het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-10-06, 11:38   #21
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
We veranderen lekker van onderwerp. We hebben het nu over collectes en verenigingen in Nederland.?

Wij geven altijd een kleinigheid als men met een collecte aan de deur komt, Wilhelminafonds, Reumafonds, Nierstischting. Kinderpostzegels (doen we ook altijd aan mee). Vaak zijn het ook kennissen of buren die "lopen". Mijn vrouw heeft een aantal malen voor de Nierstichting gelopen en vond het vervelend als men sneu aan de deur deed.
Waarom wel iets geven??
Je zult zelf maar kanker of reuma krijgen, misschien wordt er DAN anders over gedacht. Ze zult zelf maar een Tsunami over je dak krijgen.
En, natuurlijk, wij weten ook wel dat er aan "overheadskosten"wel eens wat verdwijnt. Maar dat is geen reden om maar te stoppen met geven. Al is het maar een euro per keer. Je doet er toch goed aan.
Oud 10-10-06, 11:42   #22
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Beruska schreef:
Iedereen kan ook sporten, hobbyen of iets dergelijks zonder lid te zijn van een club of zo.
Toch?
Ja, natuurlijk kan iemand in zijn eentje de marathon lopen, maar in je eentje een voetbalelftal vullen gaat niet. Wat is er op tegen lid van een sportvereniging te zijn. OOK sportverenigingen moeten draaiende worden gehouden. Daarvoor is b.v. de grote clubactie.
Oud 10-10-06, 11:46   #23
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
We veranderen lekker van onderwerp. We hebben het nu over collectes en verenigingen in Nederland.?
Bartiku vroeg toch hoe we daar over denken....
Citaat:
Bartiku schreef:
Een verschil tussen de Tsjechische en Nederlandse maatschappij is dat NL een land is vol met collectanten en vrijwilligers. Volgens mij is dit in Tsjechië niet zo groot als in Nederland. Hoe komt dat? Wat denken en vinden jullie?
Ik denk dat het ook met prioriteiten te maken heeft. Ik denk dat niet elke Tsjech aan de deur geld geeft aan iedere instantie die zomaar voorbij komt, goed doel of sportvereniging. Dat Tsjechen niet massaal lid zijn van een vereniging heeft denk ik met geld en tijd te maken, aangezien er ook niet zo veel verenigingen zijn als in Nl, moet je vaak wat verder van huis, dat is ook niet altijd eenvoudig te realiseren.
Oud 10-10-06, 12:22   #24
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bartiku vroeg toch hoe we daar over denken....
Dat klopt, Esther, maar ik dacht dat dat was om de verschillen aan te geven tussen Tsjechie en Nederland en niet om een pro/contra discussie te beginnen hoe we hier in Nederland over collectes en vrijwilligerswerk denken. En daar begon het een beetje op te lijken.
Oud 10-10-06, 12:49   #25
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Je hebt weer gelijk, maar ja die lui hier, zijn niet te stoppen! Alle frustaties komen eruit, lachen he
Oud 10-10-06, 13:41   #26
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Ik doe aan gewichtheffen met een hand in de 50 cc klasse, gezocht sponsers en gulle gevers!
Oud 10-10-06, 13:46   #27
Forum Freak

Citaat:
Sporten zonder club?? Ja vroeger konden kinderen op straat voetballen of andere spelletjes doen, maar met alle auto's in de straten kunnen kinderen daar niet meer spelen.
Ik kan me dus niet voorstellen hoe je tegenwoordig kan sporten zonder lid te zijn van een club of vereniging.
Even Corrie, maar het kan wel in rustige dorpjes. In Leeuwarden ook nog wel, er zijn hier redelijk wat veldjes, kan je gewoon elke dag voetballen enz. Alleen ja, tennis, hockey, enz, daar heb je tegenwoordig wel een club voor nodig

Citaat:
Ik doe aan gewichtheffen met een hand in de 50 cc klasse, gezocht sponsers en gulle gevers!
Sorry Macek, ik ga je niet sponsoren
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-06, 17:26   #28
Lid

MachAŠebe's avatar

Nationaliteit:
[quote=Tabe]Je zult zelf maar kanker of reuma krijgen, misschien wordt er DAN anders over gedacht. Ze zult zelf maar een Tsunami over je dak krijgen.

Lieve Tabe,
als ik kanker of reuma krijg verwacht ik dat ik hier goed verzorgd wordt, tenslotte betaal ik hier mijn hele leven ziekenfonds. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan afhankelijk ben van de collectanten.

wat ik eerder schreef over het ''vrijwilligerswerk" in Nederland was een beetje sarcastisch bedoelt. Maar ik moet zeggen dat ik wel heel erg verbaasd was erover, wat we allemaal moeten gaan doen voor de zwemvereniging alleen maar omdat we willen dat onze zoom 1x in de week aan een lichte sport doet ivm overgewicht. Ik ben niet bereid om het ene of andere te gaan doen voor hun. Ben zoal druk in onze drukke maatschappij (ik heb ook al een agenda aangeschaft:traan: ) en als ik vrij ben ga ik iets leuks doen voor mij zelf (zoals beruska schreef).
En verder begrijp ik niets van de hele vrijwilligerswerk . Hoe kan iemand gratis gaan werken? Je hebt toch geld nodig om je rekeningen te kunnen betalen. Of heb je dan je woning, elektra ook gratis?
MachAŠebe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-06, 19:54   #29

kukel's avatar

Nationaliteit:
Lieve mensen,

Leer het nou een keer!

Geld moet je niet krijgen, dat moet je verdienen.

EN

Iedereen wil JOUW geld!

Macek,je bent een wereldgozer, die opmerking is het helemaal.
In een zin zeg je hoe het is.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-10-06, 09:06   #30
VIP Lid

Beruska's avatar

Punt uit, Kukel!

Onderwerp-opties

Berichtregels