|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
In Tsjechië zetten de mensen ook een kerstboom in huis. Het belangrijkste moment met Kerst is Kerstavond. De huizen worden aan de buitenkant niet zo massaal met verlichting versierd als in Nederland. Kerstversiering kan je vast kopen in de gotere suermarkten zoals Hypernova e.d. Meenemen uit Nederland is misschien net zo duur of goedkoop, met al dat Chinese spul wat hier verkocht wordt.
Een cadeautje voor je vrienden of goede buren wordt zeker op prijs gesteld. |
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
|
Wat ik wel weet is dat de kerstboom pas op Kerstavond op gezet wordt en dat je op heel veel plaatsen een boom kan kopen. Haal er nooit een uit het bos daar krijg je een behoorlijke boete voor als ze controleren je moet je bon kunnen overleggen. Verlichting gebruiken ze ook dat blijft altijd heel lang hangen. De versiering die je in de winkels ziet is vaak erg bont van kleur maar ook wel van hout. De prijzen heb ik geen idee van wij vieren Kerst altijd thuis in NL. Wel is het traditie om karper en aardappelsalade te eten op Kerstavond. Kadootjes kan je natuurlijk altijd meenemen niet te groot want ze voelen zich verplicht om iets terug te doen. Wij nemen weleens Droste chocolade ( die heb je altijd in Kerstverpakking) of een NL drankje ( bijv. Heiniken) mee ook een Kerstbrood wordt erg gewaardeerd. Voor de rokers Panter sigaartjes ook dan succes verzekerd.
Vast een fijne voorbereidingstijd gewenst A3. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Bedankt voor de informatie en tips. Hier kan ik zeker iets mee!
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
De kerstverlichting in Tsjechie is veel goedkoper als in Nederland, de rest van de versieringen ook maar de keus is veel kleiner.
Kopen kun je het bij elke hypermarkt. Ook hebben die altijd een kerstbomen verkooppunt in december. De laatste dagen voor de kerst kun je dan overal (levende)karpers kopen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Bereiden ze die karpers dan op een bepaalde manier?
|
|
|
#26 |
|
Legende
|
wij hebben al diverse malen kerstversieringen in Polen bij de DHZ markten gekocht. met name de OBI heeft een groot assortiment. vanaf begin november is er van alles volop te koop.
wat specifiek daar is : grote beschilderde kerstballen (tot zo'n 20-25 cm doorsnede) hangend aan een standaard (1 bal per standaard).
|
|
|
|
#27 |
|
Legende
|
Ja, eerst in de badkuip.
|
|
|
#28 |
|
De hele bliksemse boel, ratjetoe, romantiek, inclusief de valse romantiek is daar te koop.
Gelijk hier. Het enige wat anders en echt mooi is zijn de echte, handgeblazen en geschilderde kerstballen. Alleen met mooie kaarsen wil het nog niet echt lukken. Groet van een niet in kerststemming verkerende Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Super Lid
|
Wij kijken in de zomervakantie al vaak naar kerstballen, vooral in de bazaars en secondhandshops zie je ze dan al liggen, maar ja, dan heb je dus wel van die soort die ze hier jaren terug al weggegooid hebben.Maar dat vind ik dus juist weer mooi.
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Ik had in Nederland altijd of een zilveren boom of een lila.
Vorig jaar heb ik dus al mijn lila versieringen in de boom gedaan. Nou, dat hadden ze nog nooit gezien, ze stonden zelfs door de ramen naar binnen te kijken! Wat je hier hoofdzakelijk in de winkels vind is toch meestal blauw, rood ,zilver en goudkleur. Vaak zijn het ook erg harde kleuren. Vorig jaar heb ik voor het eerst wat paarse versierselen gevonden, alleen was dat ook zeer overheersend! Moet je van houden dus. |
|
|
|