|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
Forum Freak
|
Voor mijn kleindochter hebben we een winkel gevonden waar ze dat mooi hebben opgelost, twee mensen die tegelijk een oorbel in een oortje schoten! Anders had zij ook zeker maar één oorbel gehad.
Dit soort problemen hebben ze op deze maniet in Tsjechië niet, dat is misschien wel het voordeel!! ![]()
|
|
|
|
|
#52 |
|
VIP Lid
|
Nee, en bij onze juwelier werkt maar één dame, dus dat gaat niet.
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Lid
|
IK HEB OORBELLEN VANAF DAT IK 5 DAGEN OUD WAS.MAAR TOCH WEET IK NIET MEER HOEVEEL PIJN DAT DOET!
IK VINDT DAT EEN HEEL MOOI TRADITIE.EN DE MEISJES ZIJN AL VAN JONGE LEEFTIJD ZO BEETJE VROUWELIJK.![]() |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Zelf ben ik er ook tegen, omdat:
Bericht 21-01-08 om 13:54 aangepast door Jelen. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Moderator
|
Gelukkig ben ik zwanger, ben ik toch nog een klein beetje vrouwelijk. En mijn dochter ratelt de hele dag alsof haar leven er vanaf hangt, ook héél vrouwelijk
Marion
|
|
|
#57 |
|
VIP Lid
|
Het is net hoe je er tegenover aankijkt. In mijn ogen is dit in ieder geval geen verminking, er zijn ergere praktijken/ tradities die verder gaan dan gaatjes in oren prikken.
Maar het is een traditie en als men hiermee opgroeit blijft men dat ook niet anders dan normaal vinden. Waarschijnlijk zou ik mijn dochter (ooit) niet direkt van oorbellen voorzien en haar zelf later laten kiezen maar zelf voel ik me niet mishandeld dat ik oorbellen heb gekregen toen ik paar dagen oud was.
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Ik begin er aan te twijfelen of oorbellen bij baby´s überhaupt een typisch Tsjechisch gewoonte is. Hooguit zou je kunnen zeggen dat er meer mensen met oorbellen in Tsjechië rondlopen dan in Nederland? Is er ooit onderzoek naar geweest? P.S. Heb zelf geen gaatjes in mijn oren en praktisch geen vrouw in mijn Tsj. familie heeft dat.
|
|
|
|