![]() |
|
|
#21 |
|
Super Lid
|
We veranderen lekker van onderwerp. We hebben het nu over collectes en verenigingen in Nederland.?
Wij geven altijd een kleinigheid als men met een collecte aan de deur komt, Wilhelminafonds, Reumafonds, Nierstischting. Kinderpostzegels (doen we ook altijd aan mee). Vaak zijn het ook kennissen of buren die "lopen". Mijn vrouw heeft een aantal malen voor de Nierstichting gelopen en vond het vervelend als men sneu aan de deur deed. Waarom wel iets geven?? Je zult zelf maar kanker of reuma krijgen, misschien wordt er DAN anders over gedacht. Ze zult zelf maar een Tsunami over je dak krijgen. En, natuurlijk, wij weten ook wel dat er aan "overheadskosten"wel eens wat verdwijnt. Maar dat is geen reden om maar te stoppen met geven. Al is het maar een euro per keer. Je doet er toch goed aan.
|
|
|
|
#22 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Forum Freak
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#25 |
|
Forum Freak
|
Je hebt weer gelijk, maar ja die lui hier, zijn niet te stoppen!
Alle frustaties komen eruit, lachen he ![]()
|
|
|
|
#26 |
|
Pivonist
|
Ik doe aan gewichtheffen met een hand in de 50 cc klasse, gezocht sponsers en gulle gevers!
|
|
|
|
#27 | ||
|
Forum Freak
|
Citaat:
Corrie, maar het kan wel in rustige dorpjes. In Leeuwarden ook nog wel, er zijn hier redelijk wat veldjes, kan je gewoon elke dag voetballen enz. Alleen ja, tennis, hockey, enz, daar heb je tegenwoordig wel een club voor nodig ![]() Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
[quote=Tabe]Je zult zelf maar kanker of reuma krijgen, misschien wordt er DAN anders over gedacht. Ze zult zelf maar een Tsunami over je dak krijgen.
Lieve Tabe, als ik kanker of reuma krijg verwacht ik dat ik hier goed verzorgd wordt, tenslotte betaal ik hier mijn hele leven ziekenfonds. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan afhankelijk ben van de collectanten. wat ik eerder schreef over het ''vrijwilligerswerk" in Nederland was een beetje sarcastisch bedoelt. Maar ik moet zeggen dat ik wel heel erg verbaasd was erover, wat we allemaal moeten gaan doen voor de zwemvereniging alleen maar omdat we willen dat onze zoom 1x in de week aan een lichte sport doet ivm overgewicht. Ik ben niet bereid om het ene of andere te gaan doen voor hun. Ben zoal druk in onze drukke maatschappij (ik heb ook al een agenda aangeschaft:traan: ) en als ik vrij ben ga ik iets leuks doen voor mij zelf (zoals beruska schreef). En verder begrijp ik niets van de hele vrijwilligerswerk . Hoe kan iemand gratis gaan werken? Je hebt toch geld nodig om je rekeningen te kunnen betalen. Of heb je dan je woning, elektra ook gratis?![]() |
|
|
|