![]() |
|
|
#171 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Pivonist
|
Nog zo'n Tsjechische gewoonte vwb de rokers, tijdens de hoestpauzes snel inhaleren, dat helpt!
|
|
|
|
#173 |
|
Lid
|
persoonlijk?
ik denk dat het persoonlijk was, ze wilden niet met JULLIE eten aan 1 tafel
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
-Geen nee durven zeggen heb ik niet echt ervaring mee dus kan ik niet echt over oordelen. -Ik heb soms meer het idee dat Tsjechen te laat komen als je met ze afspreekt dan te vroeg.. athans in mijn familie dan ![]()
|
|
|
|
|
#176 |
|
Forum Freak
|
:traan: Das nie leuk om te horen!!!Maar dat is ook een Nederlandse gewoonte hoor (of het moeten wel heel erge boeren zijn!!!) |
|
|
|
|
|
#177 | |
|
CZ Moderator
|
En dat doen de Nederlanders wel altijd netjes...?
Mijn ervaring is juist dat ze veel eerder nee zeggen dan Nederlanders. (het ligt ook aan de manier waarop ze tegen buitenlanders aankijken natuurlijk, als je 'een van hen' bent zeggen ze zeker wel 'nee' tegen je... en vaak )Citaat:
(als ze er voordeel bij hebben wel ja ) Dat dan weer wel ![]() |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Actief Lid
|
De meeste Nederlanders die ik ken (geen boeren) kijken juist naar het glas en dat maakt hier een vrij rare indruk.
|
|
|
#180 |
|
VIP Lid
|
Wij hebben vorig jaar heerlijk gekookt voor een Tsjechisch echtpaar, ze zouden om half 2 komen. En wij maar wachten en wachten en alles stond maar te pruttelen. Tegen half 3 zijn we maar gaan vragen waar ze bleven en we kregen als antwoord dat ze smiddags altijd rond 2 uur aten?? Erg lieve mensen hoor, en wij moesten er samen wel om lachen.
Wij Nederlanders zijn wel erg punctueel en dit heeft ook wel zijn charme. |
|
|
|