
Moderator
|
Goed goed, de nederlanders bepalen dus dat wij een gewoonte hebben, die ikzelf (als Tsjech zijnde) NOOIT (in Tsjechie, noch bij familie, noch bij vrienden of kennisen) ben tegengekomen - hooguit dat we door omstandigheden iets later aankwamen, en de familie dus alvast gegeten had, maar in andere gevallen altijd met iedereen aan tafel zaten).
Maar ja, jullie zijn de experts.
|
|
|
#85 |
|
VIP Lid
|
Wat ons wel opvalt is, dat als wij bij onze Tsjechische buren op bezoek zijn de tafel vol staat met heerlijkheden. Echter, alleen wij eten ervan (na aandringen van hen) en zij nemen niets!
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Moderator
|
Citaat:
) dan heb ik als, de visitie er is ook niet echt trek meer om zelf ook mijn bordje te overladen. een paar kleinigheden gaan er ook nog in, maar hoef dan ook niet echt meer. da's eerder dan de omstandigheid, dan een typisch Tsjechische gewoonte.
|
|
|
|
#88 |
|
Moderator
|
gelukkig maar.. begon me al echt zorgen te maken, dat ik uit een foute familie kom...
![]()
|
|
|
#89 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Nogmaals mijn verontschuldigingen dat ik op je tenen ben gaan staan!! ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nee hoor, ik heb het meerdere keren meegemaakt in verschillende delen van Tsjechie.
(Ik weet niet meer of ik toen al hot pands droeg) Dus ik ben inderdaad de expert. Een mens is nooit te oud om iets te leren, niet waar. |
|
|
|
|