|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#41 |
|
Actief Lid
|
Re: Godsdienst in Tsjechië?
Ja dat denk ik zelf ook, ook omdat er natuurlijk weinig moslims of extreme geloven zijn in Tsjechie zal het niet zo snel gebeuren denk ik ?!
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Actief lid
|
Hopelijk, echter niet te vergeten, dat in het centrum van Praag de gebouwen van de RFE of Radio Free Europe staan, op zowat 100 meter van het Vaclavske namesti. De RFE heeft radio-uitzendingen, die gericht zijn op onder meer Irak en Afghanistan. Deze worden overigens sinds 11 sept. 2001 beschermd door politie en leger. Ook heeft Tsjechie sinds het begin van de Irak-crisis militairen in Irak, die instaan voor de opleiding van de plaatselijke politieagenten. Dus zekere banden zijn er wel. Ach, laat me hierover maar liever ophouden om geen onheil af te dwingen...
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Actief Lid
|
Zou je hiermee onheil afdwingen denk je ?
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Actief lid
|
Juist een artikel gelezen in de Lidové Noviny. De krant heeft de proef op de som willen nemen om na te gaan, hoezeer de veiligheidsdiensten allert zijn. De journalisten hebben een sporttas achtergelaten op een vijftal plaatsen, waar veel mensen komen, en die sinds vorige week speciaal bewaakt moeten worden op last van de Minister van Binnenlandse zaken. Vliegveld Ruzynì, metrostation Florenc, standbeeld van de Heilige Vaclav op het Vaclavske namesti, binnenplaats praagse burgt, dichtbij de vensters van het presidentieel paleis ... overal lag de tas gedurende 20 minuten, zonder dat iemand het bemerkte en er zich vragen over stelde. Je ziet op de foto´s o.m. hoe de veiligheidsagent in de metro een dutje doet een eindje van de tas verwijderd, nadat hij eerst op de bank, waaronder de tas verlaten lag, ging zitten. Enkel de tas, die bij het Parlement werd geplaatst, werd onmiddellijk opgemerkt. Je gaat je toch vragen stellen, zeker als je het commentaar van Min. Bublan, Binn. zaken, leest, die stelt dat de veiligheidsmensen eerder tot afschrikking moeten dienen, en dat grondige bewaking onmogelijk is...
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Actief Lid
|
Nee, zon test kun je van te voren al invullen mensen vergeten het snel dat er wat kan gebeuren ik dacht er ook niet meer aan na 11 sept. totdat london te grazen werd genomen dan ineens leeft het weer, maar zo zie je maar we moeten met zn allen op onze hoede zijn denk ik ook in Tsjechie
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Super Lid
|
Tja die tas, mensen zijn het nog gewoon gewend om hun tas enige tijd alleen te laten op een station om even een kaartje te gaan kopen (doe dit niet op bijvoorbeeld het Prager hoofdstation).
Natuurlijk is Tsjechië een doelwit, maar dat is elk land dat tegen de extreme islam is. Maar vergeet niet dat de aanslagen die we de laatste tijd in Europa hebben gehad van eigen bodem zijn: stuk voor stuk jongens die in vrijheid zijn opgegroeid. Grote arbeidsmigratie of andere instroom uit moslimgebieden is er nooit geweest, dus die voedingsbodem is er veel minder. Met de mindere aantallen is het natuurlijk ook beter te controleren. De integratie van Vietnamezen gaat inderdaad langzaam, maar denk ik soms, sneller dan de integratie van Chinezen hier is verlopen. Tegenwoordig is er wel een zekere jaloezie: Vietnamezen hebben in groot tempo de goedkope kleding- en electronicamarkt overgenomen en veroveren nu steeds meer de leegvallende traditionele centrale dorpswinkel (supermarkt en slager beneden, ijzerhandel/huishoudelijk/papier boven, wie vroeger in de CSSR bent geweest weet je vast wat ik bedoel). In de slipstream daarvan komen er nu ook steeds meer restaurants met Aziatische keuken. Tot besluit godsdienst: een heel fijn hulpje bij dit soort vragen is de CIA: http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/ |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Gast
|
Ik ga 2 weken op vakantie om even lekker te kunnen genieten.Ga dus niet op jacht naar loslopende extremisten,verdachte pakketjes en gebouwen waar je beter niet zou kunnen komen.Als je op het moment van een ontploffing op zo'n plek bent heb je gewoon pech.De kans dat je de staatsloterij wint is waarschijnlijk groter als dat je daar tussen zit.... ![]() |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Actief Lid
|
Ik hoop het wel miehiepje mischien ben je al terug maar een fijne vakantie toegewenst..
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Actief Lid
|
Heeft iemand nog bepaalde dingen meegemaakt wat met dit onderwerp te maken heeft in zijn of haar vakantie ??
Groeten van die Grad |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Actief Lid
|
En heeft iemand nog wat meegemaakt ?????>>>