|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
ik moet je tot mijn spijt gelijk geven kukel,en dat heeft niks met dit gezin te maken ,over het algemeen is er geen gezag meer en de kids zijn baas,ik vind ook dat er geen respect meer is voor ander mensen der spullen dat heb ik ervaren meerdere keren en dat kan niet bij ons,wij zijn inderdaad een andere generatie maar bij mijn kids ging het niet door moe of niet ziek is wat anders dan blijf ik er mee thuis,de kleindochter net hetzelfde ik zie ze doodgraag maar ze zal zich gedragen
sorry voor men uitval,ben het toch ff kwijt groetjes ps is niet altijd zo en is op niemand bedoeld |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Legende
|
Wat kukel schrijft geldt niet alleen voor het gedrag in het restaurant, ook op straat kan je ze meestal al van ver horen aankomen. Meermaals heb ik dergelijke toestanden meegemaakt, .......en maar achter de kinderen aanhollen met het reisgidsje in aanslag, luid taterend alsof ze alleen op straat rondlopen.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Ik spreek Nederlanders die dergelijk gedrag in Tsjechië vertonen aan op hun gedrag. Meestal zijn het mensen die thuis hun mond vol hebben over normvervaging en dat men zich moet aanpassen aan de norm.
Hùn vervaagde norm, dat spreekt.
|
|
|
#16 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Wij hebben altijd van onze kinderen verlangt dat ze zich in een ander land aan tafel net zo gedragen als dat ze zich thuis moeten gedragen aan tafel. Ik vind dat hier vergeten wordt dat kinderen, kinderen zijn en dat ze in deze maatschappij toch al te snel volwassen moeten worden. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Super Lid
|
uitzonderingen
Eigenlijk vind ik het best wel meevallen. Wij eten heel vaak buiten de deur en komen dus ook regelmatig Nederlandse restaurantgangers met kinderen tegen. Ja, en de ene is wat drukker dan de andere. Ongetwijfeld zal de opvoeding een rol spelen. Maar ook kunnen andere dingen de oorzaak zijn dat kinderen wat drukker zijn, zoals al is aangehaald ADHD kinderen.
Zelf vind ik het wel leuk , een aantal kinderen in het restaurant. Kan best gezellig zijn en eigenlijk stoor ik mij daar dus niet aan. We zijn dan ook niet van plan om als twee oude zuurpruimen een restaurant te bezoeken. Uitzonderingen zijn de jankende en zeurende kinderen. Daar kan ik mij nog wel eens aan ergeren. Dit ijsje is niet goed, daar zit te veel slagroom op, dit lus ik niet, wat is dit ??? Maar ja, onze kinderen waren ook niet altijd even leuk en gezellig aan tafel. Tip: Mocht je je toch ergeren aan kinderen in een restaurant, ga dan wat later op de avond. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
vind dit toch wel een beetje generalizerend. Oke, er zijn ouders en kinderen, die zich van de hele boel niks aantrekken, maar mijn ervaring in het algemeen is dat de Nederlandse ouders en de daarbij behorende kinderen zich heel redelijk in restaurants gedragen. Of bezoek ik nu heel andere eetgelegenheden dan jij. Volgens mij sta jij het meest bij het kippenstalletje bij jouw in de buurt. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Heer tabe,
Ongetwijfeld zitten we niet in de zelfde eetgelegenheden. Het is maar wat je wilt zien. Ik kijk, zie en constateer. Meer niet. En het kan nog erger. Een hond meenemen in een restaurant! In den beginne was er alom verbijstering in Tsjechie. Maar ja...........dachten ze, we moeten ook een klein beetje om de omzet denken. En Dieter ik vind het knap van je dat je daar mensen op aan spreekt. Nooit een klein vervelend zetje gekregen? Welnu, Tabe, tot ziens bij het lekkerste kipstalletje van Nejdek en wijde omgeving. PS Zingt die aardige mevrouw nog steeds zo mooi in de kerk van Klatovy? |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Super Lid
|
Soms zijn honden rustiger en net als bij honden is ook niet ieder kind hetzelfde.
Heb je weleens een hond met adhd meegemaakt? Wij hebben een klein hondje met adhd, maar in een restaurant gedraagt het beestje zich prima. |
|
|
|