het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-03-06, 23:06   #31
cor
Super Lid

Nationaliteit:
uit het hart gegrepen!!!!!!!!!!
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-06, 23:53   #32
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Ik ben het ook erg met je eens, ik wilde net ongeveer zo'n stukje schrijven!!

Nou, dat valt mee hé? Nu al twee mensen die het met je eens zijn!!
Oud 19-03-06, 13:54   #33
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
BeauNica schreef:
Lijkt wel of dat niemand erbij stil staat, dat de "vervelende" Tsjechische kinderen thuisblijven bij familie of vrienden, waardoor alleen de "keurige" kinderen in een restaurant zitten.
Ik zal me wel weer heel wat commentaar op de hals halen, maar ik wilde dit toch even kwijt...
Nee hoor helemaal mee eens de secreten gewoon thuislaten, of laten spelen met Bison kit, maar niet mijn en de overige gasten hun moment dat de maaltijd wordt genuttigd te verzieken door hun gebrek aan opvoeding. Dergelijke families moesten een reisverbod krijgen naar geciviliceerde landen en uitsluitend kunnen afreizen naar oorden waar het geen kwaad kan om te bléren en te schreeuwen, ik heb wel een paar suggessties.
Oud 19-03-06, 15:45   #34
Volwaardig Lid

BeauNica's avatar

Nationaliteit:
Ik neem aan dat je je eigen kinderen de perfecte opvoeding hebt gegeven (als je ze al hebt) en daarnaast schrijf je vaak dit: "Ik heb het al tig keren gepromoot, ga tussen het werkvolk (ketelpakken) zitten en laat u aan echt Tsjechisch eten, geen flauwekul maar een echt eerlijk bord eten. Kijk ondertussen naar die koppen van het noeste werkvolk, ik kan er boeken over volschrijven, als niet roker geniet ik van de "blauwe omgeving" dat hoort erbij." Dus aangezien je alleen (evt. met met die eigen goed opgevoede kinderen) in een Tsjechisch volksrestaurant zit, snap ik niet waar je al die secreten van kinderen tegenkomt...
En het onderwerp ging uiteindelijk over: uit eten met kinderen en niet over: ga maar niet uit eten met kinderen....
BeauNica is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-06, 17:43   #35
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Als ik iets promoot, wil niet zeggen dat ik daar constant vertoef, mijn waarde. Ik constateer feiten, meer niet, gedreven door een opvoeding die plaatsvond in de 50 er en 60 er jaren heb ik een bepaalde visie. Respect, en laat ieder in zijn waarde. Vorvolgens heb ik 10 jaar gevaren en de nodige antropologie in me opgeslagen.
Oud 19-03-06, 17:45   #36
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Nee hoor helemaal mee eens de secreten gewoon thuislaten, of laten spelen met Bison kit, maar niet mijn en de overige gasten hun moment dat de maaltijd wordt genuttigd te verzieken door hun gebrek aan opvoeding. .
Macek. Ik weet dat je bepaalde zaken heel scherp neer kunt zetten, maar scheer je nu alle Nederlandse gezinnen met kinderen nu over 1 kam ?
Natuurlijk heb je "Flodder"families die de rust in een restaurant grondig kunnen verstoren, maar ik denk toch dat wel degelijk het grote merendeel van de Nederlandse families met welopgevoede kinderen aan de etenstafel zitten, ook in Tsjechische restaurants. Wij hebben drie kinderen, nu groot, maar ook wij hebben zeer regelmatig een Tsjechisch restaurant bezocht. En altijd zonder problemen. Sterker nog, als we de kinderen niet hadden gehad, waren wij vermoedelijk nooit in Tsjechie terecht gekomen. En ook via de kinderen hebben we veel Tsjechische contacten opgedaan. Het is toch niet allemaal kommer en kwel ?

En BeauNica: ga maar lekker met de kinderen uit eten . Macek meent het niet zo slecht. Hij is zo nu en dan een oude sikkeneurige opa. Kan hij ook niets aan doen.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-06, 20:47   #37
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Ik heb het gevoel dat juist de `flodderfamilies`hun best doen als ze uit eten gaan.
De meest irritante kinderen hadden ouders die vonden dat zei zich alles konden permiteren. Ze betaalden er toch voor. Deze ouders gedroegen zich arrogant en neerbuigend naar het personeel.
Zelf neem ik graag de kinderen mee. Ze verheugen zich nu ook al op de heerlijke knoflookrijke gerechten,de `aardappelpannekoekjes`en de vriendelijke serveersters in een aantal restaurantjes die we zeker weer gaan bezoeken.

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-06, 22:41   #38
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
ik zei toch : zo nu en dan !!!
Leuke foto overigens. Je zou met die kinderen zo een Tsjechisch restaurantje binnenlopen, of niet ?
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-06, 22:49   #39
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Macek. Ik weet dat je bepaalde zaken heel scherp neer kunt zetten, maar scheer je nu alle Nederlandse gezinnen met kinderen nu over 1 kam ?

En BeauNica: ga maar lekker met de kinderen uit eten . Macek meent het niet zo slecht. Hij is zo nu en dan een oude sikkeneurige opa. Kan hij ook niets aan doen.
Nee, en deze buurtkinderen denken daar heel anders over
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg P1040028.JPG (237,8 KB, 15x bekeken)
Oud 19-03-06, 22:51   #40
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
ik zei toch : zo nu en dan !!!
Leuke foto overigens. Je zou met die kinderen zo een Tsjechisch restaurantje binnenlopen, of niet ?
Laat maar, de zaak loopt weer eens vast!

Onderwerp-opties

Berichtregels