![]() |
|
|
#91 |
|
Lid
|
op welk tijdstip van de dag was dit ?
Zoals jullie allemaal weten eten veel mensen in de middag op hun werk .
Het is dus niet vreemd als je in de avond dan geen maaltijd meer neemt maar brood eet . Maar als je gasten nog moeten eten dan een goede maaltijd serveert . Woon in Tsjechie en eet regelmatig bij vrienden maar altijd met het hele gezin aan tafel . |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Forum Freak
|
De keren dat het ons gebeurde at de familie echt warm (eten) in de keuken!! Hoe wij ook ons best deden om samen te eten, we pasten volgens hun niet aan één tafel!!
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Moderator
|
Corrie, dit kan wel gebeuren, er zullen wel redenen zijn om niet samen te eten, maar een gewoonte is dat niet, eerder een vreemd gedrag.
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Lid
|
Uit mijn ervaring, kijken Tsjechen er vreemd van op als ik met mijn vrouw op visite bij ze ben, dat ik dan de gastvrouw 3 kussen op de wang geef bij aankomst en vertrek.
In Nederland vrij gewoon, hier minder.
|
|
|
#96 |
|
Lid
|
En zoals reeds eerder vermeld, is het "Papoetsje" ding hier ver doorgeschoten.
Sommige Tsjechen hebben voor elke kamer andere pantoffels. Je moet er soms een studie voor volgen. ![]()
|
|
|
#97 |
|
VIP Lid
|
Er zijn steeds meer Cesky/Ceska die dire kussen geven / waarderen, ze leren snel!
P |
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Er zijn hier helaas meer Nederlanders die denken meer over Tsjechie (gewoontes, etc.) te weten dat wij native Tsjechen. :traan: Soms wordt ik er beetje kribbig van. :snik: |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
VIP Lid
|
Ja, kan er soms ook wel de ape-hik van krijgen
![]()
|
|
|
#100 |
|
Super Lid
|
Ach joh, laat die Nederlanders toch,die denken toch alles beter te weten.![]()
|
|