![]() |
|
|
#151 |
|
Super Lid
|
Ik heb een Tsjechische "gewoonte"overgenomen, hier in Nederland. Doe nu mijn schoenen uit bij de voordeur, terwijl dat vroeger niet zo was. Dan stapte ik gewoon naar binnen, zelfs zonder voeten te vegen. Tegenwoordig hangt er een schoenlepel aan een touwtje aan de kapstok.
Helaas..... De kinders willen deze gewoonte niet overnemen. Batsen gewoon met hun blubberschoenen naar binnen.
|
|
|
|
#152 |
|
Forum Freak
|
Deze Tsjechische gewoonte hadden wij al voor dat wij wisten dat het een Tsjechische gewoonte was!!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Tsjechische gewoonte:
Afspraken niet na komen. Geen nee durven zeggen. Als je zegt: 12.00 uur vertrekken we, moet je het tijdstip met een half uur vervroegen. Anders kom je niet op tijd bij je afspraak. Afspraken niet na komen. Behulpzaam. Afspraken niet nakomen. En u denkt natuurlijk: wat negatief. Welnee. Daarvoor kom ik zo graag in Tsjechie. En een buitengewone goede gewoonte is het scheppen van mooie meiden. En uit gewoonte: een goeie groet van Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ben in Tsjechië meerdere malen een bad/douche combinatie tegen gekomen. Enkel in hotels hadden ze een 'echte' douche.
En de eerste indruk lijkt enigszins afstandelijk, al ben ik erg goed opgevangen door mijn 'schoonfamilie' aldaar. Wat geen gewoonte is (i.t.t. in NL) is het geven van kerstpakketten op het werk bijvoorbeeld. Eigen inbreng van medewerkers word lang niet altijd gewaardeerd heb ik begrepen, en een feest geven voor je medewerkers zoals wij bijvoorbeeld een personeelsuitje kennen, is er ook niet bij. Dit is wat ik begrepen heb, verbeter me als het anders is! |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Schoenen gaan bij ons ook meestal uit. Sowieso van de kinderen. Ik hou ze meestal nog wel aan, dat als de kinders aan t buiten spelen zijn en er is iets ik snel naar ze toe kan.
's Avonds als ik de deur niet meer uit hoef trek ik ook een heerlijke joggingbroek aan. En als ik 3 vingers opsteek zijn dat ook altijd mn duim, wijsvinger en middelvinger. Ik krijg kramp als ik die andere optie gebruik. |
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik heb nog ergens een badkamerkachel (op kolen of hout) zien verkopen waar in je moet eerst stoken om warm water te hebben. En op is op. |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Moderator
|
Citaat:
*kijkt sportief*