|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
Actief Lid
|
Re: Tsjechische Gewoontes
Ik wil ook nog iets kwijt.
Koektrommel- in NL krijg je op bezoek 1!!! koekje, dan gaat de koektrommel weer achter slot en grendel. In CR wordt al dat lekkers op tafel geserveerd, en neem maar, hoeveel je zelf wilt. Ara |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Lid
|
de schub van een karper brengt geluk, dat is wat ik ervan weet Vonky...
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief Lid
|
.......... je mond vol TATRANKA proppen en dan het tsjechisch volkslied fluiten.........
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Actief Lid
|
In het boekje The Undutchables kun je alles lezen over de rare nare gewoontes van de echte nederlander. Mirek, mijn tsjechische vriend, lachte zich rot om dit boekje, maar herkende er veel in. Bestaat er ook zo'n boekje over de tsjechen??
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Moderator
|
Er bestaat een boekje van Benjamin Kuras "Češi na vlásku" (in het Engels uitgegeven als "Czechs and Balances - a nation´s survival kit")
zeer aan te bevelen |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Moderator
|
Tsjechische tradities
Voor diegenen die geinteresseerd zijn in Tsjechische tradities het hele jaar door van driekoningen, carnaval, pasen t/m kerst en sylvestr, recepten, en nog veel meer, is er een leuke site op internet ... helaas wel alleen in het Tsjechisch.
http://www.ceske-tradice.cz |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Lid
|
Re: Tsjechische tradities
ja ik kende m al, inderdaad een goede site!!!!
xxx |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik kende deze ook al. Staat al een keer vermeld op het forum onder de rubriek <A HREF=http://www.tsjechie.net/forum/showflat.php?Cat=&Board=Algemeen&Number=37 2&page=2&view=collapsed&sb=5&o=&am p;fpart=all> handige site </A> ...
Maar dat geeft niks. Is idd wel een leuke site ![]() Ahojky |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Actief Lid
|
Super site Smajliku en echt iets voor mij!
Weet je,ben sommige tradities vergeten en hier kan ik het herlezen! |
|
|
|