het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-03-06, 17:01   #81
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Tabe gelukkig was dit een incident, maar dat onthoud je. Ik heb diverse malen met kinderen in Tsjechië zitten praten die vertelde hoe leuk Adršpach was, het "muizenhol, mysi dyra" was het klapstuk. Ik ga graag met kinderen om(zie foto) maar door deze ommissie ben ik inderdaad enige objectivieteit uit het oog verloren. De meeste gezinnen gaan "normaal met hun kinderen om" deze vallen dus helaas ook niet op, het zijn helaas de asoos die een film op je gedachten achterlaten, maar de Pivonist is ook een mens met zijn beperkingen en zijn tekortkomingen, Ik ga maar weer even rollen.
Oud 24-03-06, 17:01   #82
Actief Lid

Jacques's avatar

Nationaliteit:
Het onderwerp is zeer boeiend en nuanceren is een kunst. Wanneer echter scheldnamen van etterbakjes tot asos, als we het over kinderen hebben, de boventoon voeren, denk ik dat we op argumenten uitgediscussieerd zijn.
Jacques is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-03-06, 17:06   #83
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Asoos waren de ouders oliebol, de waarheid is soms hard ja, hou er rekening mee dat ik een gedeelte van de kinderbijslag betaal dus wel dergelijk mijn bek mag opentrekken als een gedeelte van mijn geld verkeerd wordt besteed. Veel succes met je welopgevoede lieve kinderen.
Oud 24-03-06, 17:16   #84
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jacques schreef:
Het onderwerp is zeer boeiend en nuanceren is een kunst. Wanneer echter scheldnamen van etterbakjes tot asos, als we het over kinderen hebben, de boventoon voeren, denk ik dat we op argumenten uitgediscussieerd zijn.
Och Jacques, ieder vogeltje zingt zo ie gebekt is. Ook ik zelf maak me wel eens schuldig aan zachtgezegd onparlementair gedrag. Maar alles wordt niet zo bedoeld als het gezegd wordt! Mijn kindertjes waren vroeger ook wel eens "etterbakjes " maar dat kan dan ook lief en aardig worden bedoeld ? Onze Gerben heeft wat streken in zijn leven uitgehaald . Lees topic Verhalen vakantie 1990. Hij is trouwens heel goed terecht gekomen.

Iedereen kan volgens mij nuanceren en/of relativeren. Dat geldt ook voor de overige forumleden in deze discussie. Dat er verschillende meningen zijn is toch niet erg?

Mijn vraag aan jou is of jij je wel eens stoort aan kinderen, of dat je alles maar als vanzelfsprekend accepteert. ( zo zijn kinderen nu eenmaal)En laten we dat bij dit onderwerp houden, dus stoor/erger jij je NOOIT aan Nederlandse kindertjes/ kinderen/ pubers in een Tsjechisch Restaurtant ?
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-03-06, 18:18   #85
cor
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Asoos waren de ouders oliebol, de waarheid is soms hard ja, hou er rekening mee dat ik een gedeelte van de kinderbijslag betaal dus wel dergelijk mijn bek mag opentrekken als een gedeelte van mijn geld verkeerd wordt besteed. Veel succes met je welopgevoede lieve kinderen.
ik kan me er toch niet van ontrekken dat alle uitspraken van jouw toch enigszins ongenuanceerd zijn.waarom.?heb ik eigenlijk niet ontdekken omdat het veelal een herhaling van eerdere formuleringen is.begint toch een beetje te lijken op een van die oude mopperende mannetjes op het balkon van de muppetshow.echt het merendeel van de kinderen en ouders gedraagt zich zoals een gemiddelde ouder dat doet daarom hoeven al die ouders met kinderen toch niet aan de schandpaal genageld te worden? .
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-03-06, 18:23   #86
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
jacques, macek, tabe, willem, allen vallen in de herhalingen.
maar telkens toch weer een paar woorden toevoegend, genuanceerd of niet.
maar al met al zit ik telkens de aanvullingen met groot vermaak te lezen. allen hebben ze gelijk én ongelijk, 'tis maar net in welk "kamp" je zit.
Oud 24-03-06, 19:20   #87
Lid

Nationaliteit:
En Haleluja voor jou Marcel
Diane is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-06, 07:21   #88
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dames en heren,

Ik heb 1 bericht van een zeker iemand (kijkt geheel toevallig Macek's kant op ) plus wat reakties daarop verwijderd.
Er is niets mis met een stevige discussie, maar het is niet de bedoeling dat we elkaar persoonlijk nare dingen gaan toewensen.
Dus mensen, veel plezier verder met de discussie, maar hou het vriendelijk, OK?
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-06, 09:14   #89
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
cor schreef:
ik kan me er toch niet van ontrekken dat alle uitspraken van jouw toch enigszins ongenuanceerd zijn.waarom.?heb ik eigenlijk niet ontdekken omdat het veelal een herhaling van eerdere formuleringen is.begint toch een beetje te lijken op een van die oude mopperende mannetjes op het balkon van de muppetshow.echt het merendeel van de kinderen en ouders gedraagt zich zoals een gemiddelde ouder dat doet daarom hoeven al die ouders met kinderen toch niet aan de schandpaal genageld te worden? .
Ik probeer het nog één maal, ouders van kinderen die zich wel gedragen vallen helaas niet op en, dat geef ik toe, komt de objectiviteit niet ten goede. Helaas vormen de uitzonderingen de regel en deze blijven bij mij als een film in mijn gedachten, vreemde afwijkende dingen onthoud ik maar dagelijkse normale dingen worden bij mij niet lang opgeslagen in het hoofd, heb ik nu een afwijking ? Natuurlijk is het zo dat de meeste ouders leuke kinderen hebben die zich wel gedragen en aan al deze ouders bied ik dan hierbij mijn verontschuldigingen aan , het stukje door mij geschreven over de familie "terreur" is niet aan u besteed. Leuk detail, ik kwam een dag later de familie weer tegen bij de lift naar Cerna hora, uiteraard waren deze heerlijke kinderen weer aan het huilen en bleren, leuk hé zo'n vacantie heb ik nog tegen pappa gezegd, ik kon het niet laten. Maar terug bij het onderwerp, ik hoop dat nu de lucht geklaard is en kom vooral bij me zitten met de kinderen als u me mocht ontmoeten, want ik heb een luisterend oor voor spannende kinderverhalen en ik hou van kattenkwaad en leuk ondeugend mag ik ook wel.
En speciaal voor Cor, ik zit graag op een balcon met kinderen
Oud 25-03-06, 09:18   #90
cor
Super Lid

Nationaliteit:
kom ik bij je zitten en blijven we genoegzaam naar de jeugd kijken,
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels