![]() |
|
|
#71 |
|
Lid
|
Hoe zit dat eigenlijk met kerst?
Nog even en het is kerst...en wil ik onze tsjechische werknemers natuurlijk iets geven..Maar wat is gebruikelijk hier? Is dat net als bij ons,Nederlanders,het kerstpakket, of is het iets geheel anders..Wie kan mij dat vertelllen voordat ik dadelijk iets geks doe? Alvast bedankt..
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Legende
|
Kerstpakket kan, maar ik denk dat gemiddelde Tsjech liever een bonus zou willen hebben.
Sommige bedrijven geven al 13e of zelfs 14e salaris eind van het jaar. Doe je het niet, dan is een bonus van 30-50% van het maandsalaris een leuk cadeautje. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Actief Lid
|
Tsjechische gewoontes?
hoi allemaal,
ik ben hier nieuw, en ik vind dit echt een geweldige site, serieus en ik heb al wat over de tsjechische gewoontes gelezen, maar ik wil graag nog meer weten. ik heb bijvoorbeeld gezien op tv, dat als er gasten (verwacht) komen, dat de gasten alleen moeten eten, en dat de bewoners voor het eten zorgen enzo.. dus als iemand nog meer gewoontes weet.... groetjes |
|
|
|
|
|
#76 |
|
VIP Lid
|
dat is dus helemaal geen gewoonte, want tot nu toe heb ik altijd tijdens visites samen met mijn gastheer/vrouw of met mijn eigen gasten gegeten. dat het een keer voorkwam, is helemaal niet een 'nationale' gewoonte.
(om even een misverstand uit de wereld te helpen).
|
|
|
#78 |
|
Actief Lid
|
wel je schoenen uittrekken hoor en niet opkijken als je (lege) bord wordt weggehaald terwijl de rest nog zit te eten
|
|
|
#79 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Misschien nog meer mensen met andere ervaringen? |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Forum Freak
|
Wij hebben deels een zelfde ervaring als Corrie dat wij, alweer 10 jaar geleden, alleen in de keuken aten en de familie gewoon in de woonkamer bleef zitten.
Maar ook maakten we het jaren later mee dat we gezellig met de hele familie aan tafel bramborak en vlees aten. En weer bij andere mensen dat er een zeer uitgebreide koffietafel was, gewoon in de woonkamer. Dit laatste was wel in Tsjechië, maar dan bij van oorsprong Armeense (?) zaken-mensen, waar we samen met onze (Russische) vrienden uitgenodig waren om in hun glasattelier te komen kijken. |
|
|
|