![]() |
|
|
#32 |
|
Forum Freak
|
Ik ben het ook erg met je eens, ik wilde net ongeveer zo'n stukje schrijven!!
Nou, dat valt mee hé? Nu al twee mensen die het met je eens zijn!! ![]()
|
|
|
#33 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#34 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik neem aan dat je je eigen kinderen de perfecte opvoeding hebt gegeven (als je ze al hebt) en daarnaast schrijf je vaak dit: "Ik heb het al tig keren gepromoot, ga tussen het werkvolk (ketelpakken) zitten en laat u aan echt Tsjechisch eten, geen flauwekul maar een echt eerlijk bord eten. Kijk ondertussen naar die koppen van het noeste werkvolk, ik kan er boeken over volschrijven, als niet roker geniet ik van de "blauwe omgeving" dat hoort erbij." Dus aangezien je alleen (evt. met met die eigen goed opgevoede kinderen) in een Tsjechisch volksrestaurant zit, snap ik niet waar je al die secreten van kinderen tegenkomt...
En het onderwerp ging uiteindelijk over: uit eten met kinderen en niet over: ga maar niet uit eten met kinderen.... |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pivonist
|
Als ik iets promoot, wil niet zeggen dat ik daar constant vertoef, mijn waarde. Ik constateer feiten, meer niet, gedreven door een opvoeding die plaatsvond in de 50 er en 60 er jaren heb ik een bepaalde visie. Respect, en laat ieder in zijn waarde. Vorvolgens heb ik 10 jaar gevaren en de nodige antropologie in me opgeslagen.
|
|
|
|
#36 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Natuurlijk heb je "Flodder"families die de rust in een restaurant grondig kunnen verstoren, maar ik denk toch dat wel degelijk het grote merendeel van de Nederlandse families met welopgevoede kinderen aan de etenstafel zitten, ook in Tsjechische restaurants. Wij hebben drie kinderen, nu groot, maar ook wij hebben zeer regelmatig een Tsjechisch restaurant bezocht. En altijd zonder problemen. Sterker nog, als we de kinderen niet hadden gehad, waren wij vermoedelijk nooit in Tsjechie terecht gekomen. En ook via de kinderen hebben we veel Tsjechische contacten opgedaan. Het is toch niet allemaal kommer en kwel ? En BeauNica: ga maar lekker met de kinderen uit eten . Macek meent het niet zo slecht. Hij is zo nu en dan een oude sikkeneurige opa. Kan hij ook niets aan doen. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
Ik heb het gevoel dat juist de `flodderfamilies`hun best doen als ze uit eten gaan.
De meest irritante kinderen hadden ouders die vonden dat zei zich alles konden permiteren. Ze betaalden er toch voor. Deze ouders gedroegen zich arrogant en neerbuigend naar het personeel. Zelf neem ik graag de kinderen mee. Ze verheugen zich nu ook al op de heerlijke knoflookrijke gerechten,de `aardappelpannekoekjes`en de vriendelijke serveersters in een aantal restaurantjes die we zeker weer gaan bezoeken. Hilde |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|